|

Készül az első ukrán H225 helikopter

A legfrissebb hírek szerint Ukrajna még idén átveheti az első, Airbus Helicopters által gyártott helikopterét.

Az ukrán külügyminiszter, Arsen Avakov beszámolója alapján, az első, Ukrajnának gyártott Airbus H225 Super Puma szállítóhelikopter gyártása jól halad, a gép már majdnem kész, várhatóan át is adják a megrendelő számára. Az összeszerelés a végéhez közeledik, majd a kötelező berepülést követően még idén decemberben átadják az ukrán erők számára. A hajózószemélyzet már Franciaországban tartózkodik átképzésen.

Forrás: ukraine_defence ,

Ukrajna 55 darab korszerű szállítóhelikoptert rendelt az Airbus Helicopterstől, melyből 21 darab a nevezett H225 Super Puma, de a csomaghoz tartozik 10 darab H145 és 24 darab H125 típusú helikopter is. A gépek az Ukrán Nemzeti Gárda, a határőrség és a rendőrség használatába kerülnek. A gépek mellett saját karbantartó központot is létrehoznak, így kisebb mélységű időszakos karbantartásokat saját maguk is képesek lesznek végrehajtani.

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Fórum hozzászólások

  • http://helihub.com/2016/06/08/german-and-brazilian-military-ground-as532-and-h725m/
    Az összes létező Cougart földre parancsolták. A norvégoknál elszállt az egyiknek a teljes főrotor agya lapátostol, mindenestül.
    Vagy 13-an meghaltak. Elég ronda volt. Van róla fent videó.
  • rudi
    Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
    https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
    [​IMG]
    Tudja még valaki követni a Románokat?
    Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
    Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
    Ennyire azért nem nő a GDP-jük.
    Vegyék csak. Remélem vesznek még 21 Black Hawk-ot is, és megduplázzák a patriot mennyiséget is. Barmok...
  • marton
    Vegyék csak. Remélem vesznek még 21 Black Hawk-ot is, és megduplázzák a patriot mennyiséget is. Barmok...

    Remélem vesznek meg kb. három maréknyi(mondjuk 15 :) ) F-16-t, valami feújítandót, kevés üzemórával ;), az se baj, ha olcsón, úgyis utána lesz kib@szott drága. :D
  • rudi
    Románia további 15-16 db H215 Puma helikoptert vásárol a brassói IAR-tól.
    https://www.defensenews.com/air/2017/11/03/romania-to-buy-h215-helos-from-airbus-iar-consortium/
    [​IMG]
    Tudja még valaki követni a Románokat?
    Csak helikopter vonalon a beszerzések: 24 AH-1Z Viper, 21 UH-1Y Venom, 15-16 Puma...
    Addig rendben van hogy megveszik a technikát de hogyan fognak ennyi gépet üzemeltetni, reptetni, javítani, stb..
    Ennyire azért nem nő a GDP-jük.
    Jobb, mintha üresen állna a csarnok Brassó mellett.
    Ráadásul '89 óta esélyes, hogy nem sok IAR-330-at vettek át, vagyis van vagy 40-50 helikopterük, ami majd 30 éves, vagy több. Azok valószínűleg nemsokára kikoppannak. Egyszerűen kell valami 5-10 éven belül. Ráadásul kooperáció a Bell-el és az Airbussal... esetlegesen a bukaresti turbomecanika is kap egy kevés melót (ne felejtsük el, hogy a régebbi gépekhez még a hajtóműveket is otthon gyártották). Nem hülyék, életben akarják tartani a repiparukat.... mert nekik van.
    De azért ne írjuk már nagy betűvel azt, hogy románok... ez megalázó
    Egy csepp sovinizmus sem szorult beléd? :)
  • rudi
    Az összes létező Cougart földre parancsolták. A norvégoknál elszállt az egyiknek a teljes főrotor agya lapátostol, mindenestül.
    Vagy 13-an meghaltak. Elég ronda volt. Van róla fent videó.
    Megvan a vizsgálat eredménye:

