|

Készül az első ukrán H225 helikopter

A legfrissebb hírek szerint Ukrajna még idén átveheti az első, Airbus Helicopters által gyártott helikopterét.

Az ukrán külügyminiszter, Arsen Avakov beszámolója alapján, az első, Ukrajnának gyártott Airbus H225 Super Puma szállítóhelikopter gyártása jól halad, a gép már majdnem kész, várhatóan át is adják a megrendelő számára. Az összeszerelés a végéhez közeledik, majd a kötelező berepülést követően még idén decemberben átadják az ukrán erők számára. A hajózószemélyzet már Franciaországban tartózkodik átképzésen.

Forrás: ukraine_defence ,

Ukrajna 55 darab korszerű szállítóhelikoptert rendelt az Airbus Helicopterstől, melyből 21 darab a nevezett H225 Super Puma, de a csomaghoz tartozik 10 darab H145 és 24 darab H125 típusú helikopter is. A gépek az Ukrán Nemzeti Gárda, a határőrség és a rendőrség használatába kerülnek. A gépek mellett saját karbantartó központot is létrehoznak, így kisebb mélységű időszakos karbantartásokat saját maguk is képesek lesznek végrehajtani.

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Fórum hozzászólások

  • http://index.hu/kulfold/2014/11/21/lezuhant_egy_katonai_helikopter_erdelyben/

    Kb tőlünk 60km-re zuhant le... fotóznék,de messze van + asszem nem lenne a legjobb ötlet sok szempontból...
  • A román IAR-ok:

    Múlthét előtti vasárnap Iasi felett:
    http://www.kephost.com/image/SAFn
    http://www.kephost.com/image/SAF7
    http://www.kephost.com/image/SAFL
    http://www.kephost.com/image/SAFY
    http://www.kephost.com/image/SAFd

    Engem meggyőztek, eléggé jó manőverező képességről tettek tanúbizonyságot, én továbbra is az AH család tagjait preferálnám itthon, reális alternatíva ként.

    További telefonos képek a vasárnapi, bukaresti airshowról.

    http://www.kephost.com/image/SASJ
    http://www.kephost.com/image/SAST
    http://www.kephost.com/image/SASa
    http://www.kephost.com/image/SASk
    http://www.kephost.com/image/SAS2
    http://www.kephost.com/image/SAS9
    http://www.kephost.com/image/SASs
    http://www.kephost.com/image/SAS8
    http://www.kephost.com/image/SASM
    http://www.kephost.com/image/SASq
    http://www.kephost.com/image/SASu
    http://www.kephost.com/image/SASN
    http://www.kephost.com/image/SASl
    http://www.kephost.com/image/SASO


    + 1 gyémánt lenne, ha HD minőség lenne, de sajnos csak mobillal tudtam felvenni, talán nem is itt van a legjobb helye. De a románok bemutatták, hogyan fogják el és kényszerítik földre a terroristák által eltérített gépeket.

    https://www.youtube.com/watch?v=Pj9MHnJUNHg

    A készenléti géppár az adott repülőgép közelébe kerül, majd a vizuális azonosítás közben, megpróbálnak kapcsolatot teremteni, amire a gép nem reagál.
    http://www.kephost.com/image/SASb
    Ekkor az elfogás után, a közeli reptérre kísérik a gépet, majd földre kényszerítik. A bemutatón viszont, az egyik 21-es a gép előtt repült, míg a másik, magasabban a géptől jobbra követte őket. Eközben riasztották az SRI("Román CIA")-t és a helikoptereseket, amíg ők meg nem érkeztek, a Migek, a repülőtér felett köröztek, majd megérkezik az SRI ejtőernyősökkel(?!) akik biztosítják a repülőt a földre érkezés után, majd az SRI-s helikopter berepül a repülőgép mögé, mivel a helikopterről 1 mesterlövész is biztosítsa az SRI-seket. Természetesen ez idő alatt, az IAR 330 Socat-ok is bizotsítják az SRI kommandósait, akik a behatolnak gépbe, elfogják a terroristákat, a többiek biztosítják a hátsó ajtót, megérkeznek az SRI járművei, a túszok kiparancsolják az SRI kisbuszába (futniuk kell), ezt követően a terroristákat elszeparálva, a többi mikrobuszba rakva elszállítják az SRI-s helikopter kíséretével, egy egységet leszámítva, akik a sérültre figyelnek, amíg a MEDEVAC megérkezik.

    Sajnos nem minden látszik a videón, én nem láttam, hogy mit veszek, mert 2,3m magasba emeltem a telefont és onnan próbáltam felvenni nektek.

    Illetőleg, a múlthét szerda +/- 1 nap, a tengerpartról láttam 1 vizimentést is láttam, asszem jó hetem volt. :D

    (Sorry, ha valami érthetetlen, eléggé fáradt vagyok.)
  • Érdekes, hogy nekik megéri licencben gyártani helikoptert, már fene tudja hány éve, csak nálunk nem térül meg semmi. Sőt még el is adnak... Grrrr
  • http://helihub.com/2016/06/08/german-and-brazilian-military-ground-as532-and-h725m/
    Az összes létező Cougart földre parancsolták. A norvégoknál elszállt az egyiknek a teljes főrotor agya lapátostol, mindenestül.
    Vagy 13-an meghaltak. Elég ronda volt. Van róla fent videó.
  • rudi
    Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
    https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
    [​IMG]
    Tudja még valaki követni a Románokat?
    Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
    Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
    Ennyire azért nem nő a GDP-jük.
    Vegyék csak. Remélem vesznek még 21 Black Hawk-ot is, és megduplázzák a patriot mennyiséget is. Barmok...
  • marton
    Vegyék csak. Remélem vesznek még 21 Black Hawk-ot is, és megduplázzák a patriot mennyiséget is. Barmok...

    Remélem vesznek meg kb. három maréknyi(mondjuk 15 :) ) F-16-t, valami feújítandót, kevés üzemórával ;), az se baj, ha olcsón, úgyis utána lesz kib@szott drága. :D
  • rudi
    Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
    https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
    [​IMG]
    Tudja még valaki követni a Románokat?
    Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
    Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
    Ennyire azért nem nő a GDP-jük.
    Jobb, mintha üresen állna a csarnok Brassó mellett.
    Ráadásul '89 óta esélyes, hogy nem sok IAR-330-at vettek át, vagyis van vagy 40-50 helikopterük, ami majd 30 éves, vagy több. Azok valószínűleg nemsokára kikoppannak. Egyszerűen kell valami 5-10 éven belül. Ráadásul kooperáció a Bell-el és az Airbussal... esetlegesen a bukaresti turbomecanika is kap egy kevés melót (ne felejtsük el, hogy a régebbi gépekhez még a hajtóműveket is otthon gyártották). Nem hülyék, életben akarják tartani a repiparukat.... mert nekik van.
    De azért ne írjuk már nagy betűvel azt, hogy románok... ez megalázó
    Egy csepp sovinizmus sem szorult beléd? :)
  • rudi
    Az összes létező Cougart földre parancsolták. A norvégoknál elszállt az egyiknek a teljes főrotor agya lapátostol, mindenestül.
    Vagy 13-an meghaltak. Elég ronda volt. Van róla fent videó.
    Megvan a vizsgálat eredménye:

    Igen komoly vizsgálat volt, igen csekély eredménnyel.
    Az intézkedés: a bűnös bolygókerék üzemidejét megfelezték...o_O

Ugrás a fórum topichoz