A Kongresszus sok huzavona után ismét zöld utat adott a Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon típusú vadászbombázó Tajvannak történő eladásának.
Tajvan évek óta könyörög 66 darab, új gyártású F-16C/D Block 50/52+ típusú vadászbombázó után, sokáig úgy tűnt, hogy a 8 milliárd dollárt érő üzletet tavaly szeptemberben Obama elnök végleg elkaszálta, ám az elmúlt időszakban már némi hajlandóság mutatkozott részükről a dologra, míg végül a Kongresszus alsóháza a tegnapi nap folyamán megszavazta a gépek eladását.
A tavalyi döntés értelmében nem adtak volna el gépeket, csupán a meglévő F-16A/B flottát korszerűsítették volna, mintegy 5.3 milliárd dollár értékben. Ez később 3,7 milliárdra csökkent, igazodva a tajvani igényekhez. A repülőgépek Link 16 adatátviteli rendszert, aktív elektronikus sugáreltérítésű (AESA) fedélzeti lokátort kapnának, valamint sor kerülne az AIM-9X Sidewinder kis hatótávolságú légiharc-rakéta integrációjára is.

Végre fiatal társakat kapnak a Falconok ,
A Falconok modernizációs csomagjának szerződésbe foglalása még nem történt meg, de minden bizonnyal az új gépek vásárlása mellett a régebbi Sólymokat is korszerűsítik. Emellett más feljavító programok is futnak, az AIDC F-CK-1 ‘Ching-Kuo’ típus 4 éves modernizációs programját 2009-ben indították el, a 126 legyártott példányból csupán 71 gépet korszerűsítenek 588 millió dollár értékben. Ennek ellenére 10 éven belül szükségük van új gyártású harci repülőgépekre a Northrop F-5E/F és Dassault Mirage 2000 típusok kényszerű nyugdíjazása miatt.
De nem csak a kiöregedett példányok lecserélése miatt sürgeti őket az idő, a kínai haderő az elmúlt néhány évben hatalmas minőségi ugrást könyvelhetett el. Szolgálatba állt a saját fejlesztésű Chengu J-10, ám máris megkezdték a típus modernizált változatának, a J-10B jelzésű variáns fejlesztését. Újabbnál újabb Szu-27 utódokat (J-11B, J-15) alkotnak a kínai mérnökök, emellett több mint egy éve bemutatták az első ötödik generációs vadászbombázójukat, a Chengdu J-20-ast is, melynek már két példánya is szeli a levegőt.