|

Repült a 4. A400M

Nem is olyan rég hallottunk az A400M háza tájáról, ám az Airbus gondoskodott róla, hogy újra a hírekben szerepeljenek. Ezúttal nem a vezérigazgató ugrott ki a gépből, nem is madarat szívott be a hajtómű, csupán újabb példány emelkedett a levegőbe.

December 20-án levegőbe emelkedett az Airbus A400M ‘Grizzly’ típusú teherszállító repülőgépének negyedik prototípusa. A ‘Grizzly 4’ hívójellel jelölt, 130 tonnás felszállótömegű monstrum 10:18-kor emelkedett el a sevillai üzem területéról. Az 5 óra 10 perces szűzrepülés fontos mérföldkő az EADS vezetése számára, mert a megrendelő országokkal várhatóan a napokban aláírják azt a 4,6 milliárd dolláros összegű szerződést, melyet még év elején harcolt ki magának az európai vállalat.

Ez a szűzrepülés abból is egyedülálló volt, hogy először repült nő az A400M-mel Catherine Schneider fedélzeti mérnök személyében.

Az adatrögzítő berendezésekkel és szenzorokkal megpakolt prototípussal a légi utántöltés során mutatott és a szállítandó tömeg különböző elhelyezéséből adódó viselkedést vizsgálják majd. Még egy tesztpéldány készül, az 5 prototípusnak összesen 3700 repült órás berepülési programot írtak elő. Az eddig elkészült három példány 300 felszállás során több mint 1000 órát repült összesen.

19 hozzászólás “Repült a 4. A400M”

  1. Repült az A 400 és ki nem szarja le .
    Még csak itt tart a nagy európai vállalat .
    Ez egy vicc mért nem rendeltek inkább c-17 olcsóbb lett volna megbízható tapasztalattal .
    Mert nem akarnak függeni Amerikától? Európa haditechnikába még 30 év múlva is attól fog kódulni bombát pilóta nélküli gépet, harci
    robotokat, 6 generációs gépet .
    És hol van a nagy amerikai gps vetélytársa a galileo műhold? mélyen hallgatnak róla .

  2. Roni ha mindenért ami nehezedre mással csináltatod meg akkor neked mennyi pénzed marad. Miből lesz pénzed a mindet mással csináltatsz meg?

    Ezen a gépen dolgozott pár száz ember akik akár munka nélküliek is lehetnének akkor is valamennyi pénz fizetni kéne nekik. Amennyivel több pénz fizetsz nekik hogy ezen a géptípuson dolgoznak az nem veszteség.
    Mivel e feladat alatt értékes tapasztalatokat szereznek. Fejlődik az iparuk és kevésbé függnek az USA-tol

    Japánok mért csináltak maguknak saját gépet?

    Ott van Kína hiába áldoznak annyi pénz hajtóművekre a nincs meg a kutatási tapasztalati háttér

  3. Kína nagyon perspektivikus, kicsit olyan benyomása van az embernek, mint az oroszok 40-es évekbeli betörésére a repépítésben, csak még nagyobbak a távlati elképzeléseik, mert polgáriban is aratni akarnak majd a piacon

  4. szerintem vannak kompetitív európai termékek, sőt …
    egyszerűen kevesebb van belőlük, nincsenek úgy megmarketingolva nagy csatákkal, mint az ami társaik, szerintem pilótanélküli gépekben egész jó Európa és van elég komoly bombakészítés is

  5. Szén és üveg száll gyár egy kis hazánkba is van.

    Európa egész jó rakétákat is csinál amiket a vadász bombázok használhatnak.

    Valamint hajók elleni rakéták.

    Tank terén ott a Leopárd 2A6.

    Sok európai fegyver van csak mi hajlamosak vagyunk ezt természetesnek venni.

    Európa ahhoz képest hogy nem egységes állam közös piaccal sok jó minőségű fegyvert fejleszt.

    Osztrákoknak is a lövész páncélosuk részeben saját fejlesztésük

  6. most jön a Dassault Neuron meg a BAE Taranis, Raven(Corax) már repült
    EADS is igen jó cuccokat tud a Barracuda amelyik a Neuronnal van versenyben, Talarion is jön, EuroHawk is létezik(igaz GlobalHawk alapú.
    nem kell aggódni az európai fejlesztések miatt sem, a technológia megvan hozzá meg minden más is szerintem.

  7. szerintem Európa nem mert ebbe az irányba elmozdulni míg az USA el nem kötelezte magát ebbe az irányba, ráadásul kisebb is a költségvetés, úgy gondolták, hogy a Tornádók elég csapásmérő erőt fognak jelenteni, de nem akarnak lemaradni a versenyben, de nem is fognak + versenyt generálni.
    Igazából a lopakodás miatt egyre kevesebb légi csata várható, inkább a jó felderítés,csapásmérés kerül előtérbe, ez viszont maga után vonja, hogy nem kell gyors komplex analóg döntés, tehát emberi vadászpilóta, a többire manapság már komputer is megteszi egy radiokontrolleres dzsippel.