|

HTKA Hírhalom 2010. 46. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

|

A NATO szeretné feltámasztani a CFE-szerződést

Anders Fogh Rasmussen NATO főtitkár hétfői nyilatkozata szerint a szövetség reményei szerint a közeljövőben sor kerülhet az európai hagyományos fegyveres erők ellenőrzéséről és korlátozásáról szóló (CFE) szerződés feltámasztására. Olvasóink talán emlékeznek, hogy az európai rakétavédelmi rendszer körül időnként már-már hidegháborús retorikát felvevő amerikai – orosz diplomáciai adok-kapok játék részeként Moszkva 2007 nyarán szellőztette meg azon […]

|

Utolsó útján az Ark Royal

Az HMS Ark Royal utoljára érkezett meg Clyde-ba

A Királyi Haditengerészetnek még egy nagyon rövid ideig zászlóshajójaként funkcionáló HMS Ark Royal éppen utolsó útjának közepén tart. Mint tudjuk a publikusan október 20-án napvilágot látott brit haderőreformban, az SDSR-ben szerepel, hogy az HMS Ark Royal kivonását azonnali hatállyal meg kell kezdeni. Mint látható ennek kivitelezését nem is halogatják a britek, hiszen bő 2 héttel […]

|

HTKA Hírhalom 2010. 45. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

|

Nincs többé együttműködés a Scorpene kapcsán

S-80

A Scorpene-osztályt koprodukcióban kifejlesztő és exportra gyártó francia DCNS és a spanyol Navantia viszonya Spanyolország döntése miatt már évek óta nem rózsás, azonban hosszas folyamat után a szakítás ténye csak mostantól tekinthető véglegesnek: a DCNS kapcsolódó, november 12-i sajtóbejelentésében immáron tényként közli a Scorpene tengeralattjárók kapcsán az együttműködés megszűnését. „A DCNS és a Navantia véget […]

|

Indiai hadihajók – megnyílt a kapu a privát szektor elött

INS Kamorta

Részben haditengerészetének „kékvízi” szintre fejlesztésének ambiciózus programját segítendő, India vezetése úgy döntött, hogy 2011 januárjától kezdődően az Indiai Haditengerészet jövőbeni hajóinak megépítésének lehetőségéért az állami tulajdonú hajógyárak mellett a privát hajóépítők is ringbe szállhatnak, az állami vállalatoknak pedig tenderen kell majd megküzdeniük velük. Mindettől természetesen a pár éve már komoly felszálló ágban lévő szektor szempontjából […]