Heteken belül nyilvánosságra hozzák, hogy melyik sugárhajtású kiképzőgép nyerte a CM-170 Zukit (Fouga Magister) és az A-4 Skyhawk típusok leváltására kiírt izraeli tendert.
A versenyre az olasz M-346 Master és a dél-koreai T-50 Gonden Eagle masinákat nevezték, és a remek izraeli-koreai kapcsolat miatt szinte biztosra vehető volt, hogy a KAI (Korea Aerospace Industries) és a Lockheed Martin által közösen kifejlesztett, szuperszonikus típus lesz a nyertes, ám a helyi média több képviselője is arról számolt be a napokban, hogy a Izraeli Légierő (IAF) illetékesei az európai típust preferálják. Ráadásult nem csak az IAF járna jól a döntéssel, az olaszok cserébe 4 darab légtér-ellenőrző repülőgépet vásárolnának Izraeltől.
Nos, ez a ‘bulvársajtó terméke’, most jöjjön az amit hivatalosan is tudni lehet: a légierő illetékesei január 28-ig adtak határidőt a gyártóknak a végső ajánlatuk megtételére. A rákövetkező hetekben értékelik a beérkezett pályázatokat, majd meghozzák a döntést.
A gépek egyébként nem az izraeli állam tulajdonába kerülnek majd, hanem az Elbit Systems és az IAI (Israel Aerospace Industries) által alapított TOR vállalat vásárolja meg és adja bérbe az Izraeli Légierő számára.
Az M-346 Master eddig az olasz megrendelésen kívül Szingapúrban tudott győzedelmeskedni, Indonéziában a T-50 Golden Eagle maradt felül. Az Egyesült Arab Emirátusokban dilemma van, ugyanis az olasz típus győzelme ellenére megszakadtak a tárgyalások és lehet, hogy mégis a dél-koreai masina lesz a befutó. A két típus versenyez emellett Lengyelországban, Brazíliában, a Fülöp-szigeteken, az összeurópai kiképzőprogramban és az Amerikai Egyesült Államok T-X tenderén is.