|

Osprey-t Kanadának!

A Bell Helicopter részéről korábban is azt nyilatkozták, hogy van még piac a V-22 Osprey számára, de nem várnak a sültgalambra, igyekeznek újabb és újabb piacokat nyitni a típus számára. Ennek legfrissebb példája Kanada, ahová kutató-mentőként (SAR) kívánják értékesíteni a billenőrotoros repülőeszközt, elég nagy eséllyel.

A különleges típus valóban megfelelő lenne a kanadaiaknak, mivel a nagy távolságok miatt jelenleg úgy oldják meg a mentést, hogy a riasztás után egy merevszárnyú eszközt (CH-115 Buffalo, CC-140 Aurora vagy CC-130 Hercules) küldenek a helyszínre, majd a helyzet felmérése után túlélőcsomagot dobnak le a bajba jutottak számára, akik kimentését csak a helikopter (CH-149 Cormorant vagy CH-146 Griffon) megérkezése után kezdhetik meg. A kis hatótávú helikopterekkel szemben az MV-22-es akár 1000 tengeri mérföldes körben tevékenykedhet utántöltés nélkül, továbbá magas utazósebessége miatt jóval gyorsabban érne az eset helyszínére, ami a jeges vízben hánykolódó személyek számára, több mint előnyös.

Fotó: Bell ,

Az észak-amerikai ország még nem indított közbeszerzési eljárást a jelenlegi flotta leváltására, ráadásul a most üzemeltetett típusok sem mondhatóak túl öregnek, azonban az sem kizárható, hogy a Bell és a Boeing közbenjárására a meglévő flotta mellé rendszeresítsék az univerzális repülőeszközt.

2 hozzászólás “Osprey-t Kanadának!”