|

Célegyenesben az LCA Tejas

A hovatovább 20 (ha a kezdeményezés éveiig visszatekintünk, akkor lassan-lassan inkább már 30) meglehetősen rögös évet maga mögött tudó program – melyről már tudjuk, hogy igazi indiai sikertörténet – ugyan még mindig messze áll attól, hogy minden vonatkozásban hazai termék legyen, ám úgy tűnik, hogy a korábban beígért, 2010 decemberében megkezdeni tervezett hadrendbe állítás már […]

|

45 százalékban emberi hiba okozta az elmúlt évek indiai légiszerencsétlenségeit?

Az Indiai Légierő – főleg így az MMRCA vonatkozásait tekintve – nem áll jól kiképzőgépek terén, talán éppen ezért is riogatták nemrégiben a parlament védelmi bizottságát néhány meredek mutatóval. A publicitást kapott jelentés szerint az elmúlt 6 év 74 balesete kapcsán 45%-ban – 33 esetben – állapítottak meg emberi vonatkozású hibát.

|

Gripen NG: Utolsó esély

Az indiaiak az MMRCA-tenderre nevezett típusokat alaposan letesztelik, illetve bizonyos esetben csak szeretnék… Történt ugyanis, hogy a svéd Saab gondolt egyet és a sűrű tesztprogramra hivatkozva csupán két „D” változatú JAS-39-est küldtek az ígért Gripen Demo helyett.