|

Befejeződött az X-32A restaurálása

22 évvel ezelőtt, 2001. októberében a Boeing alul maradt a Lockheed Martinnal szemben a  Joint Strike Fighter programban, így az F-22 Raptor mellé az X-35-ból lett kifejlesztve az USA második 5. generációs típusa, a jelenleg sorozatgyártásban lévő F-35 Lightning II.

Idővel mind a Boeing, mind pedig a Lockheed Martin 2-2 prototípusa múzeumba került – de valahogy itt is az X-35 volt a szerencsésebb, hiszen mind az eredeti X-35A-ból átépített X-35B, mind pedig az X-35C tető alá került. A Boeing gépek 2005-ben kerültek múzeumoknak átadásra. Az X-32B a Patuxent River Naval Air Museum arzenáljába került, kültéren került kiállításra, melynek eredményeként 2009-ben restaurálásra szorult, állapota azóta újfent leromlott. Az X-32A az USAF dayton-i múzeumába került, a korébbi kültéri tárolás miatt restaurálásra szoruló állapotban.

Az X-32A az USAF múzeumának egy raktárcsarnokában 2016. novemberében. Ken LaRock, U.S. Air Force

És nem sokkal később már restaurálás helyszínére vontatva, a Streak Eagle társaságában. Ken LaRock, U.S. Air Force

A restaurálás a napokban befejeződött, várhatóan a közeljövőben a múzeum publikusan megtekinthető gyűjteményébe kerül a gép.

Idén szeptemberben készített drónos videó – természetesen berepülnek az itt hosszában még átrepülhető sárkányszerkezet belsejébe.

és szó szerint az utolsó simítások a napokban:

További képek a múzeum X-32A oldalán.