|

Portugália kinézte új szállítógépét

A Portugál Légierő kiöregedő C-130 Hercules teherszállító repülőgépeit minden valószínűség szerint a brazil EMBRAER KC-390-es fogja váltani.

Számos portugál vállalat, többek között a brazil EMBRAER által résztulajdonolt OGMA-Indústria Aeronáutica de Portugal, az Embraer Metálicas, az Embraer Compósitos és a CEiiA is részt vesz az új brazil teherszállító repülőgép gyártásában, nem meglepő tehát, ha a portugál védelmi minisztérium magabiztos aziránt, hogy a régi Lockheed Martin C-130H Hercules váltótípusa a brazil gép lesz, melyből legalább 6 darab szállítógép beszerzését tervezik. A szándék nem új, októberben információt kértek be a dél-amerikai gyártótól, jelenleg a kapott adatokat elemzik.

Az első prototípus szűzrepülése 2015 februárjában | Fotó: EMBRAER ,

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna kapacitású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának.

A 23 tonnás teherbírású gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti.

Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

Fórum hozzászólások

  • A brazilok októberben bepróbálkoztak a horvátoknál is...

    "Representatives of the Brazilian company Embraer, as part of their European tour, held a presentation of their A-29 Super Tucano and KC-390 aircraft in Zemunik to commanders and pilots of the 93rd Wing and the Croatian Air Force Training Center Rudolf Peresin... "
  • Terminator
    A brazilok októberben bepróbálkoztak a horvátoknál is...

    "Representatives of the Brazilian company Embraer, as part of their European tour, held a presentation of their A-29 Super Tucano and KC-390 aircraft in Zemunik to commanders and pilots of the 93rd Wing and the Croatian Air Force Training Center Rudolf Peresin... "
    Ez honnan van ill. mikori?
  • emel
    Lássátok feleim szümtükkel??!! Számítógépvezérlésű automata szegecselőgépek az egyesek által kissé/mélyen lenézett brazil repülőgép-iparban!! :eek::):D Van/lenne még hova fejlődnünk iparilag ... hogy legalább a brazil ipar színvonalát elérjük ... ;)
    Amúgy nem tudom mi ezen a meglepetés eddig is teljesen korrekt gépeket gyártottak a civil piacra, mit hittek fakalapáccsal csinálják az esőerdőben?
  • krisss
    Amúgy nem tudom mi ezen a meglepetés eddig is teljesen korrekt gépeket gyártottak a civil piacra, mit hittek fakalapáccsal csinálják az esőerdőben?
    emel
    Lássátok feleim szümtükkel??!! Számítógépvezérlésű automata szegecselőgépek az egyesek által kissé/mélyen lenézett brazil repülőgép-iparban!! :eek::):D Van/lenne még hova fejlődnünk iparilag ... hogy legalább a brazil ipar színvonalát elérjük ... ;)
    Akkor ezek szerint még sem a szigszalag és a brazil jézus tartja össze a gépet:):).Kíváncsi vagyok,hogy a (itt a fórumon) KC-390-s kétségkívül legnagyobb rajongója formosa kolléga mit szól a képekhez:).
  • emel
    Számítógépvezérlésű automata szegecselőgépek az egyesek által kissé/mélyen lenézett brazil repülőgép-iparban!
    Nem lenézve a brazil ipart azért azt tegyük hozzá hogy ezek a robotok nem Embraer gyártmányok hanem megveszik a technológiát és a gépeket valamelyik erre specializált cégtől (pl. KUKA).
    Persze ez így is nagy szó mert igen komoly összegű beruházás egy ilyen masina és jó szakik kellenek az üzemeltetéshez.
  • emel
    Számítógépvezérlésű automata szegecselőgépek ... Van/lenne még hova fejlődnünk iparilag ... hogy legalább a brazil ipar színvonalát elérjük ... ;)
    Előbb meg kell ugrani azt a szelektív hulladékgyűjtőt, utána jöhet az automata szegecselőgép :D
  • Wilson
    Akkor ezek szerint még sem a szigszalag és a brazil jézus tartja össze a gépet:):).Kíváncsi vagyok,hogy a (itt a fórumon) KC-390-s kétségkívül legnagyobb rajongója formosa kolléga mit szól a képekhez:).
    Amúgy szerintem se Formosa se rudi nem a brazil repipar milyenségétől idegenkedik a típustól hanem mert azt szeretné, ha kevésbé lenne kockázatos maga a biznisz. Kiforrottabb típus, erősebb gyártóval és országgal a háta mögött.
  • Mike
    Előbb meg kell ugrani azt a szelektív hulladékgyűjtőt, utána jöhet az automata szegecselőgép :D
    Jogos, persze nem a gyártását (arra már képesek lehetünk), hanem inkább a használatát, az még sajnos elég sok "polgártársnak" túl magasra helyezett lécet jelent ... :mad:
  • Wilson
    Akkor ezek szerint még sem a szigszalag és a brazil jézus tartja össze a gépet:):).Kíváncsi vagyok,hogy a (itt a fórumon) KC-390-s kétségkívül legnagyobb rajongója formosa kolléga mit szól a képekhez:).
    Ez annyira Wilsonos...:(
    Ezek szerint fingod sincs arról hogy egy szegecselő robot önnmagában még nem garancia arra hogy a KC 390 en nem fognak hibák előjönni.
    A robot arra jó hogy a sok ezer szegecset
    - gyorsabban
    - egyenletes minőségben
    rakja be a gép.

