|

Megérkezett az első két F-35B a tengerészgyalogosokhoz

A Lockheed Martin hivatalosan átadta az első két F-35B-t az Amerikai Egyesült Államok tengerészgyalogsága számára. A jeles eseményre a tegnapi napon került sor.

A BF-6 és BF-8 jelzésű F-35-ösöket egyesével, helyi idő szerint 15 óra 13 perckor és 16 óra 39 perckor érkeztek meg egy 90 perces átrepülést követően az amerikai gyártó texasi gyártelepéről a floridai Eglin légibázisra. A STOVL-képességű masinák katapultülésében Joseph Bachmann őrnagy és Matt Taylor alezredes ült. A két gépet az F-35 Integrált Kiképzőközpontjában a 2. Tengerészgyalogos Repülőezred 501-es számú kiképzőszázada és a 33. Vadászezred (USAF) együttesen repüli majd. Az „újoncok” az oktatók átképzésének befejeztével után (várhatóan augusztustól) kerülhetnek az ötödik generációs típusra.

Otthon, édes otthon! | Fotó: Lockheed Martin ,

Az Eglin légibázison az F-35-ösök hosszú sora várja a típusra kerülőket, már az USAF által átadott F-35A-k is itt gyülekeznek. Ha minden példányt átadnak, a tervek szerint 59 Lightning II-es állomásozik majd a floridai létesítményben. A bázis az utóbbi években rengeteg új létesítménnyel bővült, mivel biztosítani kellett mind a három F-35-variáns számára a teljes karbantartási hátteret és az oktatáshoz szükséges speciális eszközöket. Ennek köszönhetően a központ napjaink legfejlettebb ilyen jellegű intézménye lett, számtalan szimulátorral, digitális tanteremmel, kiértékelő szobával és a legmodernebb virtuális oktatóprogramokkal.

A tengerészgyalogosok számára nem ismeretlen az F-35B, tavaly októberben tengerre szállt a Villám, a USS Wasp fedélzetén zajlottak a típus hajófedélzeti próbái, melyek kétes eredményekkel zárultak. Egyfelől kiderült, hogy a hajó fedélzete a vártnál jobban bírta az F-35B hajtóművének gázsugara által okozott hőterhelést. Másrészt a próbák után repedéseket találtak a tesztelésen részt vett BF-2 és BF-4 szerkezetében. A repedt alkotót áttervezték és lecserélték mindegyik gépben, az azóta összeszerelt példányokba (a BF-5-östől kezdődően) pedig már egyből az áttervezett szerkezetet építették be. Nem ez volt az egyetlen repedéses történet, 2010 novemberében egy alumínium válaszfalban találtak repedéseket, a szóban forgó sárkányelemet is módosították azóta.

További képek a gépekről:

F-35B |Fotó: Lockheed Martin ,

Fotó: Lockheed Martin ,

Fotó: Lockheed Martin ,

36 hozzászólás “Megérkezett az első két F-35B a tengerészgyalogosokhoz”

  1. Az még az érdekes hogy miért nem követék a logikát a számozással mert szabad számok lettek volna a 24től fölfele az összes erre a 30al kezdték a számozást talán itt is féltek az áthallástól és mondjuk ha F-27 a neve akkor sokan össze keverhetik a Szuhojjal?
    Pl:ezért nem lett F-17 és F-19 ha jól tudom.

  2. Sokkal jobb a hajlékony tölős kosaras rendszer mint a boomos nem is értem miért ragaszkodik hozzá az USAF?

    Már miért lenne jobb? A munka javát a tankolandó gép pilótájára tolja. Áttöltési kapacitása jó, ha fele a merevcsövesnek. A világ nagy része azért használja, mert olcsóbb. A Navy meg azért, mert a buddy-buddy jellegő Intruderes gépen nincs boom.

    Amikor mindenki más bele értve a USN,USMC és a fél világ a kosaras rendszert használja….

    WTF? Az összes szárazöldi F-16-os boomos, ahogy az F-15. Ez kiket takar? A fél NATO-t, Dél-Koreát, Szaúd-Arábiát. Ne országra nézd, a leszállított és aktív gépek darabszámárt. Szerintem az USAF túlsúlya miatt a boomos gépek cirka 2/3-os többségben vannak…

  3. Nem értem miért nem kapott tolóerővektorálható rendszert vagy legalább úgy oldották volna meg a fúvócsővet mint az YF-23nál!

    Mert drága és szükségtelen. Az F-22 is lényegében csak azért kapta meg, mert kifejlesztették hozzá, akkor legyen rajta. A gép árán sokat már nem rontott. A HOBS korában szinte semmi értelme a TVC-nek. Irdatlan plusz költségekért minimális előnyt ad. Az F-22 sem dogfightra kapta, hanem elsősorban a nagy magasságú manőverezéshez, hogy az ellenfél DLZ-jét gyorsan összeomlassza a saját AMRAAM indítása után.

    Az 1 vs 1 légiharcokat leszámítba gyak. semmire sem jó a TVC.

  4. F-22, most meg F-35. nesze neked konkurencia.
    59 db kiképzésre! kis túlzással a fél világ ellen ez is elég lenne. üzenet a világ többi részének: hajrá uraim. lehet próbálkozni.
    a kasznit még úgy-ahogy talán sikerül kopizni. (bár szerintem azt se nagyon. a PAK-FA nem több mint az YF-23 gúnyrajza) de a technikai tudás jó darabig megfejthetetlen marad.

  5. az utolsó három kép fantasztikus. eleinte túl zömöknek találtam. pl: az YF-23-hoz. de egyre jobban tetszik. maga a művészi technológia. a J-10 ehhez képest olyan, mintha minden eddigi gépből loptak volna egy részelemet és összeollózták volna. talán ezért is olyan nagy. Frankenstein műve a repülők között.

  6. Gyakorlatilag így az USA brutálisat erősödik, mert a korlátozott képességű Harrierek helyett ezzel kis repülőgéphordozók lesznek a Wasp-ok is, ha Sea control misszióval hajóznak ki, és ráadásul potensebbek, mint a világon bármi leszámítva a CDG-t és a saját CVN-jeiket. Egyszerűen döbbenetes az USA túlereje, és nagyon jól tartják szinten.

  7. „Egyszerűen döbbenetes az USA túlereje,”

    Hát az tuti, nem is beszélve arról hogy 2015-től jön az új tomahawk rakéta aminek a sebessége 6 mach lesz .
    Ilyen fölénnyel azt tesz a többi regionális hatalommal amit csak akar .
    Nem bánnám lenne egy kelet-európai katonai szövetség német vezetéssel.
    A repülő meg a rakéta fejlesztéseket meg meg oldanák együtt az oroszokkal mint ahogy India is .
    Már bocs a mellébeszélést.

  8. „Nem hiszem,hogy teleraknák ilyenekkel a LPD-ket az nem erre való,kell rájuk a helikopter mert elsősorban partraszálló hajók.”

    Ez nem hit kérdése. Küldetés kérdése. Ott van kolombusz hszében is a ha. Ha kell, ha olyan a küldetés simán nem az alap 10db F35B lesz rajta hanem jóval több.

  9. Najó de az a 11 az csak sima supercarier…. Lehet ráadásul csak 10 lesz. Tiszta ciki. Kell mellé az a 12db America ami ha kell heli hordozó, ha kell „mini hordozó” ha kell LHD. American ráadásul a partraszállós verzioban (csak 6db F35!) elfér egy komplett MEU… ami azért magában combosabb mint a Magyar honvédség cakkpakk. :)

  10. Fade

    „American ráadásul a partraszállós verzioban (csak 6db F35!) elfér egy komplett MEU… ami azért magában combosabb mint a Magyar honvédség cakkpakk. :)”

    És nem csak nálunk!!!Ezért gondolom,hogy nem kell őket kordozóként használni.