|

Készül az első ukrán H225 helikopter

A legfrissebb hírek szerint Ukrajna még idén átveheti az első, Airbus Helicopters által gyártott helikopterét.

Az ukrán külügyminiszter, Arsen Avakov beszámolója alapján, az első, Ukrajnának gyártott Airbus H225 Super Puma szállítóhelikopter gyártása jól halad, a gép már majdnem kész, várhatóan át is adják a megrendelő számára. Az összeszerelés a végéhez közeledik, majd a kötelező berepülést követően még idén decemberben átadják az ukrán erők számára. A hajózószemélyzet már Franciaországban tartózkodik átképzésen.

Forrás: ukraine_defence ,

Ukrajna 55 darab korszerű szállítóhelikoptert rendelt az Airbus Helicopterstől, melyből 21 darab a nevezett H225 Super Puma, de a csomaghoz tartozik 10 darab H145 és 24 darab H125 típusú helikopter is. A gépek az Ukrán Nemzeti Gárda, a határőrség és a rendőrség használatába kerülnek. A gépek mellett saját karbantartó központot is létrehoznak, így kisebb mélységű időszakos karbantartásokat saját maguk is képesek lesznek végrehajtani.

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Fórum hozzászólások

  • rudi
    Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
    Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
    Csak abban az esetben, ha a lezuhant gép már az új csapágyazással rendelkezett...
  • SilvioD
    Ez számunkra hordoz kockázatot a megrendelésünkkel kapcsolatban?
    Ami ebben a lenyeg, hogy a kiemelt roncs alapjan nem az tortent, mint Norvegiaban.
  • Csak mert jól néz ki (bár értelme legfeljebb buckalakók ellen van...)

    Francia Légierő Super Puma a Belga FN cég M3M / GAU-21 12,7 mm-es nehéz gp.val az ajtóban.
    [​IMG]
    És a nehéz gp. működés közben (egy CH-53 rámpáról…)
  • [​IMG]

    "2 H225 operated by Air Center Helicopters Inc. perform a vertical replenishment mission on the U.S. Navy’s USS Abraham Lincoln aircraft carrier. ACHI owns a fleet of 17 repurposed H225s, 10 of which are in service with the U.S. Armed Forces. The remaining seven will enter operation in March 2020.
    copyright ACHI Rod Tinney"
  • rudi
    Csak mert jól néz ki (bár értelme legfeljebb buckalakók ellen van...)

    Francia Légierő Super Puma a Belga FN cég M3M / GAU-21 12,7 mm-es nehéz gp.val az ajtóban.
    [​IMG]
    És a nehéz gp. működés közben (egy CH-53 rámpáról…)
    Mintha egy másik helikopter követné a "lőgyakorlatot végrehajtó" helikoptert.....:)
  • SilvioD
    Airbus Helicopters Romania
    https://www.rumaniamilitary.ro/airbus-helicopters-romania
    borisz
    Valami emberi nyelven nem érhető ez el?
    Google "torzítóval" magyarul:


    Az Airbus Helicopters Romania felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításának és javításának tervezésére Romániában

    Az Airbus Helicopters Romania (AHRO) RMAR 21J engedélyt kapott a Nemzeti Katonai Repülési Hatóságtól, így lett az első olyan vállalat Romániában, amely felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításainak és javításának tervezésére. Az RMAR 21J engedély alapján az Airbus Helicopters Romania tervezhet és jóváhagyhat kisebb módosításokat és javításokat, valamint tervezési tevékenységeket végezhet további típusalkalmassági bizonyítvány és jelentős javítási projektek jóváhagyásának megszerzése érdekében a román állami helikoptereknél (amelyek olyan intézményekhez tartoznak, mint pl. SMURD, rendőrség, hadsereg).

    Hasonló tervezési tevékenységeket végezhetnek más országok katonai és állami repülőgépeire is, feltéve, hogy elfogadják és elismerik az RMB21J engedélyt, amelyet az Airbus Helicopters Romania birtokában tart.

    "Az engedély megszerzése kiváló hír számunkra. Örülök, hogy csapatunk sikeresen teljesítette a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság ellenőrzését. Ez az engedély minden bizonnyal új lehetőségeket teremt a társaság fejlődéséhez, ugyanakkor lehetővé teszi számunkra, hogy a legprofesszionálisabban támogassuk a román állami helikoptereket ”- mondta Georges Durdilly, az Airbus romániai vezetője.

    "Az, hogy az Airbus Helicopters Romania társaság megszerezte az RMAR 21J engedélyt, azt bizonyítja, hogy képes a honvédelem, a közrend és a nemzetbiztonság területén felelős állami intézményekkel megbízott helikopterek módosításai megtervezésére. Ugyanakkor ez az engedély a szélesebb körű nemzeti fellépések részét képezi a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által a NATO és más katonai repüléstechnikai hatóságok általi elismerés céljából, annak érdekében, hogy érvényesítsék a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által kiállított tanúsításokat. ”- jelentette be Dr. Viorel toll.