    Ha a gépben maradtak konstrukciós problémak - ezt nincs ember aki ma meg tudná mondani - azok szegecselő robottal együtt is ott lesznek.
  • rudi
    Ez annyira Wilsonos...:(
    Ezek szerint fingod sincs arról hogy egy szegecselő robot önnmagában még nem garancia arra hogy a KC 390 en nem fognak hibák előjönni.
    A robot arra jó hogy a sok ezer szegecset
    - gyorsabban
    - egyenletes minőségben
    rakja be a gép.

    Ha a gépben maradtak konstrukciós problémak - ezt nincs ember aki ma meg tudná mondani - azok szegecselő robottal együtt is ott lesznek.
    Most mondjam azt,hogy ez a hozzászólás meg olyan rudis:).
    Képzeld tudom mit jelent az automata szegecselőgép használata a repullőgépgyártásban:).De abban biztos vagyok,hogy neked tényleg fingod sincs,hogy miért említettem formosa kollégát a hozzászólásomban,nem az általa oly gyakran feltételezett konstrukciós hibák okán,hanem azért mert kíváncsi vagyok arra,hogy a képeket látva elismeri-e,hogy az Embraer komoly beruházást eszközölt,hogy a lehető legjobb minőségbe gyártsa le a gépet.Úgy,hogy kedves rudi köszönöm,hogy szerény személyemet megtisztelted a hozzászólásoddal de sajnos tévesen következtettél a hozzászólásommal kapcsolatban:).
  • Wilson
    kedves rudi köszönöm,hogy szerény személyemet megtisztelted a hozzászólásoddal
    Még véletlenül se a tisztelet jelének szántam...
    Ha annak vetted akkor elnézést kérek.
  • rudi
    Ez annyira Wilsonos...:(
    Ezek szerint fingod sincs arról hogy egy szegecselő robot önnmagában még nem garancia arra hogy a KC 390 en nem fognak hibák előjönni.
    A robot arra jó hogy a sok ezer szegecset
    - gyorsabban
    - egyenletes minőségben
    rakja be a gép.

