|

HTKA Hírhalom 2018. 28. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.

A TASSz hírügynökség jelentette, hogy Oroszországban folynak a munkálatok egy új repülőgép-hordozó fedélzeti indító berendezés kifejlesztésére. A jelentés a USC (United Shipbuilding Corporation – egyesült hajógyártó vállalat) elnökét idézte, aki nem specifikálta az új rendszer karakterisztikáját, de egy korábbi beszámolóból sejthető, hogy az EMALS, azaz elektromágneses indító-berendezés helyi verziójáról van szó.


Két újabb Szu-30SzM vadászbombázót vehetett át az Orosz Légierő Kurszkban állomásozó 14. vadász ezrede. A videóban az átadás pillanatai, valamint a gyártósori összeszerelés részletei láthatók.


Franciaországban tett látogatást a katari emír, és ha már ott járt, megnézte országa harcigép pilótáinak Rafale átképzését. Tamim bin Hamad Al Thani sejk Florence Parly francia védelmi miniszter társaságában jelent meg a Franciaország dél-nyugati részén található Mont-de-Marsan légibázisán.

Ha már ott voltak, nyomtak egy képet is a vadászpilótákkal | Forrás: alert5.com ,


A Financial Times forrásai szerint Nagy-Britannia és Svédország előzetes tárgyalásokat folytat egy közös vadászbombázó fejlesztési projektről. Egyelőre nem sok információ látott napvilágot, London a hírek szerint 2020-ban kötelezheti el magát a programhoz.


Folytatódik a svájci vadászbombázó beszerzési szappanopera. 2011-ben már letették szavazatukat a JAS-39 Gripen mellett, de később a népszavazás miatt meghiúsult a beszerzés, így az F-5-ösök váltótípus nélkül kerülnek kivonásra. Azonban az F/A-18C/D Hornetek repült óraszáma is korlátos, élettartam hosszabbítás nélkül 2025-től a földre kényszerülnek a “Darazsak”. Ennek függvényében új tendert indítanak, melyre 5 nyugati gyártót hívtak meg, az Airbus, a Saab és a Dassault képviseli az európaiakat, míg a tenegerentúlról a Boeing és a Lockheed Martin nyújthatja be pályázatát. Utóbbinak 2019 január a határideje, 30-40 új vadászbombázóra kell ajánlatot tennie a gyártóknak logisztikai támogatással és fegyverzettel együtt.


 

A Reuters két névtelen forrásra hivatkozva hozta le a hírt, hogy Hollandia lesz az MQ-9 Reaper következő vásárlója. A források alapján a héten megrendezésre kerülő Farnborough-i kiállításon írják alá a szükséges dokumentumokat, mely a 4 darab UAV beszerzéséhez szükséges. A Pentagon még 2015-ben jóváhagyta a holland Reaper beszerzést, azonban finanszírozási okok miatt a tényleges üzletkötés mostanáig csúszott.


Július 6-án jelentős mérföldkőhöz érkezett a KC-46 Pegasus program, a végső tesztet is végrehajtották mely ahhoz kell, hogy megkezdhessék a tankerek szállítását az USAF számára. Az Amerikai Légierő és a Boeing közös tesztelő csapata minden tesztpontot kipipálhatott, így a típus megkaphatja a certifikációt az F-16-osok és C-17-esek feltöltésére, és a KC-135-ösökből az üzemanyag átvételre. Októberben kézhez is kapja az első tankert az USAF, mellyel megkezdhetik a saját tesztprogramjuk végrehajtását.

Fotó: Paul Weatherman, Boeing ,


Lezárultak a tárgyalások Törökország és Pakisztán között a 30 darab T129-es eladása ügyében. A kiadott sajtónyilatkozat szerint ez a legnagyobb export megrendelés melyet a török védelmi ipar valaha zsebre tett. Először 4 évvel ezelőtt merült fel, hogy az ázsiai állam Törökországból vásárolna harci helikoptereket, majd másfél hónapja már biztosnak tűnt a megegyezés.


Július 12-én elvesztette egyik Panavia Tornado-ját a Szaúdi Királyi Légierő. A vadászbombázó gyakorlórepülés közben, helyi idő szerint hajnali 4:41-kor csapódott a talajba. A baleset hátterében technikai hiba húzódott meg, mindkét pilóta sikeresen katapultált.


Luxemburgban rábólintottak az egy darab A400M üzemeltetési költségeinek fianszírozására. Belgiummal közösen állítják szolgálatba a stratégiai légi szállítógépet, melynek évi költségeinek körülbelül az 1/8-adát állják. Ez 11-12 millió amerikai zöldhasút jelent évente, a 35 éves élettartamra nézve pedig 420 milliójába fog kerülni az adófizetőknek.


 

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.