Úgy tűnik, hogy végre – vagy legalábbis egy kis időre – lezárult az A400M pénzügyi kálváriája, ugyanis több mint egy évnyi huzavona után a fejlesztő országok aláírták a kompozitból készülő összeurópai teherszállító repülőgép fejlesztésébe ölt újabb eurómilliárdokról szóló szerződést.
Bár már korábban is voltak komoly kérdések az A400M fejlesztésével kapcsolatban, azonban a kedélyeket az a 2010-es bejelentés kavarta fel leginkább, amikor az Airbus Military szóvivői bejelentették, hogy ha január végéig nem sikerült megegyezni a fejlesztő országokkal, akkor lőttek a projektnek. Az európai konzorcium további 9 milliárd dollárt kívánt a program eredményes befejezéséhez, ám ezt nem meglepő módon sokallták az európai megrendelők (Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Törökország, Belgium és Luxemburg), ők maximum csak 2 milliárdot szántak volna a fejlesztésre pluszban, azonban ez meg az EADS kevesellte.
A fejlesztés csúszása miatt több ország átmeneti megoldás keresésébe kezdett. Nagy-Britannia C-17 Globemaster III flottáját gyarapította újabb példányokkal, Törökország pedig hamarosan döntene 10 darab EADS/CASA C-295 vagy C-27J Spartan beszerzéséről, hogy tehermentesítsék a jelenleg szolgálatban álló, egyre kevesebb repült órával rendelkező gépeket. A törökök azonban az átmeneti megoldás szervezése mellett az angolokhoz és a franciákhoz (link 1 és 2) hasonlóan áttekintették azt az egyre inkább nagyobb valószínűséggel bekövetkező helyzetet, hogy szertefoszlik az A400M rendszeresítésének lehetősége.
Az Airbus A400M története azonban nem vett ilyen drasztikus fordulatot, az EADS végül elfogadta a fejlesztők által felajánlott „potom” pénzösszeget. Bár mindkét fél rábólintott a fejlesztés folytatására, a tárgyalások több mint egy évig tartottak, mivel a politikusok eléggé vonakodtak az ígért 2 milliárdos szerződést is aláírni, mégis kiálltak a fejlesztés további támogatása mellett és a napokban szignózták a kontraktust. Az ünnepélyes pillanatra április 7-én, Sevillában került sor. Az eseményen részt vett a 7 európai megrendelő és az EADS képviselete is.
A hét európai ország mellett Malajzia rendelte meg még a típust, ezzel együtt összesen 170 példány legyártása tűnik jelenleg biztosnak mintegy 27 milliárd dollár értékben. Ezidáig 4 tesztpéldány emelkedett a levegőbe, ezek a közel 500 felszállás során 1400 repült órát teljesítettek. A tesztelés során ugrottak a gépből deszantosok, üzemelt sarkvidéki körülmények között, megkezdték a légi-utántöltő rendszer próbáit, de a határokat is feszegették felszállás közben.
2011. márciusában újabb jeles esemény érkezett el az A400M történelmében, a típust kifejlesztő Airbus Military spanyolországi üzemében megkezdődött az Airbus A400M ‘Grizzly’ sorozatgyártása. Az EADS tájékoztatása szerint az első 4 példányt 2012 során átadják a megrendelőknek, 2015-ig pedig szeretnék havi 2.5 gépre felfuttatni a gyártást. Az első A400M-et a Francia Légierő kapja, a gép várhatóan 2013-ban áll hadrendbe.