    Ha a gépben maradtak konstrukciós problémak - ezt nincs ember aki ma meg tudná mondani - azok szegecselő robottal együtt is ott lesznek.
    Volt, hogy egy ilyen hülye szegecselt.... :)
    [​IMG]
  • rudi
    Még véletlenül se a tisztelet jelének szántam...
    Ha annak vetted akkor elnézést kérek.
    Oh ezzel én pontosan tisztában vagyok:).
  • krisss
    Amúgy szerintem se Formosa se rudi nem a brazil repipar milyenségétől idegenkedik a típustól hanem mert azt szeretné, ha kevésbé lenne kockázatos maga a biznisz. Kiforrottabb típus, erősebb gyártóval és országgal a háta mögött.
    Mivel nem akarom nem ide való hozzászólásokkal szét offolni a topikot csak annyit mondok,hogy tisztában vagyok mind a két úriember (itt a fórumon kifejtett) a géppel kapcsolatos kétségeivel.
  • .
    emel
    Lássátok feleim szümtükkel??!! Számítógépvezérlésű automata szegecselőgépek az egyesek által kissé/mélyen lenézett brazil repülőgép-iparban!! :eek::):D Van/lenne még hova fejlődnünk iparilag ... hogy legalább a brazil ipar színvonalát elérjük ... ;)
    Iparilag simán ezen a szinten vagyunk.
  • krisss
    Amúgy szerintem se Formosa se rudi nem a brazil repipar milyenségétől idegenkedik a típustól hanem mert azt szeretné, ha kevésbé lenne kockázatos maga a biznisz. Kiforrottabb típus, erősebb gyártóval és országgal a háta mögött.
    Sosem néztem le a brazil repipart, mert a regionáljeteknél és a bizjeteknél rendkívül korszerű a gyártás és kiváló a végtermék is, tekintettel arra, hogy nagy tapasztalattal bírnak ezek gyártásában.

    Épp ez a tapasztalat az, ami hiányzik a katonai szállítógépek esetén - így érthető az ódzkodásom. Ez persze senkit sem érdekel, pl. a "leendő vásárlókat" sem, akik már most többet tudnak és jobban értenek a vásárolni kívánt géphez, mint mi itt az oldalon valaha is fogunk...
    No az ő ódzkodásukat már nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert nem lehet véletlen, hogy a /típus sikerében érdekelt/ fejlesztő országokon kívül senki sem rendelt ilyen szállítógépet...
    És a Boeing lelépése után ne is várjunk sok megrendelőt...!
  • formosa1
    Sosem néztem le a brazil repipart, mert a regionáljeteknél és a bizjeteknél rendkívül korszerű a gyártás és kiváló a végtermék is, tekintettel arra, hogy nagy tapasztalattal bírnak ezek gyártásában.

    Épp ez a tapasztalat az, ami hiányzik a katonai szállítógépek esetén - így érthető az ódzkodásom. Ez persze senkit sem érdekel, pl. a "leendő vásárlókat" sem, akik már most többet tudnak és jobban értenek a vásárolni kívánt géphez, mint mi itt az oldalon valaha is fogunk...
    No az ő ódzkodásukat már nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert nem lehet véletlen, hogy a /típus sikerében érdekelt/ fejlesztő országokon kívül senki sem rendelt ilyen szállítógépet...
    Micsoda illogikus katyvasz. Repulogepet epiteni remekul tudnak es kivalo minosegben, de valamiert katonai szallitogepet nem? Portugal nem volt "fejleszto", konkretan senki nem volt "fejleszto", csak a brazilok. A design teljesen uj es modern, teljesen brazil. A kulso beszallitok, specializalt gyartok hasznalatanak semmi koze a "fejlesztok" listajahoz, evtizedek ota globalis a repulogepipar.

