|

Dél-Korea lesz az A400M legújabb vásárlója?

Különleges barterszerződésben gondolkodik Spanyolország és Dél-Korea, mely mindkét államnak előnyére válna. Mindkettő rendelkezik olyannal, amire a másiknak szüksége lenne.

Adott két, komoly repülőgép-iparral rendelkező ország, melyeknek kölcsönösen szükségük van egymás termékére. Akkor miért ne segítenék egymást? Így gondolkodott Dél-Korea és Spanyolország vezetése is, amikor tárgyalásokat kezdtek a bartelüzletről. Dél-Korea növelné a légierő szállítókapacitását, és a Korean Aerospace Industries (KAI) tevékenységének köszönhetően rendelkeznek kiképző repülőgépekkel: gyártás alatt áll a KT-1 Woongbi alapfokú és T-50 Golden Eagle sugárhajtású haladó kiképzőgép. Spanyolország leváltaná alapfokú (T-35C) és haladó (CASA-101) kiképzőgépeit, valamint F-5AM/BM Tiger II könnyűvadászát, viszont van feleslegben helyi gyártású A400M Atlas teherszállító repülőgépe, melyeket megrendelt, de nem vesz át a Spanyol Légierő (pénzügyi okok miatt a 27 igényelt gépből csak 14 példányt állítanak szolgálatba, a többit értékesíteni szeretnék – természetesen az Airbus jóváhagyásával).

Fotó: Airbus ,

Mindezen kínálat és kereslet eredményeképp tárgyalás kezdődött a felek között és a matek végén odáig jutottak, hogy Dél-Korea 4-6 darab A400M Atlas teherszállító repülőgépet vásárolna, melyért cserébe 34 darab KT-1 Woongbi alapfokú kiképzőgéppel és 20 darab T-50 Golden Eagle felfegyverezhető haladó kiképzőgéppel fizetnének. A hírek szerint a teljes üzlet értéke 890 millió dollár.

Dél-Korea jelenleg CN-235 és C-130 Hercules teherszállító repülőgépekkel rendelkezik, de a légierőnek szüksége van stratégiai légiszállító kapacitásra. Az Atlasokat 2019 és 2022 között állítanák hadrendbe.

Fórum hozzászólások

  • rudi
    ...és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
    Ezt a C-130-ról mondták a franciák... :cool:
    Pedig itt pár oldallal ezelőtt olvastam, hogy az A-400 erre is jó lesz, meg nekünk is jó lenne...
  • fedett_mókus
    legyen meg itt is hát
    https://airportal.hu/ujabb-nemzetkozi-legi-szallito-alakulathoz-csatlakozott-magyarorszag/
    korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
    Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
    Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
    vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
  • rudi
    korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
    Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
    Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
    vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
    Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.
  • rudi
    korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
    Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
    Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
    vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
    Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
    - veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
    - bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
    - nem szállítjuk el.
    Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
  • K.Atti63
    Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.
    Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:)
  • Wilson
    Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:)
    Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)
  • K.Atti63
    Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)
    Nekem azt csiripelték a verebek,hogy még az idén szerződést kötnek,de,hogy melyik gép lesz azt nem tudom nekem érzésre a KC-390 tűnik a befutónak de ez csak tipp a részemről,voltaképpen bármit bejelenthetnek meg annak az ellenkezőét is:).Ha nagyon kell valamit szállítani azt simán meg tudják most is oldani,úgy,hogy annyira nem hajtja őket a tatár főleg,hogy a Szijjártó művek megvette az A-330 200F :)
  • Gari
    Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
    - veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
    - bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
    - nem szállítjuk el.
    Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
    Én még hozzátenném:
    - és a pápai C-17 ek (amik itt vannak helyben) épp nem elérhetőrk
  • arcas
    Ez igy nem igaz ;)
    Én az olaszokra értettem, pontosan a Leandro cégre, de mondjuk ugyanez vonatkozik a finnekre is a Patria esetén. Persze, attól még lehet igazad.
  • K.Atti63
    Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel
    ezt így mire alapozod?pont annyira nem tárgyalunk senkivel mint mondjuk 2016-17ben a KMW-vel meg 2018-19 az RM-al sem tárgyaltunk ugye...
  • Terminator
    Griffon...

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Ez a Griffon APC ill a Jaguar recon verzioja szenzacios cuccok az arukert: a szallito konzorcium szerzodesben vallalta, hogy jarmuvenkent 1 millio euro alatt marad az aruk, mikozben ugyanugy mindenfele extra verzio is lesz belole, ambulance, command, artillery recon stb!
    Ja es a sulyuk egysegesen max 25t azaz akar egy C-390-esbe is befernek. ;)

Ugrás a fórum topichoz