|

Airpower 2011 – 3. rész – Amiért önmagában is érdemes volt kimenni, a katonai repülés

A sorozat első részében az osztrák légierővel és képességbemutató gyakorlatukkal, majd a történelmi és a fő szponzor Red Bull flottájával ismerkedhettünk meg. A befejező részben minden repülőnap krémjével a katonai repüléssel szeretnénk foglalkozni.

|

Megérkeztek az első ugandai Szu-30-asok

Mint ismert 2010 áprilisában reppent fel először, hogy a kelet-afrikai állam 6 db Szu-30MK2 típusú vadászbombázót kíván beszerezni Oroszországtól. Moszkva ezen híresztelését aztán nem sokkal később az ugandai kormány cáfolta – bár nem tagadván, hogy valóban folytak tárgyalások, ám végül úgy döntöttek, hogy az árcédulán fityegő összeget nem engedhetik meg. Ha ez így is volt, […]

|

Szünetel a Raptor szállítás

F-22A Marietta-ban

A fedélzeti oxigénellátó rendszer (OBOGS) problémái miatt először 25 000 láb repülési magasságra, majd május 3-val földre kényszerített Raptor flotta továbbra is repülési tilalom alatt áll, lévén még nem sikerült orvosolni a problémát. És bár ezen tilalom alól az Edwards légibázison végrehajtott bizonyos tesztek kivételt képeznek, a Lockheed Martin gyárüzeméből kigördülő gépekre szintúgy érvényes a […]

|

HTKA Hírhalom 2011. 27. hét

A HTKA HÍRHALOM, mely olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve. A Brit Királyi Légierő egyik Puma típusú szállítóhelikoptere július 5-én balesetet szenvedett, a személyzet szerencsére kisebb sérülésekkel megúszta az esetet. A balszerencsés repeseményre […]