|

AESA lokátort kapnak a JF-17-esek

Világszínvonalú radarral látja el a Pakisztáni Légierő egyhajtóműves vadászbombázóit Kína, melytől a típusra érkező exportmegrendelések növekedését is várják.

A Naijing Elektronikai és Technológiai Kutatóintézet vezetője, Hu Mingchun adott ki nyilatkozatot a vállalata által fejlesztett KLJ-7A aktív sugáreltérítésű (Active Electronically Scanned Array – AESA) lokátorról, melyet a CAC/PAF JF-17 Thunder legújabb, Block III-as szériájába szánnak. Az első alkalommal a 2016-os makaói repülőnapon bemutatott radar az igazgató elmondása alapján jelentősen kibővíti a vadászbombázó képességeit.

A mechanikus mozgatású KLJ-7-hez képes megnövekedett az érzékelési távolság, mely lehetővé teszi, hogy a JF-17-es hamarabb detektálja a többi repülőeszközt mint hogy őt észrevegyék, és az “elsőnek látni, elsőnek lőni” terminológia alapján így lépéselőnyből kezdeményezhet harcot a pilóta. Az új lokátor több tucat cél követésére képes, és megoldott  a szimultán célleküzdés, azaz egyszerre több rakéta rávezetése is lehetséges több különböző repülőeszközre. A zavarvédettségen is javítottak, elődjéhez képest javult az elektronikai zavarás kiszűrése.

A radar mellett egyéb újdonságok is bemutatkoznak a Block III-as szérián, fejlesztettek az avionikán, valamint a pilótafülke is új kijelzőket kap, de a lokátort úgy tervezték, hogy a korábbi Block I és II-es szériák orrkúpja alá is felszerelhető legyen.

Parkoló JF-17 Thunder a gép orra felől, a gép orránál magasabbról fotózva

A JF-17-ről további képek a fenti fotóra kattintva elérhető képtérban tekinthetőek meg. | Fotós: jets.hu ,

A vérfrissítéstől azt várják, hogy megdobja a külföldi érdeklődést a típus iránt, mely eddig az alacsony ár ellenére eléggé lappangott. Az első export rendelést a 2015-ös Dubai Airshow-n jelentették be, azonban a vásárló kilétét akkor titokban tartották. Következő év elején Srí Lankát hozták hírbe a Thunder-rel, de a mai napig ködösek a részletek ez ügyben, majd a Nigériai Légierő fejlesztésénél is felmerült a kínai/pakisztáni vadászbombázó. A legújabb jelentkező Mianmar, akiknél a lincenszgyártás lehetősége is felmerült tavaly januárban.

Fórum hozzászólások

  • Mackensen
    Namármost ez vagy PS, vagy tényleg odaadták a pakiknak a PL-15-öst
    Lehet náluk meg már a pl-21 félúton van a légierőhöz ;)
  • Úgy tűnik, Mianmar az első külföldi megrendelő, ráadásul hamarabb lett kétüléses változatuk, mint a pakisztániaknak.

  • Szittya írása
    Pakisztan de ide beillik szerintem.
    50 db jf17 block 3 ast rendelrek kinatol. /kinai gyartassal surgosen!!!/a kinaiak szallitani fognak surgosen./
    Kozbe pakisztanba tegnap titokba megerkezett 36 mirage V amit a pakisztaniak /kicsit modernizalnak../
    Es vasarolnak 30 db wz 10 harcihelikoptert mert india a pakisztani hatarra telepitett apache okat /8/ at egyenlore.
    Tovabba hq7 eseket is akarnak beszerezni
    +

    PL15 spotted on JF-17 Block 2 under trials in the skies of Pakistan. Earlier PAF has received it's first consignment of 100 PL15 missiles from China for integration on it's existing fleet of Thunders.
    This is what we have been saying since 2017. Finally PL-15 is in service

