|

Portugália kinézte új szállítógépét

A Portugál Légierő kiöregedő C-130 Hercules teherszállító repülőgépeit minden valószínűség szerint a brazil EMBRAER KC-390-es fogja váltani.

Számos portugál vállalat, többek között a brazil EMBRAER által résztulajdonolt OGMA-Indústria Aeronáutica de Portugal, az Embraer Metálicas, az Embraer Compósitos és a CEiiA is részt vesz az új brazil teherszállító repülőgép gyártásában, nem meglepő tehát, ha a portugál védelmi minisztérium magabiztos aziránt, hogy a régi Lockheed Martin C-130H Hercules váltótípusa a brazil gép lesz, melyből legalább 6 darab szállítógép beszerzését tervezik. A szándék nem új, októberben információt kértek be a dél-amerikai gyártótól, jelenleg a kapott adatokat elemzik.

Az első prototípus szűzrepülése 2015 februárjában | Fotó: EMBRAER ,

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna kapacitású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának.

A 23 tonnás teherbírású gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti.

Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

Fórum hozzászólások

  • BiancoGasto
    Szerintem az eredeti jobb volt. Ez olyan kajli hatású.
    Ez csak erre vonatkozik:
    "...the KC-390 has now been re-badged as the C-390 Millennium for customers that don't require the aircraft's tanking capability..."
  • arcas
    Ez csak erre vonatkozik:
    "...the KC-390 has now been re-badged as the C-390 Millennium for customers that don't require the aircraft's tanking capability..."
    Akkor jól értem, hogy kihoztak belőle egy "gazdaságos" verziót? Ez egy logikus lépés lehet, ha a C-130 leváltását célozzák.
    Ott a nagy légierő nem feltétlenül igényli a mindentudó gépeket. (Végül is minek a full extra az IGNISbe, ha Feri bácsinak kell a szőlőbe kijárni, hogy elvigye a permetezőt)
    Ezek szerint sokakat a megemelkedett ár tart vissza a megrendeléstől?
    Ha belegondolok, akkor a portugálok vagy most szúrják magukat tökön, vagy éppen vadul hívogatják a brazilokat, hogy az 5 gépből 3-ról levakarják a K betűt! :)
    Szerintem ezzel a "funkcióvesztéssel" azért olyan nagyon nem lehet spórolni a gyártási költségeken. Ezt én inkább szimbolikusnak érzem.
  • pöcshuszár
    Akkor jól értem, hogy kihoztak belőle egy "gazdaságos" verziót?
    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
  • arcas
    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
  • arcas
    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
    Mondjuk az "építeni" azért elég erős kifejezés. :rolleyes:
    4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá. :)
    A gondolák nem fix beépítésűek.
    Ha nálunk mellettük döntenek, akkor talán a 3-ból 1-nek elég lenne a C verzió is szerintem. De erről már korábban írtam.
  • rudi
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
    Csak a USMC valami 70db géppel rendelkezik. Ennek minimum a fele nagyon rövidesen cserélendő. Ha csak a 2-3M USD megtakarítással számolsz, akkor az is 80-100M USD összesen. Azért meg már még az USA-ban is lehajolnak. Különösen, hogy náluk inkább specializált a gépválasztás.
    Szerintem viszont az árcsökkentés nagyobb lesz. Szerintem 6-10M is akár, az átalakítás egyszerűsége ellenére. Indokolva a "képességvesztést".
  • rudi
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    pöcshuszár
    4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá.
    Feltételezem, hogy az Embraer-nél ill. most már a Boeing-nél tudják, hogy mit csinálnak... egy arasznyival ugyan :D, de jobban értenek ehhez, mint mi ;)
  • arcas
    Feltételezem, hogy az Embraer-nél ill. most már a Boeing-nél tudják, hogy mit csinálnak...
    Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
    Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.
  • A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
  • Loken
    A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
    Először talán az a leg fontosabb hogy az EU Bizottság jóváhagyja e az Embraer Boeing általi felvásárlását, és ha igen (előbb-utóbb azért valószínű..) , akkor meddig húzzák az eljárást?
    Amíg nincs engedély, addig kicsit nehéz lesz ilyen gépeket eladni az EU-ban. (amíg rendezetlen a gyártómű jogállása addig félek, az EASA semmiféle EU típus bizonyítványt, meg hasonlókat, nem fog kiadni…)

    Látva az A400-zal kapcsolatos műszaki problémákat (már a Németek sem hajlandók átvenni az elkészült gépeket..), szerintem közepes szállító vonalon nincs igazi alternatívája az USA elköteleződésnek. Vagy Herkules, vagy Millenium. Ha a Millenium késik akkor marad a Herkules.
  • rudi
    Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
    Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.
    Eddig az volt a marketingszoveg hogy a gep a kisebb/szegenyebb orszagok multifunkcios gepe lesz. Erre a szovegre az amerikaiak es az arabok nem biztos hogy raharapnak... :D (Es a gep ára is 100 millio USD korul van mar). A Boeing marketingesei is megkezdtek a munkat
    ..
  • rudi
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
    Értelme van, mert egyes vásárlóknál még az a pár milla is számíthat.
    A név és a "csomagolás" megváltoztatása meg már bevett marketing fogás, de szállítógép vonalon "ezzel nem lehet sokat szakítani"! :)

    Az USA az öreg Herkik 3/4-ét már Super Herculesre cserélte, így ott még a Boeinggel együtt is nehéz lenne jó üzletet kötni...!
    Minden más meg 2-3 éven belül kiderül...
  • 12/26/2019 - Embraer: KC-390 Millennium airlifter successfully concludes airdrop testing campaign

    [​IMG]

    The tests, conducted by Embraer in cooperation with the Brazilian Air Force and Brazilian Army, were performed at the US Army Yuma Proving Ground facilities, in Arizona, USA. Major achievements of the testing campaign were the airdrop of a single maximum platform with 19 metric tons (42,000 lb) as well as the sequential aerial delivery of two platforms weighing 24 metric tons in total. Based on these results, the KC-390 Millennium becomes the only medium airlifter able to perform such extreme operation.

Ugrás a fórum topichoz