A közelmúltban két fontos bejelentés érkezett a Boeing P-8A Poseidon tengerészeti járőrgép háza tájáról, ezért egy külön bejegyzést szentelünk ezeknek.
Most már az amerikai részről is megerősítették a brit Poseidon-rendelést: az Amerikai Kongresszus bejelentése alapján az Egyesült Királyság 9 darab P-8A Poseidon tengerészeti járőrgépet rendel a Boeingtól. Az üzlet ellenértéke 3,2 milliárd amerikai zöldhasú.
Az ausztrál védelmi miniszter márciusban bejelentette, hogy érvényesítik a 4 gépes opciós jogukat, ezzel újabb adagot rendelnek az amerikai típusból, mellyel 12 darabra emelkedik a RAAF flottájába kerülő Poseidonok száma. Ráadásul további 7 példánnyal szemeznek, melyeket várhatóan két részletben vásárolnak majd meg.
Ausztrália 2012-ben szállt be a Poseidon-programba, 2014-ben jelentették be a 3.6 milliárd dolláros, 8 gépes megrendelést, mellyel további 4 gépre opciós jogot szereztek. Az első példányt 2017-ben szállítja le a gyártó, a teljes flotta 2021-től állhat hadrendbe.
A P-8A a Boeing 737-800-as törzséből és a 900-as változat hosszabb, nagyobb teherbírású szárnyából készült. A szárnyakon és a törzs alatt felfüggesztési pontokat (4+2 db), míg a törzsben beépített bombakamrát (5 felfüggesztési ponttal) helyeztek el a rakéták és torpedók számára (melyből összesen 10 tonnányi terhet hordozhat), továbbá lehetővé tették a légiutántöltést is. Emellett számos különleges szenzort (fejlett keresőradart, optikai, infravörös, valamint egyéb elektronikai keresőrendszereket) helyeztek el a fedélzeten, amelyet kilencfős személyzet tart majd állandó felügyelet alatt.