|

Szorosabbra fűzné kapcsolatait Indiával Brazília

Celso Amorim, Brazília védelmi minisztere hosszabb útra készül a közeljövőben: látogatást tesz Indiában, Marokkóban és Olaszországban. A körutazás során találkozik majd a vendéglátó országok miniszterelnökeivel és vezető katonai tisztviselőivel, akikkel a jövőbeni együttműködésekről fog tárgyalni. A három állomás közül India a legérdekesebb, hiszen a két állam sok dologban hasonlít, beleértve a haderőfejlesztésről alkotott elképzeléseiket is. Amorim látogatásának időpontja pedig már csak azért is érdekes, mivel azt alig egy héttel az MMRCA-tender kihirdetése utánra iktatták be.

A védelmi miniszter február 4-én, azaz szombaton érkezik meg Új-Delhibe. A hivatalos információk alapján látogatásának célja egyértelmű: a kétoldalú katonai kapcsolatok megerősítése India és Brazília között. Ötnapos indiai tartózkodása alatt kezet ráz majd helyi kollégájával, A.K. Antonyval, Shankar Menon nemzetbiztonsági tanácsadóval és Manmoham Singh miniszterelnökkel. Kíséretével együtt megtekinti a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) Bangaloreban található telephelyét, valamint az elit 50. ejtőernyős dandár bázisát.

Fotó: Dassault Aviation ,

A brazil kormány az utóbbi időben már többször kifejtette, hogy szorosabbra szeretné fűzni a stratégiai kapcsolatait Indiával. Mindkét fél igyekszik egyre jobban függetlenedni katonai téren, és a saját hadiiparára támaszkodva biztosítani haderejének eszközeit. Úgyszintén számos fejlesztési programot folytatnak, és a jelek szerint nem kizárt, hogy hamarosan több közös kutatásba is belekezdenek. A kiszivárgott információk szerint a brazil delegáció erősen érdeklődik az indiai haditengerészeti fejlesztések iránt, ami alatt Új-Delhi repülőgép-hordozókkal kapcsolatos terveit, illetve a Scorpene tengeralattjárók projektjét értették. Utóbbiak kapcsán egyébként típustestvérré is válik majd a két nemzet.

Légierős vonalon is sor kerülhet néhány megállapodásra. A brazil és indiai pilóták némelyike lehetőséget kaphat rá, hogy csereprogram keretében egy ideig a másik félnél szerezzen tapasztalatokat. Ez vonatkozik az idősebb hajózókra és a frissen végzett pilótákra is, valamint szóba került, hogy még az akadémiai évek alatt sor kerülhet kölcsönös látogatásokra. Konkrétan nem esett róla szó, de erősen valószínű, hogy Antony és Amorim között fontos téma lesz az MMRCA tender, illetve annak győztese, a Rafale. Mint ismeretes, a francia típus versenyben van a brazil F-X2-ben is, így nem meglepő, ha a dél-amerikaiak szeretnének minél több információt kapni a partnertől. Nyilván nem ez fogja eldönteni, hogy mit választanak a brazilok, de nem is elhanyagolható tényező, főleg annak fényében, hogy India milyen szintű vizsgálatnak vetette alá a jelentkező repülőgépeket.

———–

A két ország viszonyáról már korábban is írtunk. Egy korai F-X2-MMRCA jóslat itt, egy kiképzőgépekkel kapcsolatos hír pedig itt olvasható.

38 hozzászólás “Szorosabbra fűzné kapcsolatait Indiával Brazília”

  1. Ez logikus lépés a brazil tender vége előtt és az „egyéb” haditechnikai fejlesztési együttműködés miatt.
    Apropó, úgy érzem a Rafit nézve, hogy ha megoldanák az extraforró égésgázokat, a belső fegyverteret, stb. a sárkány talán jó alap lenne egy 5. gen géphez is…. Csak én érzem így? A gép formája erre predesztinál…. Bár, lehet, hogy nagyot tévedek….

