|

Épül Kína 3. repülőgép-hordozója

Habár jó ideje pletykák keringenek róla és pár elmosódott műholdkép is megjelent, nem lehetett biztosra venni Kína harmadik repülőgép hordozójának építését. Viszont ma a hivatalos állami hírügynökség, a Xiunha egy rövid cikket közölt, amiben hírül adják, hogy tovább zajlanak a tesztelések az ország második saját gyártású repülőgép-hordozójával, valamit beindultak a munkálatok a harmadik hajónál is, amely már teljes mértékben hazai fejlesztés.

Even if rumoured since some time and even if modules were already spotted, this is for the first time, an official…

Közzétette: Modern Chinese Warplanes – 2018. november 26., hétfő

A cikk apropóját az adta, hogy hat éve végezte el az első felszállást vadászgép a Liaoning (volt Varjag) fedélzetéről. Ez a cikk pedig egyfajta megemlékezés az eseményről.

A harmadik hordozót a sanghaji Shanghai Jiangnan Shipyard Group hajógyár építi. Találgatások szerint 80000 tonna körüli vízkiszorítású lesz, elektromágneses katapultokkal látják majd el és jóval modernebb lesz, mint a jelenlegi két egység, emiatt építése eltarthat akár két évig is.

Ha Kína flottafejlesztési programja nem lassul és a hordozókat ilyen ütemben képesek gyártani és hadrendbe állítani, akkor elképzelhető, hogy 2030-ra az ázsiai országnak négy teljes mértékben hadrafogható repülőgép hordozó harccsoportja legyen.

Fórum hozzászólások

  • arbalest
    Máshogy nem fogják tudni átjuttatni az új dokkba. Azt hiszem talán a Yamato volt az utolsó a nagy hajók között, amit hagyományosan bocsátottak vízre.
    Kinézem belőlük,hogy kiássák alóla a földet .
  • dudi
    Kinézem belőlük,hogy kiássák alóla a földet .
    Mikor vízrebocsájtják, csak egy üres hajótesz lesz. A teljes tömegét akkor éri el miután mindent beleszerelnek, de azt már a vizen lebegő hajótesztbe is meg lehet csinálni.
  • Mackensen
    Mikor vízrebocsájtják, csak egy üres hajótesz lesz. A teljes tömegét akkor éri el miután mindent beleszerelnek, de azt már a vizen lebegő hajótesztbe is meg lehet csinálni.
    Akkor 40.000 tonna(az is sok).
  • dudi
    Akkor 40.000 tonna(az is sok).
    Az Iowák is voltak szerkezetkészen 30-35 000 tonna körül legalább, a Yamato szintén. Elnézve a hangárt, ami az épülő törzs felett van itt, a repülőfedélzet és az alatta lévő, kiszélesedő fedélzetek nem lesznek ráépítve a törzsre, amíg ezen a sólyán van. Semmi lehetetlent nem látok, hogy becsúsztassák majd az új szárazdokkba, ahol befejezik a törzs építését, miközben beszerelik a "belsőséget".
  • arbalest
    Az Iowák is voltak szerkezetkészen 30-35 000 tonna körül legalább, a Yamato szintén. Elnézve a hangárt, ami az épülő törzs felett van itt, a repülőfedélzet és az alatta lévő, kiszélesedő fedélzetek nem lesznek ráépítve a törzsre, amíg ezen a sólyán van. Semmi lehetetlent nem látok, hogy becsúsztassák majd az új szárazdokkba, ahol befejezik a törzs építését, miközben beszerelik a "belsőséget".
    Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
  • tiz
    Erre gondoltam én is, rá is néztem a youtube-on, de nekifutásból nem találtam olyat, hogy egy ilyen méretű hajót egyben becsúsztatnának. Meg azért elég hosszú út kell hozzá ha gondolom, mert ennyi vasat nem állítasz meg csak úgy. Azt tudnám hová tenni, hogy elemenként beteszik a dokkba, ahol még nincs víz. Az egybe becsúsztatáson hitetlenkedem. :D (Tegyük hozá, lövésem sincs a dologról, csak ámuldozok itt.)
    https://htka.hu/2019/05/26/vizen-a-trieszt/
  • dudi
    Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
    Tuti. Néha előfordul. A japánok úgy kezdték el építeni a Musashit annak idején, hogy még nem volt kész az úszódokk, amiben az építése zajlott. :D
  • dudi
    Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
    Az oroszok most építettek egy hajógyárat, amiben van egy 40 000 tonnás úszó lift. A legtöbb nagyméretű berendezés: daru, úszó lift stb kínai gyártmány. Ha az oroszoknak képesek volta gyártani, akkor feltételezem maguknak is tudnak.
    https://russiandefpolicy.blog/2018/09/25/will-rosneft-boost-russian-naval-construction/
    40 000 tonnás úszó lift:
    [​IMG]
  • Roni
    [​IMG]
    A 075 osok jovore mar atlesznek adva es a teszteket is elveguik rajtuk. A 02 is vegzett a tesztekkel ma.

