A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétfőn egy csokorba fűzve.
Pár nappal ezelőtt az Alenia Aermacchi illetékesei örömmel jelentették be, hogy a 2012-ben beharangozott, többfeladatú szállítórepülőgépük sikerrel szelte a gyártó tesztközpontja (Torino, Olaszország) fölött az eget.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, Kanada merevszárnyú kutató-mentő repülőgépet keres. Az FWSAR (Fixed-Wing Search And Rescue) program keretében lefolytatandó típusváltás felkeltette a gyártók figyelmét, legutóbb Military jelentkezett a megmérettetésre.
2016 áprilisától Nagy-Britanniában a kutató-mentő szolgálatot civil kézbe helyezik, amivel egyetemben típuskivonásra és átszervezésekre kerül sor a fegyveres erők forgószárnyas-állományában.
Az izraeli védelmi tárca visszavonta a kiviteli engedélyeket két haditechnikai cég számára, s ezzel gyakorlatilag törölte azok szerződéseit török partnerükkel.
Bár az Indiai Légierő szóvivője a baleset másnapján azt nyilatkozta, hogy meghatározták a szerda este lezuhant MiG-29 ‘Fulcrum’ roncsainak helyét, a tegnap kiadott hivatalos közlemény szerint sem a pilóta, sem a roncsok nincsenek meg.
A Bell Helicopter részéről korábban is azt nyilatkozták, hogy van még piac a V-22 Osprey számára, de nem várnak a sültgalambra, igyekeznek újabb és újabb piacokat nyitni a típus számára.
A közelmúltban érdekes terv látott napvilágot: az európai fegyvergyártó konzorcium, az MBDA bemutatott egy többfeladatú eszközt, melyet a jövő csapásmérő fegyverének szán a gyártó.
A weboldal sütiket alkalmaz a jobb használhatóság és a nagyobb felhasználói élmény érdekében a részletes adatkezelési tájékoztatónkban rögzítettek szerint. EngedélyezemNem engedélyezemAdatkezelési tájékoztató