    És a Boeing lelépése után ne is várjunk sok megrendelőt...!
    Ketlem, hogy barmit jelentene. A Boeing max az amerikai belso military piacon lett volna tenyezo, a Boeing remenykedett abban, hogy az amerikai belso piacon vegre lesz egy versenykepes ajanlata a Hercules levaltasara.
    Mindezt ugy, hogy a Boeing mara hirhedtte valt a botranyos minosegi problemairol, a teljesen penzugyi szemleleterol, ami felulirja meg a biztonsagi-mernoki szempontokat is, amint az nyilvanvalova valt az elmult ket evben. Nemzetkozileg a Boeing max egy stabil supportot adhat pillanatnyilag, de ketlem, hogy ez pl a cseheknek vagy nekunk barmit nyomna a latba. (Nalunk pl zero Boeing jelenlet van, nem oszt, nem szoroz, hogy Amerikabol avagy a braziloktol, pontosabban Nyugat Europa melyik sarkabol - a braziloknak lesz depojuk a portugaloknal, meg szimulator is - kell majd felevente-evente a spare parts csomagokat elhozni vagy treningre menni.)
  • Készül az első európai gép.
    A jó hír, hogy valszeg határidő előtt leszállítják.
    A cikk lényege az esetleges lengyel biznisz...

    [​IMG]
    Gugli

    Portugál deal
    öt KC-390 repülőgépet rendelt, 827 millió eurós szerződést írt alá. Ezen túlmenően, a szerződés magában foglalja a kínálat egy küldetés szimulátor (Full Mission Simulator) és technikai támogatást a működés 12 évig.

    A tervek szerint az első KC-390 várhatóan 2023 februárjában érkezik Portugáliába, de az első repülőgép-váz megépítésének előrehaladása miatt lehetséges, hogy ez hamarabb megtörténik. A portugál KC-390 is fel kell szerelni Elbit integrált önvédelmi rendszer, sugárzás és lézersugárzás figyelmeztető rendszerek, egy eszköz, hogy figyelmeztesse a közelgő infravörös légvédelmi rakéták, anti-radiolocation és termikus zavaró rakétavetők, és egy infravörös önvédelmi rendszer (DIRCM, Irányított IR ellenintézkedések) és az Active Ecm (AECM).

    Által kifejlesztett brazil cég Embraer együttműködve katonai repülés, a KC-390 egy közepes méretű szállító repülőgép és tartályhajó, figyelembe a fedélzeten akár 26 t rakomány vagy 80 katona. A gép rakte18,5 m hosszú, 3,45 m széles és 2,95 m magas (összehasonlításképpen a C-130-as tartás méretei: 12,3 x 3,2 x 2,74 m). A hajtás két IAE V2500 turbóventilátoros motorból áll, m.in az Airbus A320 utasszállító motorokat. A repülőgép fel van szerelve modern awionics, beleértve interchon kijelzők és a lehetőségét, hogy éjjellátó szemüveg, és a rendszerek támogatása a munkát a személyzet, amely lehetővé teszi m.in. teljesen automatikus mentesítés a rakomány egy adott ponton a földön.

    A KC-390 program 2009-ben indult, a prototípus pedig 2015 februárjában. Az egyetlen korábbi évezredfelhasználó a Brazil Légiközlekedési Társaság (Força Aérea Brasileira), amely az eddig megrendelt 28 egységből hármat kapott. Az első repülőgépet hivatalosan 2019 szeptemberében szállították le, a többi eket várhatóan 2026-ra szállítják le egymás után.

    Portugália, Kolumbia (12db), Chile (hat), Argentína (hat) és a Cseh Köztársaság (kettő) aláírta a KC-390 megvásárlására vonatkozó szerződéseket vagy szándéknyilatkozatokat. Ezek az országok Kolumbián kívül részt vesznek a repülőgépvázgyártásában. Portugália OGMA épít a központi része a hajótest mellett alváz gondolák és magassága kormánylapátok, a cseh Aero Vodochody épít a hátsó része a hajótest és a raktér és az ajtó elemei, és Argentínában légterelők, rakodási rámpa és az első alváz ajtók végzik. A végső összeszerelés a repülőgép kerül sor Brazíliában, Gavião Peixoto, São Paulo.

