Mint arról a HTKA korábban beszámolt, a brazil védelmi miniszter Indiába látogatott, ahol a két ország együttműködéséről tárgyaltak. Ahogy sejteni lehetett érintették az MMRCA tender témakörét is.
Az MMRCA tender keretében India több különböző helyszínen tesztelte a benevezett típusokat, majd széles spektrumú adatelemzést végzett. A tesztelést és elemzést követően értékes adatokkal rendelkezett a masinákról, melyek jó összehasonlítási alapot adtak. Brazília nem nyüstölte ennyire átfogóan az F-X2 tender jelentkezőt, így fente a fogát az adathalmazra, mely segítené a megfelelőbb döntéshozatalt, hisz az indiaiak által letesztelt 6 típusból kerül ki a brazil tender három döntőbe jutott versenyzője is.
Így aztán nem meglepő, hogy a hétvégi találkozó alkalmával AK Antony indiai védelmi miniszter és brazil kollégája, Celso Amorim együttműködési megállapodást írt alá, melynek értelmében az ázsiai fél a dél-amerikai ország rendelkezésére bocsátja a tesztelés és elemzés eredményét.
Eközben egyre több nyilatkozatot lehet olvasni arról, hogy India döntésében az is komoly szerepet játszott, hogy régóta üzemeltetik a Dassault Mirage 2000-est, így ismerik a francia gyártó típusát és terméktámogatását. Ez nem meglepő, de arról sem szabad megfeledkezni, hogy Brazília is hasonló cipőben jár, így nem lenne meglepő a Dassault Rafale brazíliai győzelme sem.
Ennek ellenére Antony kiemelte, hogy az adatok átadása nem jelenti azt, hogy a brazilok is a francia típus mellett döntenek, csupán segíteni szeretnék a dél-amerikai felet az optimális döntésben.
Hááát egyre esélyesebb, hogy itt is Rafi lesz majd a győztes…
Végén még több rafit gyártanak le mint f-16-ot! :D f-16 hol
jár 4500db körül?
Ahhoz már csak kb 5000 példány kéne….
A Rafael fog nyerni Brazíliában…. Csak megtendereztetik, mert jobban néz ki! :D
Mondjuk logikus a Mirage-okat kiváltani a Rafaellel…
Az izraeli cég nem fog nyerni, hiszen nem is indult, talán már nincs is meg. Sokan irnak itt Rafael-t, talán poénból, remélem, hogy poénból, mert a Rafael egy izraeli hadiipari cég (vagy csak volt, nem tudom).
Más. ha már összehasonlítás, akkor nem az F-16-ossal kéne egybevetni. A Rafale konkurenciája ugyanis minden téren a voltaképp teljesen hasonszőrű Eurofighter. Ez utóbbinál az egyetlen reményt a legyártott mennyiség adta a készítőknek, de ha az MMRCA után a braziloknál is a francia gép lesz a nyerő, akkor már az is kiesik.
Mit tud a Typhoon, mit tud már most a Rafale. A hirhedten csapnivaló francia fegyverzetintegráció itt most inkább az európai gépre igaz.
Van lézeres Peavey kittel szerelt ősöreg aerodinamikájú bombából egy (1000 fontos) jobb esetben kétféle (500 és 1000 fontos) kaliber, ezzel szemben a Rafale-hoz az önfejű gallok nem restellték beszerezni a kimondottan jó aerodinamikájú Mk82/83/84-es családot, alapját képezve a lényegesen modernebb AASM rendszernek. Robotrepülő itt is van, sőt az európai gépnél a 6 üzemeltetőből csak egynél lett rendszeresítve, a Meteor itt is az ajánlat része, ezen felül a Rafale-lal ugyanolyan, ha nem komolyabb a harci tapasztalat, ugyanazon az egy hadszintéren, ahol mind a két tipus megfordult. Repülőgéphordozós változat is csak a francia gépből van, egyedül a darabszám az amiben a franciák elmaradnak, ez utóbbi miatt nehezebb objektív képet kapni az üzemeltetési jellegzetességekről a kis minta miatt. De az indiaiak ismerik már a franciákat és gyanítom, hogy felkészülnek arra is, amikor a francia fél már úgy áll a szerződés rá eső részéhez, hogy már „birtokon belül van”, azaz sz*rik bele…
Reménykedtem benne, hogy a francia gép eltünik a süllyesztőbe, de india nagybecsű megrendelése keresztülhúzta a számításaimat. Pedig most lett volna esély rá.
Ezt a TAURUSt, vagy mit nem integrálják a Rafalere? Indiának okvetlenül szüksége lenne ilyesmire.
Egy kis érdekesség gyűjtemény kínából
úgy néz ki hogy indulnak ők is a brazil tenderen felkérték a J-11B
http://news.21cn.com/junshi/jiaodian/2012/02/09/10732396.shtml
Egy kis sárga off
Kína még magasabbra tőr
http://mil.huanqiu.com/weapon/2012-02/2423872.html Sokat akar a szarka csak bírja e majd a farka?
A C-130 az méretű teherszállítógép úgytünik az oroszok jóvóltábból meg lessz http://mil.news.sohu.com/20120209/n334171875.shtml
Usa-kiszorítása a fegyverpiacról még a jövő titka pakisztánt már elvette és fekete afrik nagy részét is az EU-piacra való betörését nem tartom valószínűnek.
A haditengerészet logisztikálya is rohamosan fejlődik.
http://news.ifeng.com/mainland/detail_2012_02/08/12377417_0.shtml
plusz már szigetek elfoglalását is gyakorólják a szárazfőldiek (már nem csak a tengerészgyalogság)a légierővel karőltve (nem a haditengerészetivel)
http://productnews.itxinwen.com/gossip/2012/0209/392258.html
Hát azért amelyik ország precíz, biztos, jól üzemeltethető fegyvert/fegyverrendszert akar venni, akkor legyünk őszinték még mindig usankaba kell menni! Mert se az európait (1-2 kivétel), se oroszt(1-2 kivétel) és főleg nem kínai fegyvert(nincs kivétel) nem lehet USA által gyártott fegyverekhez hasonlítani! (az árán kívül, ami most az egyszer legyen kivétel)
gacsat: Taurus kategoriában Storm Shadow van rafira.
Igen, csak cseszheted, ha pont akkor akad el a support, amikor épp gyilkolászni akarsz. A fegyverek ugyanis erre valók.
de mért akadna el a support? vagy megent nekem nincs időm átolvasni a hszeket és kimaradt vmi?
A supportos részt én se értem, Indiában a franciák többek közt azért vannak nagy becsben tartva, mert amikor szükség volt rá, villámgyorsan juttatták el nekik a Mirage-okhoz szükséges technikát.
Shortnet említi, hogy az ami gépek már mégiscsak jobbak. Erre mondtam, hogy hiába, ha politikai meggondolásaik is vannak.
A Taurusnak 2x akkora a hatótávolsága.
AO
A jelek szerint még megvan:
http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/otodik_generacios_litening_konteneren_dolgozik_a_rafael/