A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Az Airbus Military egy új vásárlójelöltet nézett ki az A400M számára, aki nem más mint India. Az európai cég jövő évben szeretne tárgyalásokat kezdeni a dél-ázsiai ország vezetőivel, mint potenciális vásárlókkal. Az Indiai kormány idáig még nem jelezte érdeklődését az európai szállítógép iránt, de a cég szóvivője szerint ha ez megváltozna, örömmel ülnének a tárgyalóasztalhoz. Optimizmusukat arra alapozzák, hogy a közel 40 tonnás teherbírású gép kitölthetné a nemrég megrendelt C-130J-30 és C-17A közötti rést, és képes üzemelni kiépítetlen repülőterekről is, ami Indiában szép számban előfordul.
Október 15-én az Airbus megnyitotta új katonai kiképző központját Sevillában. A létesítmény – mely a világon az egyik legmodernebb – ad otthont az A400M jövőbeli pilótáinak képzési rendszerének. Összesen 6 repülőgép szimulátor elhelyezésére nyílik lehetőség, ebből kettő már készen is áll a használatra, egyen a CN235, egyen pedig a C295 pilótái gyakorolhatnak és hamarosan elkészülnek az A400M szimulátorral is. De nem csak a pilóták, hanem a műszakiakat is itt képzik a közeli jövőtől kezdődően. Reményeik szerint évente 1 000 ember kiképzését tudják elvégezni az új központban.
Október 14-én az Amerikai Haditengerészet VAQ-135 „Black Ravens” századának történetében jeles esemény jött el, miután leadták az utolsó EA-6B Prowler elektronikai zavaró gépüket. Ezeket November 1-től a Super Hornet átalakított verziója, az EA-18G Growler váltja, ezzel ők lesznek a 4. század akik megkapták az új gépeket.

A VAQ-135 Black Ravens egyik Prowlerje készülődik felszálláshoz ezen a 2003-as, a USS Nimitz fedélzetén készített felvételen | Forrás ,
A Pratt & Whitney kapta a megbízást hogy 4 tartalék hajtóművet szállítson le a Görög légierő F-16 flottájához 33,9 millió dollárért. Az új erőforrások a legmodernebb verzióból kerülnek ki, a görögök az F100-PW-229 EEP típust kapják.
Az Egyiptomi kormány bővítette bevásárló listáját, melyen a főszerepet 20 F-16 Block 50/52-es vadászbombázó jelenti. Persze még ezek a gépek sem érnek sokat felszerelés nélkül, ezért most felderítő konténerekkel bővült a lista, mégpedig az egyik legjobb fajtából. A DB-110-es eszközök biztosítják majd az Egyiptomi Légierő felderítő képességét éjjel és nappal egyaránt. Az adatokat valós időben képesek továbbítani az adatátviteli rendszernek köszönhetően, ezzel biztosítva a gyors helyzetfelismerést és reagálást. A megrendeléssel a gyártó, a Goodrich Corporation 11 millió zöldhasút kaszálhat be.
Pár éve az Amerikai Légierő egy meglepő döntést hozott: kiírnak egy tendert egy fegyveres felderítő és könnyű támadó gépre. Erre azért van szükség, mert Afganisztánban a sugárhajtású vadászgépeknek gyakran órákon át kell körözniük a célterület felett, mire az ellenség előbukkan. Ez pedig közel sem a leggazdaságosabb módja a hadviselésnek. Az ilyen feladatkörre pedig tökéletesen megfelelne egy dugattyús motoros, egyenes szárnyú típus, precíziós bombákkal és nem irányított rakétákkal felszerelve. Mivel ilyen típust többen is készítenek világszerte, ezért népes rajtvonallal indult a verseny. A svájci Pilatus PC-9, a brazil Super Tucano, a Hawker Beechraft AT-6C Texan II, valamint az Air Tractor AT-802U, mely eredetileg egy mezőgazdasági gép. Na és most a hír apropója: a Hawker Beechraft terméke október 15-én került a tesztelő csapat kezei közé. A tesztekre Arizona államban kerül sor, a légierő egyik tesztközpontjában. A gép egyik nagyon csábító eleme talán az lehet, hogy repülőt óránként „mindössze” 600 dollárjába kerül az amerikai adófizetőknek, ellenben az A-10 és F-16 15 000-től 17 000-ig terjedő repült óra költségével.
Október 17-19. között Djibutiban tartózkodik az Udaloj-osztályú romboló, az Admiral Levcsenko. Az Északi Flottába tartozó orosz hadihajó még július elején érkezett az Ádeni-öbölbe Oroszországot képviselvén a kalózok elleni harcban. Az Admiral Levcsenko víz és élelmiszer készleteinek feltöltése után ismételten kihajózik majd az Ádeni-öbölbe.
Az idei év első Bulava indítás végre sikert hozott a finoman szólva is problémás programnak, ám a 2010-re jutó, végül csak 3 indításból kettő még hátravan. A soron következőnek még október vége előtt kellett volna megtörténnie a tervek szerint, ám Nyikolaj Makarov vezérezredes, az orosz haderő vezérkari főnöke a közelmúltban úgy nyilatkozott, hogy az előző teszt eredményeit még elemezniük kell, így elhalasztják a második tesztet. A vezérezredes nyilatkozata szerint a tesztre nem túl sokára, ám semmiképpen sem októberben kerül majd sor.
—–
Közreműködött: Tcat