    Mindeddig az AHRO az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által a 21J RÉSZ által kiadott engedély alapján képes volt ezeket a tevékenységeket polgári helikopterek számára elvégezni. Az RMAR 21J engedély hatálya hasonló az EASA által kiadott engedélyhez, de tartalmaz néhány jelentős további kiváltságot, például tesztelési repülések végrehajtását az AHRO által tanúsítandó projektek számára, valamint kiterjesztett alkalmazási kört a helikopter és az avionikai rendszerek számára.


    ----

    Angolul:


    Airbus Helicopters Romania has been authorized to design modifications and repairs for state helicopters in Romania

    Airbus Helicopters Romania (AHRO) received RMAR 21J authorization from the National Military Aeronautical Authority, thus becoming the first company in Romania authorized to design modifications and repairs for state helicopters. Based on RMAR 21J authorization, Airbus Helicopters Romania will be able to design and approve minor modifications and repairs and carry out design activities in order to obtain an additional type certificate and major repair project approvals on Romanian state helicopters (belonging to institutions such as SMURD, Police, Army).

    Also, similar design activities may be performed for military and state aircraft of other countries, provided that they accept and recognize the RMAR21J authorization held by Airbus Helicopters Romania.

    "Receiving this authorization is excellent news for us. I am glad that our team successfully passed the audit of the National Military Aviation Authority. This authorization will certainly create new opportunities for the company's development and will allow us, at the same time, to support in the most professional way the Romanian state helicopters, ”said Mr. Georges Durdilly, Airbus chief in Romania.

    "The obtaining by the Airbus Helicopters Romania company of the RMAR 21J authorization demonstrates its ability to design modifications of the helicopters endowed with state institutions with responsibilities in the fields of defense, public order and national security. At the same time, this authorization is part of the broader national actions for the recognition of the National Military Aeronautical Authority by NATO and other Military Aeronautical Authorities, in order to validate the certifications issued by the National Military Aeronautical Authority ”, declared the General-Major Dr. Viorel Feather.

    So far, AHRO has been able to carry out these activities for civil helicopters, based on the authorization of PART 21J issued by the European Aviation Safety Agency (EASA). RMAR 21J authorization is similar in scope to that issued by EASA, but contains some significant additional privileges, such as conducting test flights for projects to be certified by AHRO, and an extended scope for helicopter and avionics systems.
  • Terminator
    Google "torzítóval" magyarul:


    Az Airbus Helicopters Romania felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításának és javításának tervezésére Romániában

    Az Airbus Helicopters Romania (AHRO) RMAR 21J engedélyt kapott a Nemzeti Katonai Repülési Hatóságtól, így lett az első olyan vállalat Romániában, amely felhatalmazást kapott az állami helikopterek módosításainak és javításának tervezésére. Az RMAR 21J engedély alapján az Airbus Helicopters Romania tervezhet és jóváhagyhat kisebb módosításokat és javításokat, valamint tervezési tevékenységeket végezhet további típusalkalmassági bizonyítvány és jelentős javítási projektek jóváhagyásának megszerzése érdekében a román állami helikoptereknél (amelyek olyan intézményekhez tartoznak, mint pl. SMURD, rendőrség, hadsereg).

    Hasonló tervezési tevékenységeket végezhetnek más országok katonai és állami repülőgépeire is, feltéve, hogy elfogadják és elismerik az RMB21J engedélyt, amelyet az Airbus Helicopters Romania birtokában tart.

    "Az engedély megszerzése kiváló hír számunkra. Örülök, hogy csapatunk sikeresen teljesítette a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság ellenőrzését. Ez az engedély minden bizonnyal új lehetőségeket teremt a társaság fejlődéséhez, ugyanakkor lehetővé teszi számunkra, hogy a legprofesszionálisabban támogassuk a román állami helikoptereket ”- mondta Georges Durdilly, az Airbus romániai vezetője.

    "Az, hogy az Airbus Helicopters Romania társaság megszerezte az RMAR 21J engedélyt, azt bizonyítja, hogy képes a honvédelem, a közrend és a nemzetbiztonság területén felelős állami intézményekkel megbízott helikopterek módosításai megtervezésére. Ugyanakkor ez az engedély a szélesebb körű nemzeti fellépések részét képezi a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által a NATO és más katonai repüléstechnikai hatóságok általi elismerés céljából, annak érdekében, hogy érvényesítsék a Nemzeti Katonai Repülési Hatóság által kiállított tanúsításokat. ”- jelentette be Dr. Viorel toll.

    Mindeddig az AHRO az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által a 21J RÉSZ által kiadott engedély alapján képes volt ezeket a tevékenységeket polgári helikopterek számára elvégezni. Az RMAR 21J engedély hatálya hasonló az EASA által kiadott engedélyhez, de tartalmaz néhány jelentős további kiváltságot, például tesztelési repülések végrehajtását az AHRO által tanúsítandó projektek számára, valamint kiterjesztett alkalmazási kört a helikopter és az avionikai rendszerek számára.


