Az Ukrajna nevével fémjelzett T-84, melynek gyökerei a gázturbinás T-80U-ig vezethetőek vissza jelenleg a T-84 Oplot-M változatnál tart. A lőszerkészlet elszeparálásával a személyzet túlélési esélyeinek jelentős növelését hozó T-84 Oplot tovább modernizált változatának hadrendbe állításáról 2009-ben döntött az ukrán védelmi minisztérium. Áz Oplot-M menetközben egy messzi exportpiacot is talált magának, hiszen Kijev és Bangkok között 2011 szeptemberében megállapodás jött létre 49 T-84-es leszállításáról. A thai haderő modernizálás szárazföldi vonalán az ukrán harckocsi a „Baby Abrams” is nevezett, dél-koreai K1-est ütötte ki – aminek a thai harckocsizók nem örültek egyöntetűen.

Pillanatkép az Oplot-M teszteléséből ,
A thai tervek realizálódásának függvényében a thaiföldi harckocsizók potenciálisan akár 200 új harckocsival gazdagodhatnak, ám az aktuális szerződés csak 49 Oplotról szól tehát. Mely szerződés teljesítése a nagyobb mennyiségű BTR-3E1 páncélozott csapatszállító szállítása mellett mostanra eljutott arra a szintre, hogy az ukrán fél elkezdi a leszállítandó harckocsik első sorozatának gyártását. Mely természetesen a „harkovi iskola” (Morozov Tervezőiroda és Malisev Gépgyár) gyártásért felelős tagjánál, a Malisev Gépgyárnál zajlik majd. A harkovi üzemből az idei év vége előtt 5 harckocsi gördül majd ki a thai haderő számára, a teljes szerződés teljesítésére pedig elviekben 2 év áll az ukrán fél rendelkezésére.