    [​IMG]
  • Olvastam erről, hogy megkapják a PL-15-öst. Hittem is, meg nem is. De ezek szerint igen.
    A Block 3 gép + PL15 azon a környéken mindent tarol. India nagyon bele kell húzzon.
  • Mackensen
    Olvastam erről, hogy megkapják a PL-15-öst. Hittem is, meg nem is. De ezek szerint igen.
    A Block 3 gép + PL15 azon a környéken mindent tarol. India nagyon bele kell húzzon.
    Le kell hogy adják a rendelést 200 Szu-57esre. Bár az F-35tel jobban járnának.
  • Mackensen
    Olvastam erről, hogy megkapják a PL-15-öst. Hittem is, meg nem is. De ezek szerint igen.
    A Block 3 gép + PL15 azon a környéken mindent tarol. India nagyon bele kell húzzon.
    Ha egy milliméternyi agyuk van, most engedik el az újra indított MMRCA-at, és rendelnek be még 100 Rafale-t, pár száz Iris-T és Meteor mellett. Kifogytak az időből, hogy saját fejlesztésekkel és 5 évig nyújtott tenderekkel bohóckodjanak.
  • arbalest
    Ha egy milliméternyi agyuk van, most engedik el az újra indított MMRCA-at, és rendelnek be még 100 Rafale-t, pár száz Iris-T és Meteor mellett. Kifogytak az időből, hogy saját fejlesztésekkel és 5 évig nyújtott tenderekkel bohóckodjanak.
    Az se holnapra érkezne meg. Erről elkéstek.
  • zsolti
    Az se holnapra érkezne meg. Erről elkéstek.
    Nyilván, de még mindig gyorsabban, mint ha 2023-ig megszülik, hogy ki legyen az MMRCA 2 győztese (már ha jobban sikerülne, mint az első kör).
  • arbalest
    Ha egy milliméternyi agyuk van, most engedik el az újra indított MMRCA-at, és rendelnek be még 100 Rafale-t, pár száz Iris-T és Meteor mellett. Kifogytak az időből, hogy saját fejlesztésekkel és 5 évig nyújtott tenderekkel bohóckodjanak.
    .
    .
    Meg egyelöre el kene engedni ezt a "Make in India" nevu minden aron eröltetett vesszöparipajukat, ami ugyan jo a hazai ipar epitgetesere, de a beszerzeseket nagyon megneheziti, lassitja es szerintem olcsobba sem teszi. A franciak szivesen felfuttatnak nekik a Rafale gyartast, Aribusbol is tudnak szazaval gyartani es atadni, a Rafale is biztos felfuttathato ha szukseg van ra.
  • Capslock27
    .
    .
    Meg egyelöre el kene engedni ezt a "Make in India" nevu minden aron eröltetett vesszöparipajukat, ami ugyan jo a hazai ipar epitgetesere, de a beszerzeseket nagyon megneheziti, lassitja es szerintem olcsobba sem teszi. A franciak szivesen felfuttatnak nekik a Rafale gyartast, Aribusbol is tudnak szazaval gyartani es atadni, a Rafale is biztos felfuttathato ha szukseg van ra.
    Az is elég lenne, ha a turbánosok kicsit visszavennének az arcukból, és a beindítandó indiai Rafale-gyártósorra odaengednék a francia minőségellenőröket és műszaki átvevőket. Az biztosítaná igazán a hazai ipari fejlődést, ha az európai minőségi követelmények szerint megtanulnának dolgozni. Nem is tudom hogy képzelték, hogy a repiparban majd francia gyári minőségi garanciákat kapnak anélkül, hogy a francúzok látnák hogyan dolgoznak a turbánosok. Aztán ha beköszön 1-2 baleset, katasztrófa, vagy csak hónapokra földön ragadnak a gépek valami gyártási hiba, hanyagság miatt akkor a francia termék/Rafale imázsát rombolják?!!

Ugrás a fórum topichoz