    Igen komoly vizsgálat volt, igen csekély eredménnyel.
    Az intézkedés: a bűnös bolygókerék üzemidejét megfelezték...o_O
  • Remélem a ma aláírt szerződésben külön kitértek a H225 főreduktor problémáira..
    A norvég H225-ös baleset óta a főreduktor bolygókerekeinek az élettartamát 1000 órára redukálták, ami azt jelenti hogy 1000 óránként elég komolyan meg kell bontani a gépet.
    A reduktort ki kell építeni, szét kell szerelni, a bolygókerekeket cserélni kell stb…
    Ezt a munkát nem lehet idehaza elvégezni. Azon kívül hogy mindez k. sokba kerül ráadásul még sokáig is tart.
    Érdekes lesz...
  • rudi
    Remélem a ma aláírt szerződésben külön kitértek a H225 főreduktor problémáira..
    A norvég H225-ös baleset óta a főreduktor bolygókerekeinek az élettartamát 1000 órára redukálták, ami azt jelenti hogy 1000 óránként elég komolyan meg kell bontani a gépet.
    A reduktort ki kell építeni, szét kell szerelni, a bolygókerekeket cserélni kell stb…
    Ezt a munkát nem lehet idehaza elvégezni. Azon kívül hogy mindez k. sokba kerül ráadásul még sokáig is tart.
    Érdekes lesz...
    Reméljük kijavítják, és nem lesz semmi érdekes ezekkel a gépekkel.
  • Ha van egy ilyen hibás alkatrész szériád és nincs tömeges visszahívás, akkor számolnak, és leredukálják annak élettartamát, majd cserélik. Nem hiszem, hogy egy nyilvánvalóan gyári hibás alkatrésszel zajlik most is a gyártás, a már üzemben lévő gépeknél meg idő előtt tervezetten csere.
  • arcas
    Nem hiszem, hogy egy nyilvánvalóan gyári hibás alkatrésszel zajlik most is a gyártás,
    Gondolod?
    2009-óta négy Super Puma veszett oda a főreduktor meghibásodása miatt. (G-REDL, G-REDW, G-GHCN, LN-OJF) és ötödiknek szerintem a Suriont is nyugodtan oda lehet számítani.
    Szerinted áttervezték a reduktort? Nézd meg a fenti videót milyen intézkedéseket hoztak...
    Most - a Norvég baleset óta - erőltetik hogy kezdeni kéne vele valamit a konstrukcióval is, nem csak levenni az éppen bűnös alkatrész az élettartamát.
  • rudi
    Gondolod?
    2009-óta négy Super Puma veszett oda a főreduktor meghibásodása miatt. (G-REDL, G-REDW, G-GHCN, LN-OJF) és ötödiknek szerintem a Suriont is nyugodtan oda lehet számítani.
    Szerinted áttervezték a reduktort? Nézd meg a fenti videót milyen intézkedéseket hoztak...
    Most - a Norvég baleset óta - erőltetik hogy kezdeni kéne vele valamit a konstrukcióval is, nem csak levenni az éppen bűnös alkatrész az élettartamát.
    Igen, gondolom.
    Nem állítottam semmit, nekem így életszerű. Nem ismerem az említett gyári számok történetét, mindegyiket ugyanaz vitte roncstelepre? Biztosan?
  • H225M gyártás..én azt hittem a Francia munka, erre kiderül hogy 2014 óta a törzs Indonéziában készül (Dirgantara Indonesia/PTDI).
    A Franciáknál csak készre szerelik az Eu.i piacon eladott gépeket.
  • Ukrainian Ministry of Interior takes delivery of its first H225s

    Kick-starting the modernisation of Ukraine’s helicopter fleet, Airbus Helicopters has delivered the first two H225s, out of an order for 21 aircraft, to the Ukrainian Ministry of Interior. One aircraft is destined for search and rescue missions and the other one will be operated by the National Guard for law enforcement missions. The H225 helicopters were repurposed to suit these public service missions in just over three months. Another two H225s will join the fleet in the coming weeks.

    The deliveries have taken place in the frame of the Intergovernmental Agreement contract signed in July 2018 for 55 aircraft – 21 repurposed H225s, 10 brand new H145s, and 24 H125s, all aimed for search and rescue (SAR), EMS and other public service missions.


    Útban Kijev felé Ferihegyen is volt egy leszállásuk. Kővári László pedig észrevette őket a nagy ködben:

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Terminator
    Ukrainian Ministry of Interior takes delivery of its first H225s

    Kick-starting the modernisation of Ukraine’s helicopter fleet, Airbus Helicopters has delivered the first two H225s, out of an order for 21 aircraft, to the Ukrainian Ministry of Interior. One aircraft is destined for search and rescue missions and the other one will be operated by the National Guard for law enforcement missions. The H225 helicopters were repurposed to suit these public service missions in just over three months. Another two H225s will join the fleet in the coming weeks.

    The deliveries have taken place in the frame of the Intergovernmental Agreement contract signed in July 2018 for 55 aircraft – 21 repurposed H225s, 10 brand new H145s, and 24 H125s, all aimed for search and rescue (SAR), EMS and other public service missions.


    Útban Kijev felé Ferihegyen is volt egy leszállásuk. Kővári László pedig észrevette őket a nagy ködben:

    [​IMG]

    [​IMG]
    Nappal meg lett másoknak is :) Érdekesség, hogy Budakeszi környékén holdingoltak, aztán átcsattogtak Bp felett :)

    [​IMG]

    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz