A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Az Airbus Military egy új vásárlójelöltet nézett ki az A400M számára, aki nem más mint India. Az európai cég jövő évben szeretne tárgyalásokat kezdeni a dél-ázsiai ország vezetőivel, mint potenciális vásárlókkal. Az Indiai kormány idáig még nem jelezte érdeklődését az európai szállítógép iránt, de a cég szóvivője szerint ha ez megváltozna, örömmel ülnének a tárgyalóasztalhoz. Optimizmusukat arra alapozzák, hogy a közel 40 tonnás teherbírású gép kitölthetné a nemrég megrendelt C-130J-30 és C-17A közötti rést, és képes üzemelni kiépítetlen repülőterekről is, ami Indiában szép számban előfordul.
Október 15-én az Airbus megnyitotta új katonai kiképző központját Sevillában. A létesítmény – mely a világon az egyik legmodernebb – ad otthont az A400M jövőbeli pilótáinak képzési rendszerének. Összesen 6 repülőgép szimulátor elhelyezésére nyílik lehetőség, ebből kettő már készen is áll a használatra, egyen a CN235, egyen pedig a C295 pilótái gyakorolhatnak és hamarosan elkészülnek az A400M szimulátorral is. De nem csak a pilóták, hanem a műszakiakat is itt képzik a közeli jövőtől kezdődően. Reményeik szerint évente 1 000 ember kiképzését tudják elvégezni az új központban.
Október 14-én az Amerikai Haditengerészet VAQ-135 „Black Ravens” századának történetében jeles esemény jött el, miután leadták az utolsó EA-6B Prowler elektronikai zavaró gépüket. Ezeket November 1-től a Super Hornet átalakított verziója, az EA-18G Growler váltja, ezzel ők lesznek a 4. század akik megkapták az új gépeket.
A Pratt & Whitney kapta a megbízást hogy 4 tartalék hajtóművet szállítson le a Görög légierő F-16 flottájához 33,9 millió dollárért. Az új erőforrások a legmodernebb verzióból kerülnek ki, a görögök az F100-PW-229 EEP típust kapják.
Az Egyiptomi kormány bővítette bevásárló listáját, melyen a főszerepet 20 F-16 Block 50/52-es vadászbombázó jelenti. Persze még ezek a gépek sem érnek sokat felszerelés nélkül, ezért most felderítő konténerekkel bővült a lista, mégpedig az egyik legjobb fajtából. A DB-110-es eszközök biztosítják majd az Egyiptomi Légierő felderítő képességét éjjel és nappal egyaránt. Az adatokat valós időben képesek továbbítani az adatátviteli rendszernek köszönhetően, ezzel biztosítva a gyors helyzetfelismerést és reagálást. A megrendeléssel a gyártó, a Goodrich Corporation 11 millió zöldhasút kaszálhat be.
Pár éve az Amerikai Légierő egy meglepő döntést hozott: kiírnak egy tendert egy fegyveres felderítő és könnyű támadó gépre. Erre azért van szükség, mert Afganisztánban a sugárhajtású vadászgépeknek gyakran órákon át kell körözniük a célterület felett, mire az ellenség előbukkan. Ez pedig közel sem a leggazdaságosabb módja a hadviselésnek. Az ilyen feladatkörre pedig tökéletesen megfelelne egy dugattyús motoros, egyenes szárnyú típus, precíziós bombákkal és nem irányított rakétákkal felszerelve. Mivel ilyen típust többen is készítenek világszerte, ezért népes rajtvonallal indult a verseny. A svájci Pilatus PC-9, a brazil Super Tucano, a Hawker Beechraft AT-6C Texan II, valamint az Air Tractor AT-802U, mely eredetileg egy mezőgazdasági gép. Na és most a hír apropója: a Hawker Beechraft terméke október 15-én került a tesztelő csapat kezei közé. A tesztekre Arizona államban kerül sor, a légierő egyik tesztközpontjában. A gép egyik nagyon csábító eleme talán az lehet, hogy repülőt óránként „mindössze” 600 dollárjába kerül az amerikai adófizetőknek, ellenben az A-10 és F-16 15 000-től 17 000-ig terjedő repült óra költségével.
Október 17-19. között Djibutiban tartózkodik az Udaloj-osztályú romboló, az Admiral Levcsenko. Az Északi Flottába tartozó orosz hadihajó még július elején érkezett az Ádeni-öbölbe Oroszországot képviselvén a kalózok elleni harcban. Az Admiral Levcsenko víz és élelmiszer készleteinek feltöltése után ismételten kihajózik majd az Ádeni-öbölbe.
Az idei év első Bulava indítás végre sikert hozott a finoman szólva is problémás programnak, ám a 2010-re jutó, végül csak 3 indításból kettő még hátravan. A soron következőnek még október vége előtt kellett volna megtörténnie a tervek szerint, ám Nyikolaj Makarov vezérezredes, az orosz haderő vezérkari főnöke a közelmúltban úgy nyilatkozott, hogy az előző teszt eredményeit még elemezniük kell, így elhalasztják a második tesztet. A vezérezredes nyilatkozata szerint a tesztre nem túl sokára, ám semmiképpen sem októberben kerül majd sor.
—–
Közreműködött: Tcat
„Az Admiral Levcsenko víz és élelmiszer készleteinek feltöltése után ismételten kihajózik majd az Ádeni-öbölbe.”
A felszíni egységeken nincs olyan víztisztító rendszer ami tengervízből tud iható vizet előállítani???
