A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
177 millió dollár/darabos áron vásárolhat F-35 elektronikával felvértezett F-22-eseket Japán. A szigetország az előző évtizedben erősen lobbizott, hogy megkaphassa a „Ragadozókat”, azonban az Amerikai Kongresszus akkor a titkos technológia magasfokú megléte miatt leszavazta az exportot. Tokióban azóta sem adták fel a tervet, hogy rendszerbe állítsák az első 5. generációs típust, melynek elektronikája ma már nem jelenti a csúcskategóriát, és mivel a gyártást is leállították, mindenképp szükséges lenne a vérfrissítés. A kisebb méretű F-35-ös rendszereivel felturbózva ajánlaná újra a Raptort a Lockheed Martin, azonban a kért ár jelentősen magasabb annál amit Japán kifizetne, mely anonymus források szerint 133 millió zöldhasú gépenként.
Az Amerikai Légierő 80. vadász századához tartozó egyik F-16-osnak kellett leoldania az üzemanyag póttartályát és kényszerleszállást végrehajtania július 30-án. Az esetre Ausztráliában került sor az Ausztrál Királyi Légierő Darwin légibázisához közel. A pilóta nem sokkal felszállás után problémát észlelt, ezért visszafordult a reptérre, és közben a felesleges tehertől is megszabadult.
Tokió a 2021-től szolgálatba álló RQ-4 felderítő repülőgépekhez egy 150 fős üzemeltető csoport felállítását tervezi. Az egység személyzete a haderő 3 részéből kiválogatott emberekből áll fel, a közös üzemeltetéstől a hatékonyság jelentős növekedését várják.
Washington D.C. után Új-Delhi lehet a következő főváros, melynek légvédelméről a NASAMS 2 rendszer gondoskodik. Indiai hírek szerint a védelmi beszerzési hivatal már rábólintott a beszerzésre, melynek állítólagos költsége 1 milliárd dollár.
88 darab F/A-18C/D repülőgépéhez akar új, aktív sugártérítésű radart vásárolni az Amerikai Tengerészgyalogság. A lokátorok cseréjére a tengerentúli szokásokhoz híven verseny indítanak, melyben a jól megszokott Raytheon és Northrop Grumman páros méri össze erejét ismét. Előbbi már egy évtizede ajánlgatta a haderő számára az APG-79 AESA rendszerű lokátor, hagyományos Hornetekhez kifejlesztett változatát. Nemrég a USMC kérésére végre is hajtottak egy kompatibilitási tesztet, mely sikerrel zárult az APG-79(V)4 számára. A Northrop Grumman egyelőre adott ki nyilatkozatot arról, hogy már megejtették e hasonló próbát a SABR (Scaleable Agile Beam Radar) radarral.
A Raytheon a piac másik részén is gőzerővel próbálkozik, legújabb üzleti tervükben az szerepel, hogy a Harpoon hajók elleni rakétákat a Kongsberg-el közösen fejlesztett Naval Strike Missile (NSM) rakétákkal váltsák le amerikai és külföldi piacokon egyaránt. A vállalt már bezsebelt két megrendelést a fegyverre, az Amerikai Haditengerészet az LCS (Littoral Combat Ship) és FFG(X) jövőbeli fregattok számára rendelte meg.
A USS Iwo Jima (LHD 7) fedélzetén stoppol Olaszországból az Egyesült Államokba egy olasz AV-8B Harrier II. A vadászbombázónak karbantartásra kell a tengerentúlra utaznia, ám ahelyett hogy átrepülné az Atlanti-óceánt, leszállt a Földközi-tengeren utazó USS Iwo Jima fedélzetén, majd a pilóta a géppel együtt a hajón teszi meg az utat Észak-Karolinába a Tengerészgyalogság Cherry Point bázisára.
Hazánk után Luxemburg is megrendelést adott le a H145M helikopter típusra, 2 példányt vásárolnak. Az Airbus Helicopters jövőre szállítja le a forgószárnyasokat, melyek egy évvel később állnak szolgálatba. Felszerelésük között megtalálható lesz a ereszkedő kötél, kamera, keresőfény, fejlett kommunikációs rendszer, és ki lesznek alakítva a csatlakozók bármikor felszerelhető könnyű páncélzat számára.
Kína hivatalosan is átvette az első szállítmány Sz-400 légvédelmi rendszert. A TASSZ hírügynökség jelentése szerint az első szállítmány még májusban érkezett meg a legnagyobb népességű országba teherhajón. Július utolsó hetében az átviteli bizonyítvány is aláírásra került.
Történelme legnagyobb fegyvercsomag beszerzésére készül az Izraeli Légierő. Összesen 11 milliárd dollár értékben vásárolnának a Boeingtól, a csomagba F-15-ösök, CH-47-esek és KC-767-esek tartoznak. A hírek szerint az F-15IA, azaz Israel Advanced verziót kapnák, melynek csökkentik az észlelhetőségét, feltehetően a(z eddig) sikertelen Silent Eagle programra építve. Tavaly már felmerült az IAF újabb F-15 igénye, melyről aztán januárban újabb hírek láttak napvilágot. A pár napja bemutatott F-15X-nek is köze lehet a megrendeléshez, kíváncsian várjuk a fejleményeket.
St. Louis repterén hajtott végre kényszerleszállást az Amerikai Haditengerészet egyik kétüléses F/A-18F vadászbombázója. A vészhelyzetet az okozta, hogy felszállás után nem tudták behúzni a futóművet. A pilóta körözéssel az üzemanyag kifogyasztásába kezdett, és miután megfelelő volt a gép tömege a biztonságos leszálláshoz, a pilóta a kifutó felé vette az irányt és sikeresen lehozta a Super Hornetet.
A General Atomics az MQ-25 fejlesztésükhöz szánt fékhorgot tesztelte. Július 23-án jelentették be, hogy komoly próbáknak vetették alá a horog mozgatását biztosító munkahengert. Dinamikus körülmények között vizsgálták a hidraulikus munkahenger teljesítmény karakterisztikáját. A kapott adatokat felhasználva folytatják a pilóta nélküli utántöltő repülőgép fejlesztését.