|

A Boeing magyarázatra vár

Mint ismeretes, a KC-X programot, azaz az ősrégi KC-135 tankerek leváltását egy korszerű típussal az Európai EADS nyerte meg a Northrop Grummannal közösen kifejlesztett, az Airbus A330-ason alapuló, KC-45A-val. A tény, hogy a tenderen a Boeing maradt alul alaposan felszította a kedélyeket a tengerentúlon, amiről természetesen már beszámoltunk.

|

KC-X: Az Airbus a befutó

A rétestésztaként nyúló KC-X program, azaz az ősrégi KC-135 tankerek váltótípusának kiválasztásáról szóló tender befejeződött. Mint tudjuk két gép, a Boeing 767 utasszállítóra alapozott KC-767 illetve az Airbus 330-ason alapuló, a Northrop Grummannal együttműködésben kifejlesztett KC-30 versengett az Egyesült Államok hadserege kegyeiért.

|

A Boeing KC-767 jobb(?), mint a KC-30/A330MRTT

A Boeing nyilvánosságra hozott egy 53 oldalas tanulmányt, melynek tárgya a Boeing 767 AT (Advanced Tanker) és az Airbus A330 tanker összehasonlítása. A tanulmányt független repülési kutatóvállalat készítette, és a st. louis-i cég finanszírozta. Állításuk szerint nem „fizették le” a készítőket, de felmerülhet a gyanú, hogy pusztán reklámozni akarják gépüket.