    ----

    Angolul:


    Airbus Helicopters Romania has been authorized to design modifications and repairs for state helicopters in Romania

    Airbus Helicopters Romania (AHRO) received RMAR 21J authorization from the National Military Aeronautical Authority, thus becoming the first company in Romania authorized to design modifications and repairs for state helicopters. Based on RMAR 21J authorization, Airbus Helicopters Romania will be able to design and approve minor modifications and repairs and carry out design activities in order to obtain an additional type certificate and major repair project approvals on Romanian state helicopters (belonging to institutions such as SMURD, Police, Army).

    Also, similar design activities may be performed for military and state aircraft of other countries, provided that they accept and recognize the RMAR21J authorization held by Airbus Helicopters Romania.

    "Receiving this authorization is excellent news for us. I am glad that our team successfully passed the audit of the National Military Aviation Authority. This authorization will certainly create new opportunities for the company's development and will allow us, at the same time, to support in the most professional way the Romanian state helicopters, ”said Mr. Georges Durdilly, Airbus chief in Romania.

    "The obtaining by the Airbus Helicopters Romania company of the RMAR 21J authorization demonstrates its ability to design modifications of the helicopters endowed with state institutions with responsibilities in the fields of defense, public order and national security. At the same time, this authorization is part of the broader national actions for the recognition of the National Military Aeronautical Authority by NATO and other Military Aeronautical Authorities, in order to validate the certifications issued by the National Military Aeronautical Authority ”, declared the General-Major Dr. Viorel Feather.

    So far, AHRO has been able to carry out these activities for civil helicopters, based on the authorization of PART 21J issued by the European Aviation Safety Agency (EASA). RMAR 21J authorization is similar in scope to that issued by EASA, but contains some significant additional privileges, such as conducting test flights for projects to be certified by AHRO, and an extended scope for helicopter and avionics systems.
    Ebből mi a lényeg?
  • arcas
    Hm,... valaki egy szerződés visszamondásra játszik?! Vagy ennyire...
    Nekem meg az ugrott be, hogy vagy az amerikaiak akarják megfúrni a közel-keleti Airbus üzleteket...
  • pöcshuszár
    Érted? Az ELSŐ 2 db-ot utasították el! MUHAHAHA
    Mint a németek az A400M-mel? ;)

    Az összes többit sem veszik át a kuvaitiak, amíg ki nem vizsgálják és a gyártó meg nem oldja a problémákat.
  • Terminator
    Mint a németek az A400M-mel? ;)

    Az összes többit sem veszik át a kuvaitiak, amíg ki nem vizsgálják és a gyártó meg nem oldja a problémákat.
    A németek már átvették a következő gépet, január 16-án (54+32). Persze erről nem volt ünnepélyes fanfár, mert ugye fizetni kellett! :p:D
    De valószínűleg igazad lesz ezzel az amerikai megfúrással. A polgári piacon nem nagyon tudnak velük mit kezdeni. Hát megpróbálják a katonai vonalon fúrni őket.
    El bírod képzelni, hogy milyen képet vágtak az Airbus emberei, amikor tőlük is "inkább ketchup-osat kértek"?
  • pöcshuszár
    A németek már átvették a következő gépet, január 16-án (54+32). Persze erről nem volt ünnepélyes fanfár, mert ugye fizetni kellett! :p:D
    De valószínűleg igazad lesz ezzel az amerikai megfúrással. A polgári piacon nem nagyon tudnak velük mit kezdeni. Hát megpróbálják a katonai vonalon fúrni őket.
    El bírod képzelni, hogy milyen képet vágtak az Airbus emberei, amikor tőlük is "inkább ketchup-osat kértek"?
    A németek is azt mondták hogy nem veszik át mert sok a a hiba, aztán "valahogy" el lett simítva az ügy... nem erre gondoltál és hogy a kuvaitiaknál is így lesz?
  • Terminator
    A németek is azt mondták hogy nem veszik át mert sok a a hiba, aztán "valahogy" el lett simítva az ügy... nem erre gondoltál és hogy a kuvaitiaknál is így lesz?
    Bár ez csak spekuláció, de szerintem itt más van a háttérben. A németeknél a krónikus sóherség, itt meg talán az amerikai nyomás. Ha viszont itt kenyértörésre kerül a sor, akkor egy a gyártónak be nem jelentett minőségi hibára hivatkozni meredek lenne egy esetleges per esetén.
  • pöcshuszár
    Bár ez csak spekuláció, de szerintem itt más van a háttérben. A németeknél a krónikus sóherség, itt meg talán az amerikai nyomás. Ha viszont itt kenyértörésre kerül a sor, akkor egy a gyártónak be nem jelentett minőségi hibára hivatkozni meredek lenne egy esetleges per esetén.
    Nem biztos hogy amerikai nyomás van a háttérben. Az is lehet hogy Kuvaitban most olyan került döntéshozó helyzetbe, aki korábban nem vett rész a "döntéshozásban"....

Ugrás a fórum topichoz