  2. Szerintem Brazíliába is a rafael fog győzni, főleg hogy nekik is van repülőgép hordozójuk ami még tovább is javítja az esélyüket! Az EF meg a Gripennél is ezért szellőztették meg azt a „zseniális” :) tervüket, hogy ők is csinálnak hajófedélzeti változatot (de úgyse fognak, max solid edges változatot :D:D) hátha e két országba javítja az esélyüket!

  3. Ilyen gépeknél szerintem nem sok értelme van belső fegyvertér tervezésére! Ha megnézitek a Silent Jenkiket (hornet, eagle) akkor látszódik, hogy nem valami hatalmas a fegyvertér, nem úgy mint egy alapból a köré tervezett gép esetén (5gen)! Illetve póttartályt így is úgy is használni fognak nagy távú bevetés során, még a raptoroknak is van!

  4. Nem értem, hogy a brazilok miért nem szereztek a ma már inkább játékrepülő kategóriás Skyhawkok helyett valami legalább nyomokban korszerűt, 2025-ig tervezik őket reptetni, addigra meg már a múzeumokból is le lesznek selejtezve kb. a világ más tájain. Maholnap 60 éves a konstrukció, a Foch-ról pedig repültek Rafale-vel is a franciák mielőtt eladták.

  5. 1 hibalehetőséggel kevesebb.
    Amikor Farokland bombázásából hazafelé 1 Vulcan meg akart tankolni, letört a csöve. Az utolsó literekkel — bocs, gallonokkal esett be valami brazil repülőtérre. Szép lett volna, ha az ezüstöcskéknél kellett volna kényszerleszálnia. Most lenne az argiknak 1 Vulkánjuk.

  6. A Eurofighternek nem lesz hajófedélzeti változata, hiszen nem érné meg. Az angoloknak ott van az F-35, az olaszoknak is. Akinek arra nincs pénze ott a Rafale. Eu-nak inkább egy közös 5gen gépet kellene fejleszteni, úgy hogy mindenki benne van, a franciák is.

  7. Még mindig hezitálok a Rafale és a Gripen E/F között szurkolás tekintetében. Franciáknak ott van India, a svédek vigyék el a fődíjat Brazíliában. Svájccal együtt nagyjából egyenlő a mennyiség.

    Bár azt figyelembe kell venni, hogy mind az MMRCA, mind az F-X2 tender esetében nagyarányú a helyben legyártandó gépek mennyisége, csak egy kis részük készülne a fejlesztő országban. De ez is több mint a semmi, meg ugye ott van a licenszgyártás ellenében gépenként fizetendő licenszdíj is.

  8. • . . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .„~.,
    . . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
    . . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
    . . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
    . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
    . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
    . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
    . . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
    . . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
    . . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
    . . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
    . . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
    . . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
    . . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
    . . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
    . . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./…..\,__
    ,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
    . .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
    . . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
    . . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>–

  9. @sulyid

    [OFF]

    Nem tudom, hogy a többiek hogy viszonyulnak hozzá, de szerintem az ilyen karakterábrákat inkább ne ide írd. Véleményem szerint az oldal nívójához hozzátartozik, hogy ne szemeteljük össze ilyesmivel (meg szerintem szebb képpel belinkelni). Gondolom a hangulatjelek is okkal nincsenek bevezetve a kommentfunkciók között. Persze ez nem bántás, csak vélemény.
    De ha a többséget nem zavarja a dolog, akkor meghajlok a döntés előtt és nem lábatlankodok.
    Lehet, hogy erről érdemes lenne szavazást is csinálni, szóval akkor kéretik szavazni a kommentem alatt található kis zöld vagy piros gombocskákkal attól függően, hogy támogatjátok, vagy ellenzitek-e a hasonló ábrákat, hangulatkifejezőket (hogy ne OFFoljuk szét a hírt).

    [ON]

  10. Sajnos a statisztikák valamennyire igazat adnak gacsatnak. Ha ÍGY marad minden a politika terén akkor többséget is szerezhetnek jópár évtized múlva a muszlimok nyugat európában. Ez a modern családmodell átka. Azaz kimutatták, hogy aki tanultabb, vagy civilizáltabb családban nevelkedik az kevesebb gyereket vállal és jóval később.