Izraelt régóta potenciális Osprey-vásárlóként tartják számon, hisz a közel-keleti ország jóideje áhítozik a típusra, mely komoly képességekkel növelné különleges egységei tárházát.
Az Izraeli Védelmi Erők (IDF) küldöttsége még a tavalyi év folyamán Amerikában vizsgálta a típus rendszeresítésének előnyeit az Amerikai Egyesült Államok Tengerészgyalogságának közreműködésével. A közel-keletiek rendkívül elégedetten tértek haza, az amerikaiak pedig dörzsölték a tenyerüket egy nagyszámú megrendelés reményében.
Azóta folytak a tárgyalások a Boeing és a Bell közös munkájával létrehozott konvertiplán rendszeresítéséről, azonban főként a V-22-es borsos ára akadályozta meg a feleket a közös nevezőre jutásban. Egyre csökkent a darabszám, illetve az izraeliek is egyre inkább kacsintgattak másfelé is, a Boeing például a CH-47G jelzésű masinával próbálja megnyerni magának az izraeliek szívét, mely a Különleges Műveletek Parancsnoksága flottájában is repülő MH-47G SOA (Special Operations Aviation) típushoz hasonló forgószárnyast takar. Emellett a Sikorsky vállalatnál sem tétlenkedtek, az Izraeli Légierőben jelenleg is repülő Sikorsky CH-53D ‘Sea Stallion’ helikopterek leváltására a típus legújabb, még fejlesztés alatt álló verzióját, a CH-53K ‘Super Stallion’-t kínálja.
A financiális problémák ellenére azonban Izrael foggal-körömmel ragaszkodik az Osprey rendszerbe állításához, így a legújabb hírek szerint 6-8 példányt rendszeresítenének, ám nem vásárolnák meg őket, csak bérelnék. (Ez a dolog manapság egyre kevésbé furcsa Izraelben, hisz az újgenerációs kiképzőgépeket is az Elbit Systems és az Israel Aerospace Industries által alapított TOR vállalat vásárolja meg és adja bérbe az Izraeli Légierő számára.)
A CH-53D-k váltótípusának kiléte tehát eldőlni látszik, most már csak az a kérdés, mikorra kerül aláírásra a rendszeresítést bebiztosító kontraktus.