|

Jól halad az A400M tesztelése

A költségvetési problémák ellenére jól halad az A400M ‘Grizzly’ tesztelése – nyilatkozta az Airbus Military vezérigazgatója, Tom Enders. Állítása szerint a hátráltató tényezők ellenére az év végéig megkapják az engedélyeket és jövő évtől szolgálatba állhatnak a típus első példányai.

Tom Enders egy sajtótájékoztató keretében közölte a médiával, hogy már csak a német kormány döntésére várnak, hogy megszülessen az új költségvetési szerződés, melynek értelmében a megbízó országok újabb dollármilliárdokat utalnak át a típus fejlesztéséhez és a sorozatgyártás beindítására az EADS számlájára.

A 4. prototípus első repülése ,

„A hat kormány a német parlament döntésére vár, mely remélhetőleg továbbra is zöld utat ad a projektnek. Németország a legnagyobb megrendelője a típusnak, így reméljük, hogy a lehető leghamarabb döntésre jutnak.” – mondta Enders

A program – függetlenül a 4.6 milliárd dolláros átutalástól – egyelőre dinamikusan halad, küszöbön áll a sorozatgyártás beindítása és remélhetőleg az év végéig megkapják a civil hatóságok engedélyét.

13 hozzászólás “Jól halad az A400M tesztelése”

  1. Ha jól értelmezem a hadrendbe állításának végeztével az európai hatalmak légiszállítási kapacitása igencsak megugrik. Gondolom így majd kevésbé kell támaszkodniuk az amerikai kollégákra. Egyébként Németország mint legnagyobb megrendelő hány Grizzlyre feni a fogát? 10-20db, esetleg több?

  2. Mindenesetre úgy tűnik mostanában azok járnak jól, akik nem szállnak be a fejlesztési programokba, hanem csak a végtermékeket veszik meg, mert akkor nem részesülnek az elszálló fejlesztési költségekből. A darabárat meg valamennyire úgy is leszorítja a verseny.
    Persze ha iparfejlesztési céllal szállsz be, az más tészta.

  3. Igaz nem az A400M, de az Eurofighter kapcsan olvastam, hogy a hazai fejlesztes es gyartas eseteben, a repulogepek piaci aranak 60%-a visszajon az allamnak adok es egyeb jarulekok formajaban.

    (Ami persze nem akkora orbitalis osszeg, de ha hozzavesszuk az iparfejlesztest, a spill-over hatast, az exportbeveteleket, azt, hogy nem kell munkanelkulieket penzelni, es hogy megmarad a szaktudas es az ipari bazis, akkor maris jobb a leanyzo fekvese)

  4. Azert az a 4.6 milliard $ nem semmi, plane hogy mar eddig is tul leptek a koltsegvetesi keretet. Tavaly ilyenkor mar majdnem bedolt a projekt, akkor azszem 2 milliard $-t kuncsorgott ki maganak az EADS.
    De jo hogy a Nemeteket ekkora fejos tehennek lehet nezni. Ok mar annyi penzt tettek ebbe bele, hogy lassan az EADS-nak ingyen kene leszallitani azt a 60db Grizzly-t.

  5. igla szerint: 2011. január 20. csütörtök @ 17:35
    „…minek ez az egész légi-szállítási procedúra, múltkor láttam a Csillagkapuban, hogy az Asgardok már átadták a teleport rendszerüket a Parancsnokságnak:)”

    Igla, a Parancsnokság az USAF-hoz tartozik, így ez nem oldja meg az európai szállítási problémákat :)

  6. tegnap olvastam FT-ben, hogy a brit miniszterelnök tárgyalgat a skandi meg balti országokkal egy Nordic Alliance-on, britek ugye euroszkeptikusok alapból + a skandi euroszkeptikusok, ha esetleg hagynák elúszni a mediterráneumot, bár Párizs és Berlin nem fogja engedni

  7. Nem a németek fizetik a 4.6 milliárdot. A fejlesztő országok közösen. Csak a németek nem akarnak kötélnek állni. Legalábbis nem ilyen feltételekkel. Tavaly óta követeli magának ezt az összeget az EADS. Csak mostanáig nem jutottak el az aláírásig, de legalább már beletörődtek a politikusok. Addig az EADS finanszírozza a programot saját zsebből. Nem mintha ez akkora gondot okozna nekik…