India előszeretettel vásárol be a jobbnál jobb masinákból, már most is elég széles a típuspaletta, de ezt igyekeznek tovább bővíteni, szemet is vetettek az Amerikai Tengerészgyalogság üdvöskéjére, a V-22 ‘Osprey’-ra.
A Boeing a napokban közölte, India adatokat kért a V-22-esről, azonban még nincs konkrét vásárlási szándék, mivel nem határozták meg a követelményrendszert sem, aminek a típusnak meg kell felelnie. Az biztos, hogy az Osprey-t az ázsiai ország Himalája menti hatánál alkalmaznák, ahol a nagy távolságok és magasságok miatt a helikopterek korlátozottan (vagy egyáltalán nem) használhatóak.
A tiltrotoros repülőeszköz egyesíti a helikopterek fel- és leszállási adottságait a repülőgépek nagyobb utazósebességével és -magasságával.
A V-22-est jelenleg csak a US Marine Corps és a USAF üzemelteti, de érdeklődik iránta Norvégia és Izrael is. Emellett kidolgoztak egy változatot a US Navy részére, mely a C–2 Greyhound feladatait látná el. A nyilatkozatok alapján a Bell és a Boeing körülbelül 10-12 potenciális megrendelőt tart számon, kínálták Kanadának és az Amerikai Egyesült Államok elnökének is.
Phoenix:
Erről a greyhound „dologról” van valami magyarul?
Én Pawe Low-kat cserélném erre. Lehet meg is lépik.
Greyhound oké, mert a két típus teherbírása szinte megegyezik.
Pave Low már kizárt, hisz az Osprey önvédelme máig nem megoldott.
Bár érdekes, hogy a SOCOM épp a Pave Low-okat cseréli Osprey-re.
Hogy érted az önvédelmet? Passzív vagy aktív? Mert szvsz ha mélységben fegyver kell akkor oda valami harcikopter megy, nem elég, ha az ablakba kilógatnak egy puskát. :-)
Pawe Low-nek a tovább fejlesztése lesz az utódja én úgy tudom.
Janaj:
Aktív önvédelme az Osprey-nek rosszabb, mint más forgószárnyasnak. Próbálkoztak a test alatti távirányított géppuskával, de nem jött be. Oldalsó állás a hajtás miatt kizárt.
Fontos, hogy saját védelemmel is el legyen látva.
„Próbálkoztak a test alatti távirányított géppuskával, de nem jött be.”
Mi volt a gond vele?
Nagyon jó ez a kép.
A Halászsas önvédelme tényleg nem megoldott, de egyrészt olyan helyen vetik be, ahol az ellenséges légi tevékenység minimális vagy semmi. A legnagyobb védelme a gyorsasága. Privát véleményem szerint ugyan katonai alkalmazásban is hasznos, de igazi haszna a polgári repülésben lenne.
Littlejohn!
off
Van itt egy Trekkes láttad?!
Fanboys filmet láttad?
on
@Deze75
Off
Trekkes=Star Trek?
Nem, sajnos nem láttam ezt a filmet. Az avataromon egyébként Jedi-mesterként vagyok látható.
On
:D
Littlejohn!
Azonnal megnézni, Star Wars fannak alapmű!
Mindent megértesz ,ha megnézed addig sajnos csak Padawanként futhatsz!!XD
off
Sajnos a fansághoz már idős vagyok.
De szólok a mentoromnak, Pamacs Mesternek, Ő biztosan befogad Téged Padawannak :) :)
http://img1.indafoto.hu/1/1/99121_08716ddaffb99ec9477c7ac2408d55e9/14349113_911c6dbe4031f1488796a3a83217cbb0_m.jpg
On
Jóóóóóóóóóóóóóó!
Köszönjük…. Az erő legyek Véled :) :)
„legyen”
beta:
Több hátulütője is volt:
– nagy tömeg (360kg)
– operátor tengeribetegséget kap használata közben
– ROE szigorítások miatti alkalmazhatóság
– nem lehetséges a gyors reagálás, mert a rendszer csak kis területet lát be egyszerre
Nekem tetszik ez a gép, de ha jól hallottam még mindig marha drága és vannak vele kisebb-nagyobb gondok… nem hiszem, hogy a típusban megjelenő technológiák vennék át a helikopterek szerepét a jövőben, de ez a kategória tökéletesen kiegészíti majd a mostani helikoptereket!
