Sok repülőgépgyártó haja égnek áll a válság miatti haderőreformok, leépítések és megszorítások miatt, nincs ez másképp a Boeing-gal sem, amely most szerencsére egy pozitív hírt is elkönyvelhet magának. A Cessna-riogató C-17 Globemaster III típusú monstrumok gyártásáért felelős long beach-i üzem teteje felől ugyanis kis időre elszállhatnak a bezárás sötét fellegei, mivel a híradások szerint 19 új szállítógép megrendelése várható, amelyből 6 az amerikai légierőnek, a maradék 13 pedig külföldi partnereknek menne, így a becslések szerint az üzem 2014 harmadik negyedévéig el lenne látva gyártanivalóval. A gyártósorok mellesleg jelenleg is zakatolnak: az USAF-nak három, külföldre meg 2 gépen dolgoznak éppen.
Már régóta fontolgatják egyébként az üzem bezárását a megrendelések elmaradása miatt, azonban ezen radikális lépés előtt egy 900 fős leépítéssel próbáltak némileg húzni a nadrágszíjon, illetve kitolni a gyártás idejét, hogy tovább fennmaradhasson a komplexum. Most az eredetileg alkalmazott 3700 dolgozó helyett csak 2800 tevékenykedik a C-17-eseken, amelynek következtében évi 10 darab készülhet az Antarktiszt is megjárt típusból.
Sajnos Kansas állam már nem tűnik ilyen szerencsésnek, mivel a Boeing a wichitai telep bezárását fontolgatja, annak ellenére, hogy a KC-X tender véghajrájában 7500 állandó munkahelyről biztosította a várost, ezzel szemben a győzelem után a gyártó más államokba szervezte a Boeing 767-esek tankerekké kalapálását. Szóval úgy tűnik, hogy 80 év után a repülők fővárosának tartott Wichita Boeing nélkül marad, de még erre a sorsra juthat Long Beach is, ha a várt megrendelések elmaradnak.
Szerző: GrGLy
—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!
Hát, nem csak mi dübörgünk:)