|

Mikojan-Gurjevics MiG-29 ”Fulcrum”

Sokat töprengtem azon, hogy mi legyen a bemutatkozó írásom témája. Végül a MiG-29-est választottam, amely a magyar harci repülés egyik meghatározó, ha nem a legmeghatározóbb repülőgéptípusa. A sokak által csak ”29-es”- nek nevezett duplafarkú orosz masinától 2010 januárjától kezdve (a magyar pilóták, műszakiak és repülésrajongók nagy szívfájdalmára) fokozatosan megválik a Magyar Légierő.

|

On firing range 1999

On firing range 1999 1:35 A makett az Academy 1/35-ös makettjéből készült. Már rég akartam készíteni egy roncs diorámát. A választás azért erre a tankra esett, mert keresgélés közben találtam egy nagyon jó képet roncs Shermanról, és mert a kit a koreai háborúból származó tankot mutatja be, és nem akartam koreai diorámát. Ezzel meg is […]

|

EE-T1 Osório

Az EE-T1 „Osório” alap-harckocsit az Engensa (legnagyobb brazil fegyverfejlesztő cég) fejlesztette a 80-as évek közepén.
A vállalat termékei fejlesztéskor széles körben felhasználta vetélytársai fejlesztéseit. Amennyiben sokallta a licensz díjat, vásároltak egy olyan eszközt, amibe már beépítette a vetélytárs cég az adott újítást, s így a licenszet kijátszva felhasználták, avagy olyan szakembert vett fel, aki részt vett az adott termék fejlesztésében.

|

G-222 / C-27A / C-27J Spartan

Hatvanas évek elején a NATO tendert írt ki egy STOL tulajdonságú közepes szállító repülőgépre. A pályázat számos gyár érdeklődését felkeltette, de végül az olasz Fiat cég G.222-es jelzésű gépét fogadták el. A gyár hamarosan különböző átszervezéseket követően az Aeritalia nevet vette fel, a program azonban túlélte az átszervezéseket. A NATO országok végül elálltak az egységes STOL szállítóflotta felállításától és az olasz légierő lett az egyetlen szövetségen belüli ország, amely rendszeresítette a típust.

|

SMS Szent István

Az SMS[1] Szent István az Osztrák–Magyar Monarchia haditengerészetének Tegetthoff-osztályú csatahajója volt az első világháború idején, egyben az első magyar építésű csatahajó. Mielőtt rátérnék e hajó építésének, jellemzőinek, sorsának bemutatására célszerű röviden kitérni a Tegetthoff-osztályra!

|

Arjun

Az Arjun, India alapharckocsija, melyet a DRDO (Defence Research and Development) fejlesztett a CVRDE-vel együttműködve az indiai hadsereg számára.
A harckocsi nevét a Mahábhárata című indiai eposz egyik hőse után kapta.
E harckocsi a már elavultnak számító „Vilijanta” és T-72M tankokat váltja le Indiában. Számítások szerint megközelítőleg 2 000 db alapharckocsira van szüksége Indiának. Ami nem lesz olcsó mulatság, mivel megközelítőleg 3.4 millió dollárba kerül egy darab.

|

Type 90

A Type 90 Japán jelenlegi alapharckocsija, melyet a Mitsubishi Heavy Industries fejlesztett és gyárt.

E harckocsi váltotta le a valamennyi addig hadrendbeállított Type 61-es harckocsit, illetve a Type 74 tankok egy részét. A Type-90-t – melyből ez eddig 310-315 db készült – 1990-ben állították szolgálatba. 1998-ban a „Military Ordnance” magazin a világ harmadik legjobb harckocsijának sorolta. A helyezést védelmének, mozgékonyságának, és tűzerejének köszönhette. Rossznyelvek azt is hangozatják, hogy a világ legköltségesebb alapharckocsija is egyben.

|

Type 99

A Type 99 (más megnevezései: ZTZ-99 és WZ-123) alapharckocsi a Kínai Népköztársaság legmodernebb tankja, melyet 2001-ben állítottak hadrendbe.
E tank a Type 98G továbbfejlesztett változata.
A Type 99-t – harmadik generációs kínai alapharckocsi – a China Northern Industries Group Corporation (CNGC) gyártja.