A közel-keleti és dél-amerikai ország azután kezdett újra tárgyalásba, hogy tavaly megakadtak az egyeztetések az IAI Kfir vadászbombázók adás-vételéről.
Argentína évek óta fente a fogát az Izrael által ajánlott, modernizált Kfirekre, és egészen tavaly novemberig úgy tűnt, hogy szerződéskötés lesz a dologból (14 gépet vásárolnak 200 millió dollár értékben), azonban az argentin őszi választásokat követően hirtelen megakadt az egyeztetés a két ország között. A Flightglobal értesülései szerint azonban újra felmelegítették a kapcsolatot, remélhetőleg ezúttal eljutnak a szerződéskötésig is.
A Dassault Mirage 5 kissé módosított változatát az Israel Aerospace Industries jogelődje, az Israel Aircraft Industries gyártotta “Kfir” néven az Izraeli Légierő számára, mely 1976-ban rendszeresítette és 1996-ban vonta ki a deltaszárnyú vadászt. A nyugdíjazott típus modernizált példányait azóta árulják a világpiacon, vásárolt belőle Sri Lanka, Ecuador és Kolumbia is.
Az IAI tájékoztatása szerint jelenleg még körülbelül 50 darab gépet tudnának értékesíteni, ráadásul mindezt minden korábbinál nagyobb modernizációt követően tennék meg. A General Electric J79 hajtóművekkel és Elta Systems EL/M-2032 AESA radarral kínált, Block 60 jelzésű változattal elsősorban Bulgáriát célozták meg, de van elég átalakításra váró gép, így jutna bőven Argentínának is.
Az IAI emellett vállalta, hogy az 5.5 tonnás teherbírású Kfir fedélzetére a Python 5 és Derby rakéták mellett integrálják a RAFAEL Spice csapásmérő típuscsaládot és a Link 16 adatátviteli rendszert is. A modernizált gépek szállítását a szerződés aláírásától számított 1 éven belül elkezdenék.