Az Amerikai Egyesült Államok légierejének vezetése leállította az összes Lockheed Martin F-22 Raptor típusú ötödik generációs vadászbombázó repülését a fedélzeti oxigénellátó rendszer lehetséges hibája miatt.
A május 3-án elrendelt repüléstilalom az ACC (Air Combat Command – Légiharc Parancsnokság) vezetőjétől, Will Fraser tábornoktól származik, aki elmondta, hogy ez egy biztonsági intézkedés az elmúlt időszakban a fedélzeti oxigénellátó rendszer (OBOGS) hibája miatt tett számos bejelentés miatt. A határozatot megelőzte egy biztonsági intézkedés, az elmúlt hat hétben csak 25 ezer láb (7620 méter) alatt tevékenykedhettek az amerikai csúcsragadozó pilótái ugyanezen rendszer problémája miatt.
A földön rostokló gépekre rászabadítottak egy vizsgálóbizottságot, mely reményeik szerint hamarosan beszámol a meghibásodások okáról/okairól és javaslatot tesz a hiba kijavításának menetére. Az ACC parancsnokának tájékoztatása szerint a tilalom határozatlan ideig (a megszüntető határozatig) érvényben marad és semmiben sem befolyásolja az USAF légtér-védelmi feladatait, hiszen nemzetbiztonsági esetekben időszakosan feloldják a tiltó határozatot és a gépek teljes mértékben bevethetővé vállnak.
Jelenleg több mint 150 darab Lockheed Martin F-22 Raptor típusú vadászbombázóval rendelkezik az Amerikai Egyesült Államok, a jelenleg érvényben lévő (és minden bizonnyal végleges) 186 darabos megrendelés utolsó példányait a jövő év elején szállítja le a gyártó.
Nem kapok levegőt erre a hírre… :-) :-) :-)
Lélegzetvisszafojtva várjuk a fejleményeket. :)
Van a Raptornak egyaltalan valamilyen foldi csapasmero fegyverzete ? Mert ha vadaszbombazo akkor kene neki lennie de oszinten megmondva en nem tudok rola, igy kerdeznem is.
Van. JDAM integráció későbbi szérián már van. Most így meg nem mondom, hogy Block hányastól SDB és GBU-31.
http://www.liveleak.com/view?i=c9c_1218772119
http://www.youtube.com/watch?v=VplddV722wo
Molni, jó lesz az GBU-32-esnek is, ami pont fele olyan nehéz. És csak lesz, hadrendben egyelőre nincs, noha a teszteket lefolytatták.
Ugyanez vonatkozik az SDB-re is.
Ki mondta, hogy hadrendben van? Én az írtam, hogy integráció van…
Tényleg 32-es az 1000 fontos. A tömeget tudom fejből a típusjelzést nem. Igazából nem értem, hogy az új GPS és egyéb fegyverek típusjelzése miért olyan összevissza. Van GBU-31,32, 35, ezeket felből tudom. Viszont van 54-es is. Hol van a többi a sorból? Minek lettek kiadva a számozások?
Az eredeti kérdésre az volt a válaszod, hogy VAN. Ez lényegesen különbözik a LESZ-től. A jelenlegi JDAM szériákról itt olvashatsz kicsit többet:http://www.designation-systems.net/dusrm/app5/jdam.html
Az eredeti kérdésre az volt a válaszod, hogy VAN.
Nem, én azt írtam, hogy integráció van. Az nem képességet jelent. Pont. Nem értem, hogy a Gripen FAQ-m fényében nem esik le, hogy az integráció az nem egyenlő azzal, hogy „van”…
Ez lényegesen különbözik a LESZ-től.
A flotta egyes gépei nem a „lesz” állapotban vannak, mert a vas képes rá x széria felett. A fegyver használatát a jelek szerint nem gyakorolják, valszeg költségvetési megszorításokból, drága a repóra. Vagy mert szimplán még nem tartanak igényt a képességre jelenleg. A technika oldaláról felkészülés megtörtént rá. Ez is Gripen FAQ, az első lépés a vas rendszerítése. Ez megvolt. Próbaoldás és integrgáció is, az folyamat vége az, ami kiterjedten hiányzik.
A designation oldalt meg ismerem, hiszen én is linkeltem. Nem magyarazza, hogy hova tűnt az egész 40-es típusjelzés a GBU-knál. :)
Molni, amugy te mivel foglalkozol? Mibol elsz?(ha nem vagyok tul indiszkret)
Mérnök vagyok.