|

Brazil-indiai együttműködés?

Korábban már beszámoltunk arról, hogy India turbólégcsavaros kiképző repülőgépet kíván kifejleszteni, ehhez partnereket keres. Nos, úgy tűnik, hogy Brazíliával fűzik szorosabbra a szálakat.

A HTT-40 (Hindustan Turbo Trainer) jelzésű típus a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) által kifejlesztett és gyártott Hindustan Piston Trainer-32 (HPT-32) Deepak leváltására készül. A kiöregedő Otto-motoros gépeket szintén hazai gyártású, de turbópropelleres típussal kívánják felváltani, melyhez a technológiai alapot egy külföldi cég tapasztalatai adnák. Ki is küldtek egy ajánlatkérést, az Újvilágból a brazil EMBRAER a Super Tucanoval és az amerikai Raytheon a T-6 Texan II-essel nevezhet. Európában a német Grob Aircraft Company a G-120TP típussal száll ringbe, valamint a svájci Pilatus a PC-21-essel. Ázsiából egyedül a Korea Aerospace Industries KT-1-ese jöhet számításba.

HAL HPT-32 Deepak

A kezdőlépést jelentő HAL HPT-32 Deepak 2009 óta a földön vesztegel | Forrás ,

A számos fontos követelmény (teljes technológiai transzfer, katapultülés, “üveg” pilótafülke, behúzható futómű, modern navigációs berendezések, egymás melletti üléselrendezés) legtöbb pontját a Grob G-120TP teljesíti, azonban a napokban felröppent hírek szerint India mégis a brazilokkal együttműködve a Tucano alapjaira támaszkodva fejlesztené ki a mintegy 200-as példányszámban rendszeresítendő típust. Hivatalos bejelentés még nincs az ügyben, azonban az EMBRAER vezetőségéből megerősítést nyert a hír. Orlando JF Neto, a brazil cég elnök vezérigazgatója egy interjúban elmondta, várhatóan hamarosan megszületik a szerződés, mely a típus kifejlesztését és 9 előszéria-példány leszállítását tartalmazza, a többi gép a tervek szerint Indiában készül.

Neto elmondta, hogy nem csak Indiában esélyes az új típus. A Brazil Légierő jelenlegi kiképzőflottája 2018-ra jelentős korszerűsítésre és üzemidő-hosszabbításra, vagy leváltásra szorul. Ez a tény indokolttá tenné azt, hogy Brazília is beszálljon a típus fejlesztésébe és 100-150 darabot rendszeresítsen a típusból. Neto szerint logikus lépés lenne, sőt a költségeket is lejjebb tudnák szorítani, így Brazília csatlakozására nagy az esély, már folynak a tárgyalások.

2 hozzászólás “Brazil-indiai együttműködés?”