Végrehajtotta első repülését a T-50 Golden Eagle sugárhajtású kiképzőgép T-X tenderre szánt változata, a T-50A.
Június 2-án a dél-koreai Sacheonban levegőbe emelkedett a Lockheed Martin és a Korea Aerospace Industries (KAI) közös gyermekének első, közösen továbbfejlesztett verziója, a T-50A típusú sugárhajtású kiképzőgép, mellyel a T-38 Talon leváltására kiírt T-X tenderen indul el az amerikai-koreai páros. Mark Ward berepülő pilóta „hibátlan” repülésnek nevezte az esemény – áll a Lockheed Martin közleményében. „Nincs kétségem afelől, hogy ez a gép kitölti majd a rést, mely a jelenlegi kiképzőgép-flotta és az ötödik generációs vadászbombázók közötti szakadékot” – értékelt Ward.
A tavaly decemberben bemutatott amerikanizált változat több újdonsággal is rendelkezik az eredeti “Aranysas”-hoz képest: képes a légi üzemanyag-felvételre, így növekszik a levegőben tölthető idő, emellett a műszerfal is módosult, nagyméretű kijelző került beépítésre. A legszembetűnőbb változás a kabin mögött található, a gép gerincét jelentősen megnövelték, hogy pontosan mit rejt, azt eddig nem hozták nyilvánosságra. A gyártó tervei szerint a berepülési program második fázisára 2017-től az Amerikai Egyesült Államokban kerül sor.
A 2015 márciusában elindított T-X tender keretében a szuperszonikus T-38C Talon típusú sugárhajtású kiképzőgépek leváltására keresnek olyan típust, mely megfelelő módon képes elvégezni a pilóták képzését az elkövetkezendő 40 évben. Az előzetes darabszámok szerint 350 gép megrendelése biztos, de valószínű, hogy ez a szám tovább fog növekedni. Már csak azért is, mert a legfrissebb hírek szerint az F-16C agresszorok váltótípusaként is emlegetik a típust.
Az óriási üzletről egyik gyártó sem akar lemaradni, az új típussal induló Northrop Grumman csapata, a szintén új típussal előrukkoló Boeing/Saab, valamint a Korea Aerospace Industries és Lockheed Martin alkotta páros sem, mely (egyelőre) a T-50 Golden Eagle felpiszkált változatával pályázik, de a Lockheed Martin emellett egy új konstrukción is dolgozik. Emellett bejelentkezett még a megmérettetésre a Raytheonnal társuló Alenia Aermacchi is a T-100-assal (mely az M-346 Master “amerikanizált” változata) és gondolkodik az induláson a Textron AirLand is. Továbbá korábban az is felmerült, hogy a kínaiak is versenybe szállnának a US Aerospace segítségével.