|

Új cikk: E-3 Sentry

Új cikkel jelentkezünk. Block50 ezúttal a Boeing E-3 Sentry-t szemelte ki. A nagyvasat, melyre gyakran csak szimplán AWACS-ként hivatkozunk. Az érdeklődők most betekinthetnek a légtérellenőrző gépek létrejöttének okába, majd alapos bemutatást olvashatnak a Sentry-ről.

Erre tessék! :)

|

E-3 Sentry légtérfelderítő repülőgép

A repülés megjelenése óta okozott hosszas fejtöréseket a szakembereknek, hogyan is derítsék fel a támadó repülőgépeket.
A megoldást a II. világháború elejére az angolok találták meg a radar képében. Az eszköz bevált, előre jelezte a német bombázógépek támadását, időt hagyva a szigetország vadászrepülőinek a felkészülésre. Azonban voltak korlátai a rendszernek.

|

C-130 Hercules

A C-130 Hercules a nyugati világ legelterjedtebb és legtöbbet alkalmazott teherszállító gépe, amit már mindenhol bevetettek a világon, ezerféle feladattal. Nem mai konstrukció, de legújabb változataiból még napjainkban is adnak el több nemzetnek. Alig van olyan ország, ahol még nem szállt le ilyen gép.
Nézzük tehát ennek a csodálatos égi öszvérnek a történetét!

|

Grumman E-2C „Hawkeye”

Az eredetileg a W2F típusjelzést viselő E-2 Hawkeye 1964-es szolgálatba lépése óta a haditengerészet légi lokátorfelderítést végző repülőgépe, mely a vietnámi háborúban is igazolta hasznosságát. A korai E-2A és E-2B már nem állnak üzemben, napjaink Hawkeye-jai E-2C szabványúak, melyek első példánya 1971. január 20-án emelkedett a levegőbe. A pilótafülke mögötti szellőzőnyílásról is felismerhető E-2C-n mutatkozott […]

|

A-4 Skyhawk

Az 50-es évek Amerikájában a harci, támadó gépekkel kapcsolatban a legfontosabb kritérium az volt, hogy alkalmas legyen atombomba hordozására. Ebben az időszakban egy-egy típus szolgálati ideje alig pár évben volt mérhető. Az egy évtizedes aktív alakulatoknál letöltött szolgálat már szinte ritkaságnak számított.

|

Convair B-58 Hustler

Stratégiai bombázók cikksorozatunk második részét a Convair gépének, a B-58 Hustlernek szánjuk.
Az 1950-es évek közepére az USAF stratégiai bombázóinak gerincét az újonnan készült Boeing B-47-es Stratojetek és nagy testvéreik, a B-52 Stratofortressek alkották. Azonban új követelmény lépett fel a légierő részéről: egy nagy sebességű, magasan repülő bombázóra volt szükségük. Ezt az is indokolta, hogy a potenciális ellenségnél, a Szovjetuniónál olyan vadászok jelentek meg, mint a MiG-19 és a MiG-21. Ezek már képesek voltak utolérni és lelőni egy B-52-es bombázót is.