|

Újabb Rafale-üzlet?

Az indiai MMRCA tenderen aratott győzelem úgy néz ki meghozta a várva várt sikert a sokak által már temetett gall típusnak.

Ismeretlen forrásokra hivatkozva a La Tribune francia lap honlapján közzétett egy hírt, mely szerint Nicolas Sarkozy elnök az Egyesült Arab Emírségekbe utazik márciusban vagy április elején, hogy végre pontot tegyenek a régóta sikertelen tárgyalások végére. Mint ismeretes az Emirátusok 2013-tól a 60 darab Dassault Mirage 2000-9 vadászbombázóból álló flottáját akarja leváltani egy új típussal, ahol a franciákkal történő huzavona közben szóba került akár a konkurens Eurofighter Typhoon és a Boeing F/A-18E/F Super Hornet rendszeresítése is, viszont India bevásárlása a francia madárból meggyőzheti azokat a vevőket is, akik eddig azért nem vettek Rafale-t, mert a gyártó nemzeten kívül senki sem alkalmazta azt. Gerard Longuet francia védelmi miniszter az indiai szerződés megkötése után tett nyilatkozata is bizalommal teli: „A jó hírek olyanok, mint a rosszak, csoportosan jönnek. Ez (az üzlet) kezdete egy csoport jó hírnek.”

Úton több vásárló meghódítása felé | Forrás: militaryphotos.net ,

Egy francia kormányhoz közeli forrás egyébként úgy nyilatkozott a Reuters-nek, hogy Párizs már várta az emirátusi jelentkezést az ügyben, ám a Dassault és a francia Védelmi Minisztérium nem kívánta kommentálni a hírt. Repülőipari források tudni vélik, hogy az Emirátusok próbálja elérni a Rafale hajtóműveinek fejlesztését extra tolóerő reményében, valamint egy jobb radar integrálását, ám mire mindkét feltételt teljesíteni tudták volna, a vevő hátat fordított, mondván kivitelezhetetlen az üzlet, de az Indiában aratott győzelem után úgy tűnik, hogy ismét nyeregben érezhetik magukat a franciák.

Fotó: Dassault Aviation ,

A La Tribune úgy értesült, hogy már csak néhány technikai részletet kell tisztázni az üzlet körül, illetve hogy a szerződés keretein belül Franciaország visszaveszi a lecserélt Mirage-okat. A 10 milliárd dollárosra becsült megrendelés megnyerése a Dassault számára megnyithatja az utat még több beszerzés felé, főleg a Perzsa-öböl környékén, ahol például Katar és Kuvait csak az Emirátusok döntésére vár.

A Rafale újabb győzelme egy megrendelési hullámot is elindíthat, mivel elemzők szerint az öböl körüli országok törekednek azonos típusok üzemeltetésére, így növelve meg együttműködési képességeiket, valamint próbálják magukat elkülöníteni Szaúd-Arábiától, amely a Boeing által gyártott F-15-ösöket használ.

Emellett Brazíliában is egyre esélyesebbnek tűnik a típus, miután a dél-amerikaiak egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az indaiakkal történő összeborulásra.

Szerző: GrGLy

—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!

18 hozzászólás “Újabb Rafale-üzlet?”

  1. „Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) will roll out 108 aircraft under licence out of the 126, and 18 planes will be directly supplied by Dassault Aviation.”

    „The French government has agreed full technology transfer to India which also includes a advanced AESA radar (RBE2-AA) and software source codes which will allow India to further experiment or advance the Rafale platform.”

    Az üzlet egyik fontos tényezője volt a technológiatranszfer. A 18 gépet pedig a francia gyár a jelenlegi kapacitásával is letudja gyártani.

  2. @Terminator: Mikorra? Még bőségesen gyártásban van a francia megrendelés, 2009-ben 1,2 gép/hó volt a tempó, de lelassították 11/évre 2010-től kezdve. 2010 decemberéig 93-at szállítottak le, azóta eltelt 13 hónap, azaz kb. 105-nél járhatnak most. Azaz, kellene még 75-öt a franciáknak, 18 az indiaiaknak, ez összesen 93, ami felpörgetés nélkül 8,5 évet venne igénybe, azaz 2020 júliusára készülne el az utolsó. Ha a korábbi szintre felpörgetik a termelést (ehhez vsz. nem kell nagyobb beruházás), két évvel hamarabb végeznek, az már kb. normálisan hangzik.

    Viszont, ha lesz arab és/vagy brazil megrendelés, akkor tovább kell bővíteniük, mert 2024-es határidővel már reálisan lesz F-35 akár nekik is, vagy talán egyéb 5 gen. nyalánkságok is.

  3. Kolombusz: a maradék 75 gép a francia légierőnek most nem igazán sürgős. Az indiai gépeket le tudják gyártani, ha a francia gépeket kicsit később szállítják. A gyártási ütem is azért lett csökkentve, mert nem sürgős a franciáknak.

    Ha lesz arab és/vagy brazil megrendelés, akkor valószínűleg bővíteni kell a gyártósort.

    Bár a brazilok ugyanolyan technológiaátadást kérnek a rendelés mellé, mint az indiaiak.

  4. Az indiai opciót minden bizonnyal helyi gyártással rendezik majd, ha már egyszer kiépítették. A brazil 100 gépes meg kicsit álmodozásnak tűnik annak tükrében, hogy még erre a 36-ra is évek óta vakarásszák össze a pénzt.

  5. Braziloknak lesz rá pénzük elhihetitek! :D Én amikor olvastam a brazil tender kiírását akkor úgy emlékszem benne volt, hogy ők akarják legyártani!? 36 gép+opció+mivel hosszútávra terveznek ezért nem rossz dolog ha anno ők gyártották le!