Fegyverzet tekintetében nekem lennének ötleteim a típus felhasználhatáságával kapcsolatban. Én például csinálnék egy támogató kiadást is, melynek az orrába egy nagy kaliberű gépágyú lenne (30mm) plusz pár darab 50-es kaliberű géppuska.
Little John:
Luke Skywalker: Yoda Mester hogyan váltál ilyen hatalmas Jedi harcossá?
Yoda: Nos, ifjú padawan, ez egy hosszú történet. Úgy kezdődött, hogy réges-régen kibaxtak egy bábszínházból… :-))
Nagyon jó az a kép!
Meg tudja mondani valaki, hogy India hány féle tipust(légierő) alkalmaz?
@Killer Clown
:D :D :D
@Gigabiga
Aki ezt meg tudja mondani, annak fizetek egy láda sört…
sulyid: oldalra egyáltalán nem tud tüzelni
Próbálkoztak ezen kívül az orrba integrált gépágyúval. A szintén az orrban elhelyezett elektronika miatt nem vált be. Próbáltak a törzs alá pótost és/vagy nem irányított rakétát helyezni. Valamiért ez sem vált be. Azt olvastam, hogy a pilótákra nagy terhet ró a halászsas vezetése. Egy plusz fegyveroperátornak hely sem lenne. A teszteléskor végigpróbáltak mindent. Nem véletlen, hogy végül „szűz” maradt. Illetve a hátsó rámpán van egy géppuska…..
Lehet nagyon gyerekes kérdés lesz:
A tiltrotol helyett elforduló sugárhajtóművek lennének?
Tartok tőle indiai kézben valami egészen horrorisztikus baleseti statisztikájuk lenne. De persze lehet csak az előítélet beszél belőlem…
Veszélyes lenne még a tiltrotorhoz képest is. Képzeld el leszálláskor…. A bekerülő szennyezésre érzékenyebb, többet fogyaszt, hangosabb… stb…
@Kolumbusz
DE ilyen még nincs nekik…. :D
Egyébként nem is aakkora hülyeség. Ha India komolyan számol hordozókkal, akkor még nagyon hasznos is lehet. utánpótlást, váltást, egyebet vihetne a hordozókra. mivel függőlegesen száll le, a sáncos hordozóról is vígan üzemelhetne…
gigabiga: bizony, a sugárhajtómű sokkal érzékenyebb a szennyeződésre, egy ilyen eszköznél pedig ez vele jár.
Majd ha olyan hajtóművet raknak rá, ami vagy nem lefelé irányuló légárammal hajtott, vagy nincs benne mozgó alkatrész, akkor lehet szó cseréről.
– Szasz Sahi! Képzeld, lezuztam egy 21-est.
– Az semmi! Én egy 22-est.
Egy nagyon-nagyon fontos rész kimaradt!!!
India uis nem csak a himalája és környékére venné, hanem érdeklődött, hogy átalakítható e AEWC feladatkörre a V22. Ha ez így lenne akkor India a nélkül juthat potens AEW géphez, hogy nem kell a hordozóira katapult.
Csak viszonítás képp, hogy mennyit tud levegőben lenni, távot megtenni egy CH46 és egy V22. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/MV-22B_combat_radius_in_Iraq_compared_with_CH-46E_combat_radius.svg
Más: Ez egy transport heli. Nem hind és nem apache. Egy Chinook, mil26on is alapszintű vagy semmilyen fegyverzet sincs. Felróni neki, hogy nincs rajta eléggé koklerség.
Fade: azért lett felróva, mert SAR/CAS feladatokra is fel kívánták használni a típust, de aztán lemondtak róla fent említett okokból (is).
A sima oldalajtós megoldás miért nem működhet? Biztos nem én találom fel a langyos vizet, de nem jövök rá mi a gond. Ha lebeg ajtó kinyit és lő, ha repül ajtó behúz és imádkozik.