Június 7-én az EADS konzorciumhoz tartozó Airbus Military vállalat sevillai telephelyének repülőteréről levegőbe emelkedett a második szériagyártású A400M stratégiai teherszállító repülőgép. Az MSN8 jelzésű példány a Francia Légierő megrendelésére készült, így már az Armée de l´Air színeiben pompázva végezte el szűzfelszállását. Az F-WWMQ lajstromjelű A400M-mel minden rendben volt, a repülés során semmilyen rendellenességet nem észleltek. Az elkövetkezendő hónapokban még sor kerül vele az ilyenkor szükséges, rutin berepülési programra a típus végszerelő sorának helyt adó sevillai komplexumban, majd 2013 harmadik negyedévében átadják a Francia Légierőnek.
Utóbbinak egyébként nem ez lesz az első A400M-je, hiszen az MSN7, az első szériapéldány szintén az ő megrendelésükre készült. Mivel ez már március 6-a óta végzi berepülési programját, aminek vége felé jár, pár héten belül sor került átadására, ami fontos mérföldkő lesz a típus történetében. S bár az utóbbi hónapokban sikerült viszonylag felgyorsítani a gyártási folyamatot, az A400M program közel négy éves csúszásban van – 2012 márciusában, amikor az MSN8 végszerelése kezdődött, még arról szóltak a hírek, hogy 2013 első negyedévében adják át a Francia Légierőnek, mely 50 darabot rendelt a típusból.

Az MSN8 első felszállása | Fotó: Airbus Military ,
A következő ország, amely A400M-et vehet át, Törökország lesz, a számukra készülő MSN9 várhatóan idén nyáron emelkedhet először a levegőbe. A többi megrendelő – például az A400M légi-utántöltő képességéről lemondó Nagy-Britannia – csak 2014-ben ünnepelheti az első saját Atlas átvételét.
Az A400M-ről bővebben a típusról szóló cikkünkben vagy híreinkben lehet olvasni, illetve érdemes elolvasni a HTKA és az Atlas első „közös élményéről” szóló beszámolónkat is.
Forrás: EADS