A legújabb fejlemények alapján úgy tűnik már nincs esély arra, hogy az Invincible osztály még egyben lévő, 2014-ben nyugdíjazott tagja, az HMS Illustrious (R06) múzeumhajóként maradhasson meg az utókornak. Ugyan több kikötőváros is szerette volna megszerezni a hajót, ám a védelmi minisztérium közelmúltbeli döntése alapján a hajóosztály 2. tagja is ócskavasként lesz értékesítve.
A védelmi minisztérium alá tartozó, a fölöslegessé vált katonai eszközök és felszerelések kizárólagos értékesítését végző Disposal Services Authority kapcsolódó oldalán olvashatóak alapján az HMS Illustrious értékesítése kapcsán kizárólagosan ócskavasként történő feldolgozást tartalmazó ajánlattal lehet pályázni május 23-ig.
Az Illustrious két testvérhajója, az Incincible, majd az Ark Royal ugyanilyen módon kelt el, a vevő pedig mindkét esetben a török Leyal Shipbuilding volt. Az Ark Royal-ért például 2,9 millió Fontot fizető bontó vélhetően az Illustrious esetében is pályázni fog.
Az Invincible osztály tagjaiból nagyjából 10 000 tonna acél és 400 tonna körüli, egyéb fém nyerhető ki. Az HMS Invinvible bontása után készült jelentés alapján a törökök a hajó anyagának 93 százalékát tudták értékesíthető formában kinyerni.
A 2005-ben kivont HMS Invincible bontása 2011 áprilisában, míg a a flottából 2011 tavaszán távozó Ark Royal feldarabolása 2013 júniusában kezdődött meg.
Visszakanyarodva még egy kicsit az Illustrrious-ra. Mint olvasóink emlékezhetnek a kivonásának idején a repülőgép-hordozó már csak forgószárnyas gépekkel rendelkezett, lévén a Royal Navy már 2012-ben megvált a Harrier gépeitől – a 72 BAe Harrier II-est később az Amerikai Egyesült Államok Tengerészgyalogsága vásárolta meg alkatrészforrásként a saját Harrier gépparkjához. Az HMS Ocean felújítása után azonban a kivonás várt rá, amivel a Royal Navy az HMS Queen Elizabeth 2017 környékéi érkezéséig repülőgép-hordozó nélkül maradt.
Az HMS Illustrious 32 éves karrierje alatt mintegy 900 000 tengeri mérföldnyi távot hajózott le – ami az Egyenlítő hosszának nagyjából negyvenszerese.