    Embraer javasolja a KC-390 számos országban, mint egy előretekintő utódja a C-130 Hercules repülőgép. Brazil gépek is jelen voltak a lengyel program az új szállító repülőgépek beszerzésére kódnév alatt Drop, amelyet felfüggesztették 2020 júliusában.
  • Embraer 2020Q3 - fobb pontok: https://www.streetinsider.com/SEC+Filings/Form+6-K+EMBRAER+S.A.+For:+Sep+30/17578059.html
    • Embraer delivered 7 commercial jets and 21 executive jets (19 light / 2 large) in 3Q20, and the Company’s firm order backlog at the end of the quarter was US$ 15.1 billion;
    • Excluding special items, adjusted EBIT and EBITDA were US$ (45.3) million and US$ (0.6) million, respectively, negatively impacted by weak Commercial Aviation results, yielding adjusted EBIT margin of -6.0% and adjusted EBITDA margin of -0.1%;
    • The 3Q20 results include total net positive special items of US$ 7.6 million: 1) restructuring expenses of US$ 54.0 million related to the voluntary and non-voluntary dismissal programs announced in September, 2) negative provisions for expected credit losses during the Covid-19 pandemic of US$ 13.0 million, 3) reversal of previous impairment in the Executive Jets business which positively impacted results by US$ 15.9 million, and 4) reversal of previous impairment in the Commercial Aviation business which positively impacted results by US$ 58.7 million;
    • Adjusted net loss (excluding special items and deferred income tax and social contribution) in 3Q20 was US$ (148.3) million, with Adjusted loss per ADS of US$ (0.81);
    • Embraer reported Free cash flow of US$ (566.5) million in 3Q20, still affected by working capital increases (particularly higher inventories) largely in Commercial Aviation;
    • Embraer’s liquidity remains solid as the Company finished the quarter with total cash of US$ 2.2 billion, higher than the US$ 2.0 billion in cash at the end of 2Q20 despite the negative free cash flow in 3Q20. The Company successfully issued US$ 750 million in bonds with maturity in 2028, using US$ 250 million of the proceeds to prepay portions of its 2022 and 2023 bonds, while adding US$ 500 million in liquidity. Embraer’s liability management during 3Q20 resulted in the average debt maturity increasing from 3.8 to 4.5 years;

    · Due to continued uncertainty related to the COVID-19 pandemic, financial and deliveries guidance for the Company’s 2020 results remains suspended at this point."
  • A negativ negyedeves eredemeny ellenere a cash $2 milliardrol $2.2 milliardra nott (a kotvenykibocsatasnak is koszonhetoen), azaz rovid- es kozepes tavon is stabilnak tippelnem a ceg helyzetet - latszik, nagyon figyelnek a cash-flowra, nem tudjak, mi jon hosszabb tavon.

    Ami a C-390-et illeti, a harom leszalitott utan meg masik 30 hatralevo gepnyi brazil (25) es portugal (5) rendeles miatt rovidebb tavon biztosan stabil a gyartas, azok 4-5 evre,is eleg munkat jelentenek - de a kerdes inkabb az, lesz-e azutanra is rendeles? Vajon a del-amerikai orszagok valora valtjak-e elozetes erdeklodesuket ill a cseh es a magyar erdeklodesbol lesz-e valami...?
    Ezek egyutt masik 3-4 evre eleg rendelest jelenthetnek, ha a tobbseguk realizalodik, ha az emlegetett (argentin, chilei, kolumbiai, perui, cseh es magyar, esetleges sved) 25-30 gepbol mondjuk 15-20 Milleniumot meg is rendelnek a kovetkezo 2-3 ev soran, akkor mar kozeptavon is biztos lenne a tipus sorsa, raadasul 40-50 geppel a levegoben mar konnyebb lenne tovabbi ugyfeleket szerezniuk.

    (Nincs emlites a call transcriptben sm magyar vagy barmifele konkret extra rendelesrol.)

Ugrás a fórum topichoz