|

Közös ukrán-indiai teherszállító gép?

Érdekes ajánlattal kereste meg az indiai illetékeseket az Antonov gyár és egyben Ukrajna küldöttsége: a két nemzet összegezhetné a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatait, melyeket egy közös teherszállító repülőgépben kamatoztathatnának.

A két nemzet között erős kapcsolat van repülőgép-ipari téren, e jó példa az indiai An-32-esek modernizációja. Az ukránok belekapaszkodva az An-32-esek felújítása nyújtotta lehetőséget, ezúttal még szorosabb együttműködést ajánlanak az indiaiaknak: a hindu szállítógép-flotta kisebb (maximum 6 tonnás) teherbírású része és az újonnan beszerzett C-130J Super Hercules 20 tonnás befogadóképessége között félútra beügyeskenének egy újabb típust, méghozzá részben hazai fejlesztésűt.

A 10-12 tonnás teherbírással vizionált típus az új An-148 repülőgép alapjaira épülne, természetesen az indiai igényeknek (is) megfelelő kialakítással. Az Antonov gyár korábban már játszadozott az An-148-as teherszállító változatának gondolatával, az akkori meglátás szerint az egy 15-20 tonnás verzió lenne, ám egy olyan ajánlattal nem lehet „kiszúrni” az indiaiak szemét, amely részben fedi az oroszokkal közösen készítendő, MTA jelzéssel emlegetett, 18-20 tonnás teherbírású szállítógép koncepcióját.

Hogy a gép megvalósul-e, és ha igen, milyen körülmények között és milyen követelményrendszer szerint, azt jelenleg senki sem tudja megmondani, annyi bizonyos, hogy az ukrán An-12-esek sürgősen váltótípusra szorulnak és remélhetőleg (részben) saját termékkel sikerül kielégíteni ezt az igényt.

6 hozzászólás “Közös ukrán-indiai teherszállító gép?”

  1. Zsetont adja és a terméken kívül a know how kapja. Aztán pár év múlva meg lesz sajátjuk.

    Eszméletlen eltökéltek a hadiipari függetlenség mellett

    Vadászgép

    Tengeralattjáró

    Harckocsi

    Tüzérség

    Ballisztikus rakéták

    Irányított pct rakéták

    stb stb stb amit már gyártanak.

    Jönnek fel mint a talajvíz.

  2. Legjobb lenne mind két félnek ha beszállna India az AN-70es fejlesztésébe és akkor lenne egy olyan jó és olcsó gép a világban ami helyettesíthetné az IL-76ost és akár az A400nak is oda vágna.
    Ehelyett egy ilyen „kis” kategóriás gépből akarnak 3 félét üzemeltetni
    C-130,AN-74 meg a ruszkikkal közösen fejlesztett gép ami IL-.. minek ennyi ugyan abból a kategóriából??