|

Halászsas-leső indiaiak

India előszeretettel vásárol be a jobbnál jobb masinákból, már most is elég széles a típuspaletta, de ezt igyekeznek tovább bővíteni, szemet is vetettek az Amerikai Tengerészgyalogság üdvöskéjére, a V-22 ‘Osprey’-ra.

A Boeing a napokban közölte, India adatokat kért a V-22-esről, azonban még nincs konkrét vásárlási szándék, mivel nem határozták meg a követelményrendszert sem, aminek a típusnak meg kell felelnie. Az biztos, hogy az Osprey-t az ázsiai ország Himalája menti hatánál alkalmaznák, ahol a nagy távolságok és magasságok miatt a helikopterek korlátozottan (vagy egyáltalán nem) használhatóak.

Fotó: USAF ,

A tiltrotoros repülőeszköz egyesíti a helikopterek fel- és leszállási adottságait a repülőgépek nagyobb utazósebességével és -magasságával.

A V-22-est jelenleg csak a US Marine Corps és a USAF üzemelteti, de érdeklődik iránta Norvégia és Izrael is. Emellett kidolgoztak egy változatot a US Navy részére, mely a C–2 Greyhound feladatait látná el. A nyilatkozatok alapján a Bell és a Boeing körülbelül 10-12 potenciális megrendelőt tart számon, kínálták Kanadának és az Amerikai Egyesült Államok elnökének is.

35 hozzászólás “Halászsas-leső indiaiak”

  1. Janaj:
    Aktív önvédelme az Osprey-nek rosszabb, mint más forgószárnyasnak. Próbálkoztak a test alatti távirányított géppuskával, de nem jött be. Oldalsó állás a hajtás miatt kizárt.
    Fontos, hogy saját védelemmel is el legyen látva.

  2. Nagyon jó ez a kép.
    A Halászsas önvédelme tényleg nem megoldott, de egyrészt olyan helyen vetik be, ahol az ellenséges légi tevékenység minimális vagy semmi. A legnagyobb védelme a gyorsasága. Privát véleményem szerint ugyan katonai alkalmazásban is hasznos, de igazi haszna a polgári repülésben lenne.

  3. beta:
    Több hátulütője is volt:
    – nagy tömeg (360kg)
    – operátor tengeribetegséget kap használata közben
    – ROE szigorítások miatti alkalmazhatóság
    – nem lehetséges a gyors reagálás, mert a rendszer csak kis területet lát be egyszerre

  4. Nekem tetszik ez a gép, de ha jól hallottam még mindig marha drága és vannak vele kisebb-nagyobb gondok… nem hiszem, hogy a típusban megjelenő technológiák vennék át a helikopterek szerepét a jövőben, de ez a kategória tökéletesen kiegészíti majd a mostani helikoptereket!

  5. Fegyverzet tekintetében nekem lennének ötleteim a típus felhasználhatáságával kapcsolatban. Én például csinálnék egy támogató kiadást is, melynek az orrába egy nagy kaliberű gépágyú lenne (30mm) plusz pár darab 50-es kaliberű géppuska.

  6. Little John:
    Luke Skywalker: Yoda Mester hogyan váltál ilyen hatalmas Jedi harcossá?
    Yoda: Nos, ifjú padawan, ez egy hosszú történet. Úgy kezdődött, hogy réges-régen kibaxtak egy bábszínházból… :-))

  7. Próbálkoztak ezen kívül az orrba integrált gépágyúval. A szintén az orrban elhelyezett elektronika miatt nem vált be. Próbáltak a törzs alá pótost és/vagy nem irányított rakétát helyezni. Valamiért ez sem vált be. Azt olvastam, hogy a pilótákra nagy terhet ró a halászsas vezetése. Egy plusz fegyveroperátornak hely sem lenne. A teszteléskor végigpróbáltak mindent. Nem véletlen, hogy végül „szűz” maradt. Illetve a hátsó rámpán van egy géppuska…..

  8. Egyébként nem is aakkora hülyeség. Ha India komolyan számol hordozókkal, akkor még nagyon hasznos is lehet. utánpótlást, váltást, egyebet vihetne a hordozókra. mivel függőlegesen száll le, a sáncos hordozóról is vígan üzemelhetne…

  9. gigabiga: bizony, a sugárhajtómű sokkal érzékenyebb a szennyeződésre, egy ilyen eszköznél pedig ez vele jár.
    Majd ha olyan hajtóművet raknak rá, ami vagy nem lefelé irányuló légárammal hajtott, vagy nincs benne mozgó alkatrész, akkor lehet szó cseréről.

  10. Egy nagyon-nagyon fontos rész kimaradt!!!

    India uis nem csak a himalája és környékére venné, hanem érdeklődött, hogy átalakítható e AEWC feladatkörre a V22. Ha ez így lenne akkor India a nélkül juthat potens AEW géphez, hogy nem kell a hordozóira katapult.

    Csak viszonítás képp, hogy mennyit tud levegőben lenni, távot megtenni egy CH46 és egy V22. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/MV-22B_combat_radius_in_Iraq_compared_with_CH-46E_combat_radius.svg

    Más: Ez egy transport heli. Nem hind és nem apache. Egy Chinook, mil26on is alapszintű vagy semmilyen fegyverzet sincs. Felróni neki, hogy nincs rajta eléggé koklerség.