|

Készül az első ukrán H225 helikopter

A legfrissebb hírek szerint Ukrajna még idén átveheti az első, Airbus Helicopters által gyártott helikopterét.

Az ukrán külügyminiszter, Arsen Avakov beszámolója alapján, az első, Ukrajnának gyártott Airbus H225 Super Puma szállítóhelikopter gyártása jól halad, a gép már majdnem kész, várhatóan át is adják a megrendelő számára. Az összeszerelés a végéhez közeledik, majd a kötelező berepülést követően még idén decemberben átadják az ukrán erők számára. A hajózószemélyzet már Franciaországban tartózkodik átképzésen.

Forrás: ukraine_defence ,

Ukrajna 55 darab korszerű szállítóhelikoptert rendelt az Airbus Helicopterstől, melyből 21 darab a nevezett H225 Super Puma, de a csomaghoz tartozik 10 darab H145 és 24 darab H125 típusú helikopter is. A gépek az Ukrán Nemzeti Gárda, a határőrség és a rendőrség használatába kerülnek. A gépek mellett saját karbantartó központot is létrehoznak, így kisebb mélységű időszakos karbantartásokat saját maguk is képesek lesznek végrehajtani.

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Forrás: Ukrán Külügyminisztérium ,

Fórum hozzászólások

  • dudi
    A tartalékos alegységet is úgy kell kialakítani, hogy beférjen..
    Támogatom.
    De azért a gyakorlatban a helikopternek gondolom akkor is fel kell szállnia ha ne adj isten több volt a jelentkező az útra mint az ülőhely, és valaki csak a következő kanyarban fér be...

    borisz
    Ugye, azt szem előtt tartod, hogy az UH-60 mellett ott van a CH-47 és az -53? A Caracalnál meg nincs nagyobb.
    Gondolom a "A Caracalnál meg nincs nagyobb"-ot úgy érted hogy mi nem veszünk "nehéz" kategóriájú szállító helit.
    Mondjuk nem lenne rossz, de az esély 0
  • rudi
    Támogatom.
    De azért a gyakorlatban a helikopternek gondolom akkor is fel kell szállnia ha ne adj isten több volt a jelentkező az útra mint az ülőhely, és valaki csak a következő kanyarban fér be...


    Gondolom a "A Caracalnál meg nincs nagyobb"-ot úgy érted hogy mi nem veszünk "nehéz" kategóriájú szállító helit.
    Mondjuk nem lenne rossz, de az esély 0
    Leginkább úgy, hogy az Airbus nem gyárt, illetve más európai gyártó sem ugrik be, ami lényegesen nagyobbat tudna. Van a két jenki, meg a Mi-26. Lehetett volna akár egy halom UH-60-ast venni, de 115%, hogy mondjuk CH-47-et nem vetünk volna. Itt most az lesz a kotta, hogy egy annál kicsit kisebb, meg egy nagyobb típus. Mert annak idején itthon a könnyű kategóriát teljesen felszámolták. Illetve messze nem viszel el annyi embert egy UH-60-al, mint egy Mi-17-el.
  • dudi
    Én már ultem úgy UH-60-ban,hogy 11fő deszant+2 doorgunner.Heringtanyad de befér!
    én is dudi :) igaz mi 8-an voltunk és semmi felszerelés nélkül (csak fegyver kb) ,elég kényelmes volt de rudi küldött vidit ahol tényleg felül 11 csupasz katona szóval el kellett fogadjam
  • fedett_mókus
    én is dudi :) igaz mi 8-an voltunk és semmi felszerelés nélkül (csak fegyver kb) ,elég kényelmes volt de rudi küldött vidit ahol tényleg felül 11 csupasz katona szóval el kellett fogadjam
    Befér oda 11 zsákos katona is.Na az úgy még nagyobb nyomortanya.
  • fedett_mókus
    én is dudi :) igaz mi 8-an voltunk és semmi felszerelés nélkül (csak fegyver kb) ,elég kényelmes volt de rudi küldött vidit ahol tényleg felül 11 csupasz katona szóval el kellett fogadjam
    Talán annyira ritka mégsem lehet a dolog mert tele van a YouTube hasonló videókkal
    pl.:
  • rudi
    Talán annyira ritka mégsem lehet a dolog mert tele van a YouTube hasonló videókkal
    pl.:
    rohadt kényelmesnek tűnik :D mint mondtam , elfogadom mert nem kötöttem ki hogy kell beférjenek , fair play
    dudi
    Befér oda 11 zsákos katona is.Na az úgy még nagyobb nyomortanya.
    gondolom halál , több órát a tököm se akarna így utazni , 8-an elég kényelmes volt az a 30 valahány perc
  • rudi
    Talán annyira ritka mégsem lehet a dolog mert tele van a YouTube hasonló videókkal
    pl.:
    Annyira nem ritka,hogyha egy amerikai raj nem Strykerrel vagy Bradleyvel megy hanem helikopterrel akkor 11-en vannak egy helikoptere.Márpedig az amerikaiaknál minden hadosztálynak meg dandárnak van saját külön bejáratú helikopter alegysége.
  • dudi
    Annyira nem ritka,hogyha egy amerikai raj nem Strykerrel vagy Bradleyvel megy hanem helikopterrel akkor 11-en vannak egy helikoptere.Márpedig az amerikaiaknál minden hadosztálynak meg dandárnak van saját külön bejáratú helikopter alegysége.
    van biza , AH64-ekkel , UH60-okkal , drónokkal minden Isten haragjával , régen is volt már nekik
  • Gyurma
    A h225m-et hforce 3-as opcióval rendeltük?
    Elméletileg azzal, bár a magyar H225M esetében hogy egy mondatban szerepelt ez a két szó arra én sem emlékszem...
  • arcas
    Igen, köszi, de a HForce level szintjére gondoltunk...1, 2 vagy 3? Ezt nem publikálták még korábban...erre lennénk kíváncsiak.
    "combined with a large cabin designed to carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
  • Úgy emlékszem, hogy a Budaörsön osztogatott Aero különkiadás vonatkozó cikke (nem emlékszem pontosan, de) azt írja, hogy a 225m-ek Hforce fegyverrendszere fejlettebb lesz a 145m-eknél. Arról pedig tudjuk, hogy 3-as. Nyilvánvalóan lektorálták azt kellőképpen, mielőtt kimehetett. Talán tekinthetjük hivatalos információnak.
  • Gaudi
    Úgy emlékszem, hogy a Budaörsön osztogatott Aero különkiadás vonatkozó cikke (nem emlékszem pontosan, de) azt írja, hogy a 225m-ek Hforce fegyverrendszere fejlettebb lesz a 145m-eknél. Arról pedig tudjuk, hogy 3-as. Nyilvánvalóan lektorálták azt kellőképpen, mielőtt kimehetett. Talán tekinthetjük hivatalos információnak.
    Elnézést tévedtem. A Harcihelikopter blog egyik cikkében olvastam ezt. My bad.
  • Azzal, hogy szóba került a UH-60 kapcsán az áthajtóművezés, bevillant, hogy mintha olvastam volna olyat korábban, hogy nem az a legerősebb/legjobb hajtómű, ami a EC725 / H225 családban szállítanak.
    Most így utánaolvasva, elvileg létezhet a Makila 2B hajtómű is. A Makilla 2-nek 2 upgradejét készítették el: egyrészt a 2A1-et (minimál upgrade, minimál többletköltséggel), és elvileg létezik egy 2B is. Ha minden igaz 2014-től folytak tesztelések 2B-vel is, még talán integrálás is megtörtént (2015 végére ígérték), de az olajipari piac megzuhanása miatt az Airbus végül is nem kínálja ezzel a H225-ös családot.
    Tudtok erről többet? Mert azért mostanában már felfut a H225 megrendelési állománya, így pedig talán elképzelhető az opciós hajtómű rendelése is. Elvileg nem csak nagyobb 1200 fonttal nagyobb maximális teljesítményre képes, de ami talán még fontosabb, 4000 óránként kell csak nagyjavítani.
  • Centurio
    "combined with a large cabin designed to carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
    "HForce is offered with different options and armaments.

