Egy éjszakai gyakorlat során lecsúszott a pályáról, egy hótorlaszban állt meg és megrongálódott a Finn Légierő egyik McDonnell Douglas (most Boeing) F/A-18C Hornet típusú vadászbombázó repülőgépe.
A héten rendezték meg a Phantom Flight Satakunta légi hadgyakorlatot, melynek során egy, az éjszakai repülésben gyakorlatlan pilóta éjjellátó segítségével próbált leszállni a Tampere-Pirkkala Légibázis kivilágítatlan pályájára, ám a gép megcsúszott a talajfogáskor, majd lefutva a pályáról egy hótorlaszban állt meg. A „HN-428” jelzésű finn Hornet javítható sérüléseket szenvedett, melyeket főképp az okozott, hogy az ijedt pilóta katapultált a megcsúszó gépből. A Martin-Baker NACES típusú katapultülés rendben működött, a pilóta karcolásokkal megúszta az esetet, ám a közeli kórházba szállították kivizsgálásra.
A Finn Légierő számára ez szerencsés eset volt, a gép újból repképes állapotba hozható, nem úgy, mint a 2001 novemberi esetnél, amikor két F-18-as ütközött össze egy éjszakai gyakorlórepülés alkalmával, az egyik gép lezuhant, míg a másik sérült, egy járó hajtóművel repülő gépet hazavitte a pilóta. Az akkor kijavított és átalakított gép azonban nem repült sokáig, a 2009 szeptemberében átadott, immáron kétüléses Hornet 2010 januárjában lezuhant. Az esetről készült jelentésért erre tessék!