|

Fogyókúra előtt a Poseidon

A Boeing illetékesei bejelentették, hogy a következő hónapokban kiválasztják azt a repülőgéptípust, amely a „mini-Poseidon” alapjául szolgál majd.

Az amerikai gyártó a US Navy megbízásából a P-3C Orionok leváltására fejlesztette ki a Boeing 737-es utasszállító repülőgépen alapuló P-8A ‘Poseidon’ haditengerészeti járőrgépet. Azonban a típus mérete miatt – a gyors indiai megrendelés ellenére – nem kecsegtet exportsikerrel, így az Boeing fejesei úgy döntöttek, hogy fogják a Poseidon-program alatt kifejlesztett technológiát és egy kisebb, költséghatékonyabb típusra integrálják, így kínálva egy megfizethetőbb megoldást ebben a szorult gazdasági helyzetben.

Fotó: Boeing ,

Az amerikai vállalatóriás több üzleti és/vagy regionális repülőgépeket gyártó céggel is tárgyalásba kezdett, terveik szerint még az idén megszületik a döntés, hogy melyik masina szolgál majd az új járőrgép alapjául.

A Boeing egy meglehetősen zsúfolt piacra kíván betörni ezzel, hisz az ATR (EADS és Alenia Aeronautica) az ATR 42MP ‘Surveyor’-ral, a CASA a CN-235 és C-295 MPA-val, valamint az IAI (Israel Aerospace Industries) a Bombardier Dash 8 Q400-asból kialakítandó járőrgéppel egyaránt pályázik a P-3 Orionokat nyugdíjazni kívánó országok megrendelésére, továbbá nem szabad elfelejtkezni a Lockheed Martin által a napokban bemutatott SC-130J ‘Sea Herc’-ről sem.

4 hozzászólás “Fogyókúra előtt a Poseidon”

  1. A felsorolt konkurencia egy kategória egyáltalán? Azért egy ATR nem épp egy súlycsoport a Boeing gépével szerintem sem hatótáv, sem sebesség terén (és fogyasztásban sem…). Szóval lehet, hogy a technológiát magát egy másik gépbe is kéne dobni akkor, hogy versenyképes legyen…

  2. Nem lehet minden kutyut belerakni egy fele harmad akkora gepbe. Sem hely sem energi nincs ra. Ha kisebb gep lesz az kissebb kepessegeket is fog jelenteni. Ne feledjetek kell a hely meg a szonarbolyaknak torpedoknak is ( minima ketto de inkabb negy ) es ilyen kis gepeken a szarnytartok mar nem jatszanak.