Hamarosan elkészülhet a Northrop Grumman által a T-X tenderre nevezésre kerülő vadonatúj kiképzőgép első példánya.
Tom Vice, az amerikai gyártó elnöke január közepén mesélt a sajtónak az új típusukkal kapcsolatos tervekről. A demonstrátor első repülésre még 2016 első negyedévében sor kerülhet és elkészítésében a Burt Rutan által alapított, majd a Nortrop által 2007-ben bekebelezett Scaled Composites segédkezik. (A cég nagyágyú a különleges konstrukciók megtervezésében és gyors prototípus-építésben, jelenleg 15 darab projekten dolgoznak, kereskedelmi és katonai megrendeléseken egyaránt.)
A 2015 márciusában elindított T-X tender keretében a szuperszonikus T-38C Talon típusú sugárhajtású kiképzőgépek leváltására keresnek olyan típust, mely megfelelő módon képes elvégezni a pilóták képzését az elkövetkezendő 40 évben. Az előzetes darabszámok szerint 350 gép megrendelése biztos, de valószínű, hogy ez a szám tovább fog növekedni. Már csak azért is, mert a legfrissebb hírek szerint az F-16C agresszorok váltótípusaként is emlegetik a típust.
Az óriási üzletről egyik gyártó sem akar lemaradni, az új típussal induló Northrop Grumman csapata, a szintén új típussal előrukkoló Boeing/Saab, valamint a Korea Aerospace Industries és Lockheed Martin alkotta páros sem, mely (egyelőre) a T-50 Golden Eagle felpiszkált változatával pályázik (melyet decemberben mutattak be), de a Lockheed Martin emellett egy új konstrukción is dolgozik. Emellett bejelentkezett még a megmérettetésre a Raytheonnal társuló Alenia Aermacchi is a T-100-assal (mely az M-346 Master “amerikanizált” változata) és gondolkodik az induláson a Textron AirLand is. Továbbá korábban az is felmerült, hogy a kínaiak is versenybe szállnának a US Aerospace segítségével.