|

BRÉKING: Magyarország KC-390-es szállítógépeket rendel

A brazil EMBRAER repülőgépipari vállalat bejelentette, hogy hazánk csatlakozik a KC-390 Millenium egyre bővülő rendelői köréhez.

A dél-amerikai cég közlése szerint szerződés született 2 darab C-390 Millennium többfeladatú szállítógép rendszeresítéséről, melyek a közlemény szerint megkapják a légi-utántöltéshez szükséges eszközöket is, így hazánk a KC-390 többfeladatú tanker verzióból vásárolt. A sajtóközlemény tájékoztatása szerint a csomag tartalmazza a pilóták és műszakiak képzését, valamint “egyéb szolgáltatásokat és támogatást”. A megrendelt két példány leszállítását 2023-ra és 2024-re ütemezték.

Ezzel a megrendeléssel Portugália után a második NATO-tagállam vagyunk, melyek rendszeresítik az újonnan kifejlesztett típust. Portugália eddig 5 darabot igényelt a kiöregedő C-130 Hercules leváltására. Ezen kívül a fejlesztő ország, Brazília vásárolt a C-390-esből, szám szerint 28 példányt, melyekből 3 gépet már át is vehettek.

Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már. Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban.

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna teherbírású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának. A gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti. Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

A KC-390-essel kapcsolatos korábbi híreinkért katt ide!