    https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingpage?s_type=news&dsp=wise&context={"nid"%3A"news_9058551541489260564"%7D&pageType=1&n_type=1&p_from=-1 megis ezt linkelnem.

    A 03 is hamarosan kikerul a jelenlegi helyerol /ma egy 41 m es darabbaal bovult.

    A cikkbe le van irva hogy miert es hogyan zajlik az epites.

    A lenyeg hogy a fedheto hangarba osszerakjak a hajotestet egy bizonyos szintig majd megy a szarazdokkba. Ahol tovabbepitik. Igy egy szarazdokkal egyszerre ket hajo epulhet. /valoszinuleg lessz olyan idoszak amikor egyszerre 3 hajo fog epulni./ egy a hangarba /elso fazis/ egy a szarazdokkba /masodik fazis/ es eggy a mar uszva a kikotobe kikotve./harmadik fazis./
  • Szittya
    A 075 osok jovore mar atlesznek adva es a teszteket is elveguik rajtuk. A 02 is vegzett a tesztekkel ma.

    https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingpage?s_type=news&dsp=wise&context={"nid"%3A"news_9058551541489260564"%7D&pageType=1&n_type=1&p_from=-1 megis ezt linkelnem.

    A 03 is hamarosan kikerul a jelenlegi helyerol /ma egy 41 m es darabbaal bovult.

    A cikkbe le van irva hogy miert es hogyan zajlik az epites.

    A lenyeg hogy a fedheto hangarba osszerakjak a hajotestet egy bizonyos szintig majd megy a szarazdokkba. Ahol tovabbepitik. Igy egy szarazdokkal egyszerre ket hajo epulhet. /valoszinuleg lessz olyan idoszak amikor egyszerre 3 hajo fog epulni./ egy a hangarba /elso fazis/ egy a szarazdokkba /masodik fazis/ es eggy a mar uszva a kikotobe kikotve./harmadik fazis./
    Nekem erről a "Zoli hajói"-n olvasott cikkek jutnak eszembe az akkori orosz hajógyártó cégek kapcsán.
    Elég kockázatos egyszerre építeni egy szárazdokkot és egy repülőgép-hordozót, mégha minden meggyőződésem szerint a kis kínaiak ma jobban megoldják ennek a logisztikáját.
  • Mackensen
    Témába vág a cikk. A shangháji hajógyárról egy átfogóbb cikk:
    https://chinapower.csis.org/analysis-jiangnan-shipyard/
    Hát érdekes, hogy civil és katonai hajógyárat együtt építettek. Logisztikailag, műszakilag nyilván előnyös, de biztonságtechnikailag két különböző dolog. Civil hajókon nem nagyon van mit ellopni/kémkedni, a katonaiak meg hadi titkok.
  • beta
    Hát érdekes, hogy civil és katonai hajógyárat együtt építettek. Logisztikailag, műszakilag nyilván előnyös, de biztonságtechnikailag két különböző dolog. Civil hajókon nem nagyon van mit ellopni/kémkedni, a katonaiak meg hadi titkok.
    Viszont azon a téren az elektronika, fegyverzet, meghajtás, ami érdekes, nem a vas kasztni. Azokat meg nem ott gyártják, hanem csak ott szerelik be.
  • Mackensen
    Viszont azon a téren az elektronika, fegyverzet, meghajtás, ami érdekes, nem a vas kasztni. Azokat meg nem ott gyártják, hanem csak ott szerelik be.
    Az egy kémnek talán épp elég lehet.
  • beta
    Az egy kémnek talán épp elég lehet.
    Gondolom számoltak ezzel a lehetőséggel is.
    Viszont kezdik kiásni a földet a hordozó elől
  • A type 003 szerintetek mikor éri el a teljes fedélzeti formáját? Tahát semmi fedélzeti festés stb csak a végleges alakot?

Ugrás a fórum topichoz