|

Beelőzné a többieket a Lockheed Martin

Olyan ajánlattal állt elő az amerikai óriás, melyet a versenytársak nem biztos, hogy tudnak űberelni.

A hírek szerint a Lockheed Martin arra készül, hogy olyan ajánlatot nyújtson be a T-X tenderre, melyben vállalja, hogy az előírt 2024-es szállítási határidő helyett már 2022-ben átadja az első sorozatgyártású példányt az USAF számára. Az amerikai kiképzőgépek rendszeresítésére irányuló közbeszerzési eljárásra március 30-ig kell jelentkezni, így a konkurenseknek nem sok idejük van, ha ütősebb kártyát akarnak előhúzni.

A T-50A első repülése | Forrás: KAI ,

A 2015 márciusában elindított T-X tender keretében a szuperszonikus T-38C Talon típusú sugárhajtású kiképzőgépek leváltására keresnek olyan típust, mely megfelelő módon képes elvégezni a pilóták képzését az elkövetkezendő 40 évben. Az előzetes darabszámok szerint 350 gép megrendelése biztos, de valószínű, hogy ez a szám tovább fog növekedni. Már csak azért is, mert a legfrissebb hírek szerint az F-16C agresszorok váltótípusaként is emlegetik a típust.

A többszörös bejelentések és szakítások után kezd kirajzolódni a végső nevezési lista: az egyedül maradó Leonardo mellett a Boeing – Saab teljesen új tervezésű típusa és a Lockheed Martin – KAI által fejlesztett T-50A indul nagy reményekkel.