|

USN: plusz 69 F/A-18?

A U.S. Navy parancsnokai azon őrlődnek mostanság, hogy vegyenek-e 69 db F/A-18 E/F Super Hornetet. Hogy miért? A válasz egyszerű: az 5. generációs F-35 Lightning II gépek még sokáig nem fognak szolgálatba állni náluk (sem), és addig bizony a jelenlegi F/A-18 flotta, mely a régebbi C/D és az újabb E/F gépekből áll, eléggé elhasználódik, köszönhetően a hatalmas terhelésnek.

|

Katapultált a másodpilóta

Ma delelőtt fél tizenkettőkor a szlovéniai Sevnica felett a szlovén légierő Pilatus PC-9 iskolagépéből eddig ismeretlen okból katapultált a másodpilóta. A katapultálást a védelmi minisztérium szóvivője szerint sérülések nélkül megúszta, de megfigyelésre elszálitották a cerkljei egészségházba. A pilóta, aki a gépben maradt biztonságosan leszállt a cerkljei katonai reptéren.

|

Nukleáris meghajtású cirkálókat forszíroz néhány képviselő

Oldalunkon többször szerepelt a hírekben a DDG-1000 Zumwalt osztályú romboló fejlesztése. Utóbbi időben főleg az hogy az iszonyatos költség(túllépés)ek mellett célegyenesbe érkező program keretén belül várhatóan megépül a tervezett 7 hajó. Jelenleg 3,3 milliárd Dollár köszön vissza a leendő rombolók áráráról. Eddig kér hajó ára lett biztosítva, a haditengerészet a következő 3 milliárdot a 2009-es költségvetésbe igyekszik bepaszírozni. Független elemzések szerint azonban inkább 5+ milliárd Dollár a reálisabb ár. Ez nagyjából egy amerikai anyahajó ára.

|

Lecsukják a Hadurat?

Tegnapi nap (március 6.) során Bankogban letartóztatták a már régóta körözött hírhedt 41 éves orosz fegyverkereskedőt, Victor Bout-t. Bout-t amerikai megkeresésre, táj hatóságok fogták el. A kereskedőt – U.S.

|

Újjászülető Bradley-k

Az amerikai hadsereg jelenleg véglegesíti a közel 30 tonnás, már „egynéhány” harci bevetést maga mögött tudó M2/M3 Bradley páncélozott gyalogsági harcjármű modernizálásának terveit, mely keretében felszerelnék olyan modern szenzorokkal, számítógépekkel, illetve fegyverekkel, melyekkel 2050-ig is szolgálatban maradhatnának.

|

A Boeing magyarázatra vár

Mint ismeretes, a KC-X programot, azaz az ősrégi KC-135 tankerek leváltását egy korszerű típussal az Európai EADS nyerte meg a Northrop Grummannal közösen kifejlesztett, az Airbus A330-ason alapuló, KC-45A-val. A tény, hogy a tenderen a Boeing maradt alul alaposan felszította a kedélyeket a tengerentúlon, amiről természetesen már beszámoltunk.