|

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Egyre nagyobb az érdeklődés a típus iránt és a brazil gyártó üzletkötői sem tétlenkednek: célkeresztben India és Nigéria is.

Az első magyar KC-390 szűzrepülésének árnyékában az EMBEAER bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot írt alá esetleges együttműködésről az indiai Mahindrával (pontosabban annak Mahindra Defence Systems leányvállalatával), mely szerint a brazil gyártó és indiai partnere együtt kínálják a KC-390 Millenium többfeledatú teherszállítót az Indiai Légierő közepes teherszállító repülőgépek beszerzését célzó MTA tenderen. A két cég közös erővel térképezi majd fel a lehetséges indiai ipari partnereket, hogy a közbeszerzésen a lehető legjobb csomagot tudják kínálni az indiai vezetés számára.

Az indiai vonal mellett Afrikát is meghódítanák a típussal, az egyik potenciális érdeklődő Nigéria, ahol már tartottak egy többnapos bemutatót a KC-390-essel. Az 1975-től hadrendben álló Lockheed Martin C-130H Hercules leváltásán dolgozó nyugat-afrikai államot a szaúdi WDS 2024 kiállításra menet ejtették útba.

A Brazil Légierő egyik KC-391 MIllenium gépének szereplése a 2022-es RIAT-on | Fotó: Colin Cooke Colin Cooke,

Brazília fejlesztő országként 28 példányt rendelt a típusból (bár ezt végül 2022 februárjában 22 darabra csökkentették, de szó van a darabszám újbóli emeléséről is), Magyarországon (2 db) kívül Portugália és Hollandia 5-5 darabot igényelt a kiöregedő C-130 Hercules flotta leváltására, míg Ausztria 4 példányt, Dél-Korea pedig első körben 3 darabot rendelt. Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már. Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban.