|

G-222 / C-27A / C-27J Spartan

Hatvanas évek elején a NATO tendert írt ki egy STOL tulajdonságú közepes szállító repülőgépre. A pályázat számos gyár érdeklődését felkeltette, de végül az olasz Fiat cég G.222-es jelzésű gépét fogadták el. A gyár hamarosan különböző átszervezéseket követően az Aeritalia nevet vette fel, a program azonban túlélte az átszervezéseket. A NATO országok végül elálltak az egységes STOL szállítóflotta felállításától és az olasz légierő lett az egyetlen szövetségen belüli ország, amely rendszeresítette a típust.

|

A Pentagon megkapta az első C-27J Spartan-t

Az első C-27J-t szeptemberben vehette át a pentagon a JCA (Joint Cargo Aircraft) program keretein belül. „Nagyon büszkék vagyunk, hogy megvalósítottuk ezt a kritikus mérföldkövet”, mondta Michael T. Strianese az L-3 Comunications ügyvezető igazgatója. „Az Alenia-val a JCA program minden fázisán keresztül együttműködtünk, és reméljük, hogy tovább folytatódhat ez a sikeres együttműködés.”

|

A400M: Gallois fenyegetőzik

A német Der Spiegel hetilap érdekes hírrel rukkolt elő az amúgy sem zökkenőmentes Airbus A400M katonai teherszállitó program ügyében. Birtukukba került ugyanis egy levél, amelyet maga Louis Gallois, az Airbus és az EADS vezérigazgatója intézett az említett típust megrendelő hét ország illetékeseihez.