Mostanában mintha ritkábban lehetne sikeres kalóztámadásról hallani, eredményesek a srácok, vagy a média unt rá a kérdésre?
dudi
A víz egy érdekes kérdés a hadihajókon. Ha nuki a meghajtás akkor no problem , de ha hagyományos akkor kezdődnek a bajok. A baj kettős. Egyrészt egy hajó az egy igen szoros élettér a személyzetnek így a betegségek fertőzések nagyon gyorsan terjednének. Éppen ezért a tisztálkodás és a fris víz ( inni főzni ) prioritást élvez. Viszont ez energia és helyigényes dolog. Pl a Collins class on 46 emberre egy terjedelmes fordított ozmózisos berendezés van és egy 6000 literes tartály úgy hogy a tisztálkodás hogy úgy mondjam nem élvez ott túl nagy prioritást ( ha gépész vagy akkor naponta, ha meg szonáros vagy fegyverrendszer kezelő akkor két három naponta tudsz zuhanyozni)
Aztán ott van a fogyasztás mellett a víz frissítés ami vegyszerekkel javítható de így is cserélni kell folyamatosan. Az orosz hajók sokat fejlődtek de az embercentrikusság a felhasználóbarát kialakítás ma sem az igazi.
„Az orosz hajók sokat fejlődtek de az embercentrikusság a felhasználóbarát kialakítás ma sem az igazi.”
Milyen diplomatikusan fogalmazol…. :)
Fade
A franciák igen kényesek az „életminőségre”. Ennek ellenére tegnap amikor egy francia hadihajó ( igaz nem a legkorszerűbb de ma is használatban lévő ) fedélzetén voltam hááát megdöbbentő volt hogy milyen konfortbeli különbség van a mai hajók javára.
És akkor ehez adjuk hozzá az oroszokat.
Kuruc Neked mi a foglalkozásod vagy ,hogy kerülsz te egy hadihajóra?
Így. :)
http://www.navy.gov.au/Main_Page
Star Trek
Tudod Kuruc 1 ultra magyar ausztrál tengerész akinek mindig van valami baja a kínaiakkal vagy a muszlimokkal:)
OFF
Ha már hírek: Már megint beírást kaptam… Idén ez már a 3. vagy 4. … Most már megint bünitben leszek pár napig… Kuruc ez is a te hibád!:)
Kuruc71
Én el voltam tévedve mert úgy gondoltam ma már nincsenek nagy víztartályok a hajókon mert mindegyiknek van olyan víztisztító rendszere ami képes kielégíteni a szükségleteteket.
Megvilágosodtam!
Kuruc71 aussi vs. gall vs. orosz hajókon tapasztalható életminőség kapcsán ez a pár blog poszt ugrott be. Who knows mennyire hiteles, ám egy olvasást megér szerintem :) Francia vs. orosz hadihajón tapasztaltak @ 2004
http://redbannernorthernfleet.blogspot.com/2010/02/even-russians-know-they-suck-part-i.html
http://redbannernorthernfleet.blogspot.com/2010/02/even-russians-know-they-suck-part-ii.html
http://redbannernorthernfleet.blogspot.com/2010/02/even-russians-know-they-suck-part-3.html
http://redbannernorthernfleet.blogspot.com/2010/02/even-russians-know-they-suck-part-4.html
http://redbannernorthernfleet.blogspot.com/2010/02/even-russians-know-they-suck-part-5-end.html
Tudom nem a cikkben szereplő hírekhez tartozik, de gondolom érdekes/tanúságos cikk http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/hirek/torkolattuz_az_afgan_ejszakaban/ , legalább is számomra.
Ezek szerint mi magyarom már megint egy olyan dolgot találtunk ki amit még senki eddig soha, és megoldottuk a „hogyan növeljük a páncélvédettséget a járműveken fellépő súlygyarapodás nélkül tábori körülmények között”. Egyébként meg csak nekem tűnik úgy a cikk, hogy
fényezni próbálják az elavult BTR-jeinket úgy, hogy azzal példázgatunk mennyi BTR-80 szolgál az a afgánoknál.
Szerintem ez szánalmas.
Chris
Valóban szánalmas homokzsák…meg áll az ész,ennél még annál is ótvarabb mint amit az amik akkor csináltak amikor rozsdás acéllemezeket erősítettek a HMMWV-re Irakban és Afganisztánban.
Dudi, crhis, azért a homokzsák, önmagában elég hatékonyan véd a kumulatív töltetek ellen… főleg ha nem pusztán belapátolnak egy jutazsákba egy kis sivatagi homokot:)
Ha a zsákon sikerül eldurrantani az RPG-t,akkor a plazmasugár nem megy át a páncélon, mert oldalirányban is terjeszkedni fog…
Lehetne persze kerámiát is használni, de az nem áll ellen (acélburok nélkül) a hagyományos lövedékeknek, és ezért gyakran ellene cserélni…
Rács, homokzsák,, ingyombingyom… Mindent felraknak még az amik is, mert lehet akármilyen járművük, tankjuk, csak csak átlyukasztják őket…
igla
Én nem azt mondom, hogy az általad felsorol módszereket nem ismerem, meg hogy nem érnek semmit.
Nekem a cikk tálalása nem tetszik. Az a módszer ahogy a HM próbálja fényezni a laikus embernek a BTR jeinket, a hab a tortán meg ez „nem növelték meg a jármű harci tömegét” (és kérem nem belekötni a harci szóba).