|

Szünetel a Raptor szállítás

A fedélzeti oxigénellátó rendszer (OBOGS) problémái miatt először 25 000 láb repülési magasságra, majd május 3-val földre kényszerített Raptor flotta továbbra is repülési tilalom alatt áll, lévén még nem sikerült orvosolni a problémát. És bár ezen tilalom alól az Edwards légibázison végrehajtott bizonyos tesztek kivételt képeznek, a Lockheed Martin gyárüzeméből kigördülő gépekre szintúgy érvényes a tilalom, azok berepülését nem lehet végrehajtani.

A repülési tilalom ellenére a Lockheed Martin persze folytatja a programban megrendelt 187 F-22A utolsó gépeinek építését (az utolsó összeszerelése 2011 decemberében lesz esedékes), azonban azok átadása a megrendelőnek egy ideje ellehetetlenült, hiszen a gyártósorról legördülő vasmadarak nem emelkedhetnek a levegőbe, így a berepülés sem végezhető el. Technikailag jelenleg 4, az USAF-nak átadott Raptor várja a Marietta-i üzem területén, hogy a repülési tilalom feloldása után útra kelhessen a Langley légibázis felé.

F-22A Marietta-ban

A fészek elhagyására készen – a technikailag átadott 4 F-22A Raptor egyike a Lockheed Martin Marietta-i telephelyén | Fotó: Lockheed Martin ,

A legutolsó, 4181-es azonosítójú gép átadása június 22-én történt meg. Azóta további 2 gép (4182, 4183) lustálkodik majdnem repülésre kész állapotban – és radarelnyelő bevonat nélkül. Nélkül, hiszen a speciális borítást csak az első pár repülés után viszi fel az üzem. Ezen gépmadarak esetében már nem volt lehetőség a berepülési program végrehajtására.

Ezen két gép átadása folyó hónapban lett volna aktuális, de ez már nem fog realizálódni – a Lockheed Martin bízik az augusztus elejei időpontban, de persze konkrét dátumot ők sem tudnak mondni.

4 hozzászólás “Szünetel a Raptor szállítás”

  1. Janaj

    Minden hasonló méretű ami gépen van függetlenül attól,hogy nem hordozón üzemel.Ha egy gépnek baj lenne a leszállásnál akkor ők nem majomcsapdáznak hanem megvárják,hogy beleakadjon a kifutón keresztbe kifeszített drótkötelekben a gép.

  2. Az OBOGS egyáltalán nem régen használt dolog,az orosz típusokon pl. csak mostanában kezdik el alkalmazni. A kilencvenes évek végétől szolgálatba állított új típusokon már alapkövetelmény, de még úgy tűnik, nincs elég tapasztalat vele, és képes meglepetéseket okozni.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.