Mi a közös Brazíliában és az Egyesült Arab Emirátusokban? Egy haditechnikában kicsit is járatos ember rögtön rávágja, hogy mindkét ország francia típust üzemeltet.
Nos, igen. Mind a brazilok, mind az arabok üzemeltetik a Mirage 2000 valamely változatait, ám mindkét országban napirenden van a típus cseréje. Leváltásukra a Dassault Aviation aktívan protezsálja a Rafale-t, de a Boeing sem akar lemaradni az esetleges megrendelésről.
Az Emirátusok a francia fegyverek egyik tradicionális felvevőpiaca. Vadászgép-fronton például Abu Dzabi 1998-ban vásárolt 30 Mirage 2000-9 gépet 3,2 milliárd dollárért. A csinos összegben 33 régebbi Mirage 2000-es felújítása is benne foglaltatott. A Perzsa-öböl menti, olajban gazdag állam összesen 63 Mirage 2000-9-essel rendelkezik. Ám finoman szólva sem túlságosan elégedetten a típussal és mielőbbi leváltására törekednek.
Az Emirátusok kikötése, hogy a győztes vállalatnak vissza kell vásárolnia az araboknál „felsült” Mirage 2000-9-eseket, ám ez és a gépek továbbértékesítése még a franciáknak is gondot jelent, nemhogy az amerikaiaknak. Most úgy tűnik, a gallok mégis találtak megoldást a kérdésre.
A felröppent hírek szerint az ex-arab Mirage-ok Brazíliában kötnek ki, ahol már most is üzemel a típus előző verziója. Állítólag folynak a tárgyalások a közel 60 gép jutányos áron történő átvételéről. Kérdés, hogy mi lesz így az F-X2 tenderrel? A modernebb Mirage 2000-esek réskitöltő szerepet töltenének be egy ötödik generációs típus érkezése előtt?
Nos ezek a kérdések még egy ideig megválaszolatlan maradnak, ám annyi biztos, hogy nem véletlenül halogatják közel egy éve a beszerzésről szóló döntést.
A híreszteléseket felerősíti, hogy a brazil miniszterelnök, Nelson Jobim a napokban az Egyesült Arab Emirátusokban járt, ahol főképp az arab ország Brazíliából történő fegyverbeszerzései és a két ország hadiipari együttműködése volt a fő téma, ám lehetséges, hogy olyannyira egymásra talál a két állam, hogy a braziloknál kötnek ki az arab Mirage-ok.
mindig csak azt olvasom, hogy nagyon nincsenek megelégedve a mirage-2000-esekkel, de sosem tudom meg, miért is. Valaki kitöltené az agyam ezen üres részeit információval, tényekkel?
Drága fenntartani a legelterjetebb fegyverek nincsenek integrálva(és már maga a tény,hogy francia elég frusztráló lehet).
Kb. 5-szörös áron repül egy F-16C-hez képest…
Hát ja, francia. Bár mi most francia kazánt vettünk úgyhogy inkább nem szidom a termékeiket.
De mindezek ellenére biztos nagyon kényelmes.
Sportos, jól néz ki, jól gyorsul és elfogadható a fogyasztása is, és jó sokba kerül. Ellenben nem megy. Különösen környezetkímélő, mivelhogy minden második nap lerobban és tömegközlekedést kell használni. -5 C fok alatt el sem indul, mert félti az életed.
Lehet, hogy a franciáknak el kellesz dönteni, hogy melyik nagy halat fogják ki és melyiket, „cserélik” egy kisebbre!
Nagyon görcsösen akarják már külföldre eladni a Rafale-t. Kellene, hogy megtörjön ez a jég, ha valaha sikeres típusként akarnak a Rafira emlékezni, feltéve, hogy még lehet e egyáltalán sikeres ennyi buktató és tender vesztés után…
Nem értem hogy a tankolócsövet hogy a bánatba nem tudják eltüntetni. Ez még a gripen-ben is sikerült elhelyezni.
„Különösen környezetkímélő, mivelhogy minden második nap lerobban és tömegközlekedést kell használni. -5 C fok alatt el sem indul, mert félti az életed.”
Ami ugyebár nem lenne szerencsés harci cselekmény során:D