    Option 0: Fixed parts and capabilities; structural parts and harnesses

    Option 1: Ballistic armed scout (Pilot firing with HMSD)

    Option 2: Ballistic light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing with HMSD)

    Option 3: Ballistic and guided light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing ballistic with HMSD)

    HForce’s flexible architecture permits aircraft to be retrofit with any available armament."

    "Aircraft retrofitted with the basic “Fitted for but not with” capability (option 0) can become potential light attack helicopters, ready for weapons installation at any time."
  • Terminator
    "Hét emberrel a fedélzetén zuhant a tengerbe a dél-koreai tűzoltóság egyik Airbus H225 Super Puma típusú mentőhelikoptere.
    A gépet 14 órányi keresés után, pénteken találták meg a Dokdo-szigetek közelében. Nincs jele annak, hogy bárki túlélte a katasztrófát - jelentette a helyi média.
    A parti őrség egyik tisztségviselője azt közölte: a roncs 70 méter mélyen van a vízfelszín alatt. Az Airbus H225 Super Puma típusú helikopter azután tűnt el, hogy kimentett a tengerből egy bajba jutott, sérült halászt. A szóban forgó Dokdo-szigetek vitatott hovatartozású terület a Kelet-kínai-tengeren, Japán is magának követeli az általa Takesimának nevezett szigeteket. Lezuhanása okát egyelőre nem tudják."

    (Reggel óta hallgatom, hogy óránként elmondják a hírekben a Petőfi rádióban, de a típust nem merik bemondani...)
    Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
    Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
  • rudi
    Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
    Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
    Meg mi is, mert akkor eléggé leszűkül a helyette választható gépek köre ... vagy nagyon kitolódik a reduktor-probléma megoldásának a kiviteli határideje, ezzel a gépek leszállítása - ha még ezután is élni fog a megrendelés.
  • rudi
    Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
    Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
    Csak abban az esetben, ha a lezuhant gép már az új csapágyazással rendelkezett...
  • SilvioD
    Ez számunkra hordoz kockázatot a megrendelésünkkel kapcsolatban?
    Ami ebben a lenyeg, hogy a kiemelt roncs alapjan nem az tortent, mint Norvegiaban.
  • Csak mert jól néz ki (bár értelme legfeljebb buckalakók ellen van...)

    Francia Légierő Super Puma a Belga FN cég M3M / GAU-21 12,7 mm-es nehéz gp.val az ajtóban.
    [​IMG]
    És a nehéz gp. működés közben (egy CH-53 rámpáról…)

Ugrás a fórum topichoz